Gå til innhold

AAP og ferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver her siden det på en måte er helserelatert i og med at det er AAP det er snakk om. 

Jeg har tenkt meg en uke til sydligere strøk. Hvordan vil dette påvirke AAP? Hvis jeg følger opp behandling over tlf, så har jeg jo da fulgt opp aktivitetsplanen min. 

Tenker på det punktet hvor man svarer på om man har vært i utlandet i de siste 14 dager. Jeg har ikke vært på ferie på mange år og gjør det for å få en mental pause fra en ellers grå hverdag kun preget av sykdom og behandling. 

Anonymkode: b5f16...ad0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må som hovedregel oppholde deg i Norge for å få arbeidsavklaringspenger. Hvis du vil reise til utlandet, må du sende en skriftlig søknad om å beholde arbeidsavklaringspenger under opphold i utlandet. Du kan ikke reise til utlandet og beholde arbeidsavklaringspengene uten at du har fått godkjennelse av NAV. Dette gjelder selv om NAV ikke har noen aktuelle aktiviteter for deg i perioden.

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Snarveier/ferie-og-feriepenger#chapter-3

Anonymkode: acd37...521

AnonymBruker
Skrevet

Du må søke først, de fleste får ferie innvilget. Noen får beholde AAP andre ikke så det er nok av ulike grunner. Viktigste er at du søker og ikke reiser. Du har ikke krav på å få penger for ferien. 

Anonymkode: dc26d...087

AnonymBruker
Skrevet

Okei. Takk for svar! Da skal jeg søke om det. :)

Anonymkode: b5f16...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...