Gå til innhold

Har du også heller aldri stemt?


Gjest frankie1985

Anbefalte innlegg

Har stemt ved alle valg siden jeg ble gammel nok.

Men synes virkelig ikke man skal fratas noen klagerett dersom man ikke stemmer.

Synes det er langt verre med de som stemmer et parti og klager over at et annet ikke får gjennomført politikken sin etterpå. De burde gå i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mange år som ung så stemte jeg ikke fordi jeg var uopplyst og hadde en vrangforestilling om at det var mer komplisert og vanskelig enn det er. Nå gjør jeg en innsats for å stemme ved hvert valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemt i alle valg jeg har kunnet, bortsett fra ett; forrige stortingsvalg. Vet ikke om jeg gidder i år, for i kommunen her spiller det liten rolle hvilket parti som styrer. Kaos blir det uansett.

Jeg syns ikke det å stemme er noe man må. Støtter man ikke noen av partiene, så støtter man dem ikke. Å stemme blankt har selvsagt ingenting for seg.

De som unnlater å stemme er gjerne de som vet at politikerne ikke vil kjempe for dem, nemlig de vanskeligstilte. Forskjellene mellom fattig og rik øker stadig, og det spiller ingen rolle om det er Høyre eller AP som er i regjering. Disse pampene bryr seg ikke om de som sliter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent alt jeg stemte for ble lagt på is pga det er flertallsregjering. Men også partier som forandrer seg med engang de kommer i regjering er en uting som gjør at man nesten ikke gidder stemme. Heldigvis er det nye partier på gang, og et håp om at de står for det de sier, gjør alt i sin makt for å gjennomføre og prioriterer 1 eller 2 saker som er viktig for dem og som dem vil få gjennomslag for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...