Gå til innhold

Norske leger dårlige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså hvorfor er de så dårlige på å finne ut av vanskelige problemstillinger?

Anonymkode: 24b2a...e00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi norske leger tenker kun på status og penger. Derfor alle går til utlandet.

Endret av Tristikolv2
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sammenlignet med mange utenlandske leger, ja. Men det finnes noen gode norske også.

Anonymkode: 497b4...17f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tristikolv2 skrev:

Fordi norske leger har tenker kun på status og penger. Derfor alle går til utlandet.

Det forundrer meg ikke. Men hvor i utlandet gjør de ikke det mener du?

Skrevet

Selv foretrekker jeg Afrikanske heksedoktorer. Litt sånn som Marta Louise .

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Utdyp gjerne? 

Kjæresten min er lege. Så jeg ser nå ting fra 2 siden. Gått opp en del lys for meg etter jeg ble kjent med han og har fått vite hvordan ting fungerer 

Anonymkode: cb9ac...280

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utdyp gjerne? 

Kjæresten min er lege. Så jeg ser nå ting fra 2 siden. Gått opp en del lys for meg etter jeg ble kjent med han og har fått vite hvordan ting fungerer 

Synes ikke de er like grundige som leger fra resten av verden. Virker lite interessert i å følge med på nye medisinske fremskritt.  Vet ikke, det er bare mange som har erfart det.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke de er like grundige som leger fra resten av verden. Virker lite interessert i å følge med på nye medisinske fremskritt.  Vet ikke, det er bare mange som har erfart det.

Så du har ofte time hos leger over hele verden slik at du vet dette stemmer? I call bullshit. Ikke sjans I havet at du har erfaring med så mange utenlandske leger at du kan påstå det du gjør. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synst generelt alle leger er lite interessert i å følge med på medisinske fremskritt jeg, enten de er norsk eller utenlandsk. 

Kjæresten min derimot prøver å få med deg mest mulig. Leser medisnbøker og tidskrifter på reiser og ferier, og også når hsn handler mat 😅 Går med mobilen i hånden og leser i norsk legehåndbok. 

Og hjemme hos oss på tven står det alltid på en eller annen medisin dokumentar eller serie

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdyp gjerne? 

Jeg er gift med en Og fikk samm åpenbaringen som deg. Men det er bare å gi opp å få folk "på andre siden av lyset" til å forstå hvordan det virker. 

Anonymkode: eef63...f0c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I alle yrker og i alle land vil det være noen som gjør god jobb og andre som gjør dårlig jobb. I legeverdenen er det ikke alltid lett å vite om man får en god eller dårlig lege. I enkelte land er det lettere å vite om man får en god eller dårlig lege. Til gjengjeld må man gjerne betale mer for de gode legene. 

Anonymkode: 4283f...0f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en Og fikk samm åpenbaringen som deg. Men det er bare å gi opp å få folk "på andre siden av lyset" til å forstå hvordan det virker. 

Da kan dere fortelle hvordan ting fungerer?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har pulverisert ansvaret deres, og gjort alle "like". De er ikke avhengige av å gjøre en veldig god jobb for å få lønna si, og ikke trenger de å frykte erstatningsansvar.  De sitter ofte der halvutbrente og klarer knapt å late som om de bryr seg, mange av de. Det finnes unntak, og de har ofte lange ventelister, nettopp fordi de er veldig dyktige og likt av mange. Jeg trodde at de ville bry seg mer hvis man fikk alvorlig sykdom. Men etter at jeg har hatt kreft, så har jeg lært at slik er det ikke. Så i Norge må man kjempe på som rakkern for å få hjelp eller berge livet mot en vegg av apati. 

Anonymkode: d84c8...c4f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja men det ER mange dumme leger også da. 

Men igjen så er det nok enda flere dumme pasienter. Feks sånne som kommer på legevakten kl 4 om natten med et 5mm kutt de fikk dagen før som enda ikke har grodd. 

Eller de som bestiller akutt time og tar fri fra jobb fordi de hosta en gang i lunsjen 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja men det ER mange dumme leger også da. 

Men igjen så er det nok enda flere dumme pasienter. Feks sånne som kommer på legevakten kl 4 om natten med et 5mm kutt de fikk dagen før som enda ikke har grodd. 

Eller de som bestiller akutt time og tar fri fra jobb fordi de hosta en gang i lunsjen 

Eller han unge mannen som sa til legen på legevakta at han hadde spydd blod, fikk diagnose stress, og dro hjem og døde. Han var dum han, siden vi trekker frem ytterpunkter. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller han unge mannen som sa til legen på legevakta at han hadde spydd blod, fikk diagnose stress, og dro hjem og døde. Han var dum han, siden vi trekker frem ytterpunkter. 

Ja som jeg skriv i samme post. JA det er mange dumme leger. 

Og hele systemet i Norge er skummelt. 

En kompis av kjæresten min fikk sin første jobb etter studie, hadde ikke tatt turnus så hadde i grunnen aldri sett en levende pasient. Så ble han satt på nattevakt en helg helt alene. Da drev han å ringte og tekstet kjæresten min for å spøre hva han skulle gjøre med de ulike pasienten

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja som jeg skriv i samme post. JA det er mange dumme leger. 

Og hele systemet i Norge er skummelt. 

En kompis av kjæresten min fikk sin første jobb etter studie, hadde ikke tatt turnus så hadde i grunnen aldri sett en levende pasient. Så ble han satt på nattevakt en helg helt alene. Da drev han å ringte og tekstet kjæresten min for å spøre hva han skulle gjøre med de ulike pasienten

Jikes!! Noen må jo ta ansvar for dette systemet. Ingen krav til erfaring? Det går jo utover pasientsikkerheten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi har pulverisert ansvaret deres, og gjort alle "like". De er ikke avhengige av å gjøre en veldig god jobb for å få lønna si, og ikke trenger de å frykte erstatningsansvar.  De sitter ofte der halvutbrente og klarer knapt å late som om de bryr seg, mange av de. Det finnes unntak, og de har ofte lange ventelister, nettopp fordi de er veldig dyktige og likt av mange. Jeg trodde at de ville bry seg mer hvis man fikk alvorlig sykdom. Men etter at jeg har hatt kreft, så har jeg lært at slik er det ikke. Så i Norge må man kjempe på som rakkern for å få hjelp eller berge livet mot en vegg av apati. 

Utrolig synd å lese at du som har hatt kreft har opplevd det slik. 😕 Man blir jo ofte så sliten av kreft i tillegg, også oppfører leger seg sånn! Helt utrolig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig synd å lese at du som har hatt kreft har opplevd det slik. 😕 Man blir jo ofte så sliten av kreft i tillegg, også oppfører leger seg sånn! Helt utrolig.

Jeg skjønte da at en to-stjerners restaurant ikke blir til en seks-stjerners bare fordi at kongen kommer på besøk. Før rettferdiggjorde jeg de slik. Jeg tenkte ja ja, de prioriterer sikkert det som er alvorlig, så da får bare resten slite litt med dette systemet. Men virkeligheten er den at når systemer er dårlige, så er det bare enda verre for de som er mest sårbare. Det er en virkelighet jeg ikke tok innover meg, før jeg ble alvorlig syk selv. Men jeg burde ha skjønt det ved å se på andres skjebner..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske de tok seg bedre tid til pasientene og anstrengte seg litt mer for å finne en løsning på noe og brydde seg litt om personene personlig. At de vsr litt psykolog aktig samtidig lege...

Men jeg ser på leger i dag som en respekt til medikamenter og en som henviser meg til de som har peiling på akkurat det jeg lurer på.

Anonymkode: a63af...cfd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...