Gå til innhold

Buss fra Dubrovnik til Mostar og Kotor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vurderer å legge ferien til Dubrovnik, men ta en dagstur til Mostar og en dagstur til Kotor. I den forbindelse er vi usikre på om vi skal ta buss eller leie bil. Buss er klart billigere, men virker å ta betydelig lengre tid. Bil er dyrere, men da har vi litt mer frihet. Samtidig er jeg usikker på hvordan veiene er å kjøre på.

Noen som har tatt dagsturer til Mostar eller Kotor fra Dubrovnik og har erfaringer med buss eller leiebil? Noen anbefalinger på enten det ene eller det andre?

Anonymkode: 9c01e...70a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert tog? Vi tok tog fra Mostar til Dubrovnik, så det er i allefall enda en mulighet:) Husker ikke hvor lang tid det tok.

Anonymkode: 1260b...efb

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert tog? Vi tok tog fra Mostar til Dubrovnik, så det er i allefall enda en mulighet:) Husker ikke hvor lang tid det tok.

Anonymkode: 1260b...efb

Går det tog? Det visste jeg ikke. Takk for tips. Skal sjekke ut. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke tatt buss fra Dubrovnik til Kotor, men har tatt buss til Kotor. Det var helt greit, fin buss og den går punktlig. Problemet med å ta buss fra Kroatia til Montenegro er vel tollen. Dette kan enkelte ganger ta timevis på sommeren. Spesielt fra Montenegro til Kroatia. 

Men om dere vil leie bil, så er veiene der fine å kjøre på. Dere kan jo også stoppe på andre steder enn hva bussen vil gjøre. 

Anonymkode: 0f752...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på roadtrip i Kroatia, Montenegro og Bosnia og veiene var helt fine å kjøre på. Var en fjellovergang fra mostar og den var det mye svinger på, men veiene var fine. 

Anonymkode: 843c6...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke tatt buss fra Dubrovnik til Kotor, men har tatt buss til Kotor. Det var helt greit, fin buss og den går punktlig. Problemet med å ta buss fra Kroatia til Montenegro er vel tollen. Dette kan enkelte ganger ta timevis på sommeren. Spesielt fra Montenegro til Kroatia. 

Men om dere vil leie bil, så er veiene der fine å kjøre på. Dere kan jo også stoppe på andre steder enn hva bussen vil gjøre. 

Anonymkode: 0f752...161

Takk for svar og obs angående tollen. Bil frister også med tanke på at man kan stoppe flere steder som du sier. Man er litt friere, både med tanke på reiserute og med tanke på at man ikke må forholde seg til tidtabeller.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på roadtrip i Kroatia, Montenegro og Bosnia og veiene var helt fine å kjøre på. Var en fjellovergang fra mostar og den var det mye svinger på, men veiene var fine. 

Anonymkode: 843c6...637

Takk for innspill. Litt redd for at det er veldig smale og dårlige veier, pluss lokale som kjører som gale. 😅 Så veldig greit å vite at kjøring går fint.

Skrevet (endret)

Kjæresten min og jeg tok buss fra Dubrovnik til Mostar, ganske grei tur. Noe venting ved tollgrense (ca. 30 min). Mostar er en flott by, mye er gjenoppbygd etter krigen i Bosnia i 1992 bl.a broen - Stari Most. Veldig billedskjønn by.

Endret av DeLorean
AnonymBruker
Skrevet

Vi leide bil fra Split, rakk både Mostar og Dubrovnik på en dag. Vi kjørte tidlig så det var ikke noe problem med parkering i Mostar heller. Er ikke store byen. Fine veier, fin kjøring og det sto mye politi langs veiene. Ved grenseovergangen ble vi bare vinket videre. Mer frihet ved å velge bil da, og du kan dra når du vil om du ikke gidder å være der så lenge som bussen har tenkt(og omvendt da).

Anonymkode: 5b7ef...cee

Skrevet

Lei bil og legg turen innom Kravice Waterfalls! Utrolig vakkert sted, selv om det sikkert er en del mennesker der hvis dere har tenkt å reise nå i sommerferien. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips folkens. Da blir det nok sannsynligvis bil. Det gir jo litt mer frihet enn buss, og da slipper man å stresse med å rekke siste bussen og slikt. Veldig greit å vite at veiene er fine å kjøre på. Skal sjekke ut Kravice waterfalls også. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...