Gå til innhold

Til deg som kjøpte helt ny leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det fra byggestart til leiligheten var ferdig?

Var det mangler og feil du måtte reklamere på, hvordan gikk den prosessen i så fall?

Er du fornøyd i dag?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte januar 2017, flytter inn om 2 mnd. 

Anonymkode: 343ae...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjøpte januar 2017, flytter inn om 2 mnd. 

Anonymkode: 343ae...116

Startet de å bygge i januar 2017?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte januar 2016, ca 3 mnd etter salgsstart. Klart for innflytting i okt 2017, to måneder etter reklamert måned.

 

Det var en del feil, mangler på kjøkken, feil farge på lister, skjeve dører og vinduer, og noe bare dårlig arbeid. Klagde på første befaringen, og mye var da klart til overtakelse. 

Min erfaring er at utbygger ikke er lett å forholde seg til, de trenerer og svarer ikke ut reklamasjoner. Har brukt 6 mnd nå på å få de til å rette opp feil fra ettårsbefaring. Eller, styret gjør mye for oss, vi er heldige og har et godt fungerende styre.

Det mest irriterende er feil på fellesanlegg, slik som heis som sjelden fungerer, feil fall i garasje så vann blir liggende på plassen i stedet for å renne mot sluk.

Anonymkode: e8345...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente oktober 2018. 🙄

Anonymkode: e8345...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mente oktober 2018. 🙄

Anonymkode: e8345...3e8

Tusen takk for erfaringene dine. Kan jeg spørre om hvor i landet det var? Eventuelt om du vil dele navn på utbygger?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye feil med nybygde leilighet. De lages med billig materiale og det er ofte mye dårlig arbeid. Jeg kjenner flere som har vært med å bygd leiligheter, og de sier det samme. Vær forsiktig, 

Anonymkode: 7d639...cd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Consto øst.

Det jeg ville vært obs på hvis jeg var deg er byggemetode. Ikke kjøp nybygg som er ferdigmoduler som heises på plass, det er mange som har veldig dårlige erfaringer med slike bygg. 

Anonymkode: e8345...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er mye feil med nybygde leilighet. De lages med billig materiale og det er ofte mye dårlig arbeid. Jeg kjenner flere som har vært med å bygd leiligheter, og de sier det samme. Vær forsiktig, 

Anonymkode: 7d639...cd7

Takk. Vet du om noen utbyggere vi virkelig burde skygge banen på?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Consto øst.

Det jeg ville vært obs på hvis jeg var deg er byggemetode. Ikke kjøp nybygg som er ferdigmoduler som heises på plass, det er mange som har veldig dårlige erfaringer med slike bygg. 

Anonymkode: e8345...3e8

Tusen takk. Veldig godt poeng. 

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Startet de å bygge i januar 2017?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Nei, da hadde de ikke startet enda. 

Anonymkode: 343ae...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, da hadde de ikke startet enda. 

Anonymkode: 343ae...116

Hvor lang tid brukte de?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjøper i nyboligprosjekt, så oppgis som hovedregel et tidspunkt for ferdigstillelse. Utbygger er ganske interessert i å holde denne "fristen", så det er mer sannsynlig at det blir før enn etter.

Har selv kjøpt i nybygg, og kan som andre her, bekrefte at det er en del feil og mangler. Mye er pga hastverk, og ville ikke ha oppstått om håndverkerne hadde hatt 1 - 2 minutter lengre tid på hver arbeidsoppgave (f eks sjekke at rørene er tilstrekkelig tett under vask, at en stikkontakt er skikkelig festet til veggen). 

Her jeg bor virker det til at forskjellene er ganske store i forhold til mangler og feil. Noen, som jeg, har hatt mye, og har derfor blitt litt betenkt når det gjelder slike prosjekter. Andre sier at de ikke har hatt noe å klage på. 

Fordelen med nybygg er at du har bustadsoppføringsloven og 5 års reklamasjonsrett å lene deg til. Bare husk å reklamere skriftlig og så fort som mulig etter at en feil eller mangel oppdages. Ellers kan du miste retten til å få den utbedret.

Anonymkode: 59fe4...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2019 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det fra byggestart til leiligheten var ferdig?

Var det mangler og feil du måtte reklamere på, hvordan gikk den prosessen i så fall?

Er du fornøyd i dag?

Anonymkode: 7e6e2...fe3

1,5 år ca. Nja, bare sånne småting som måtte justeres/endres på, et par feil i materialvalg som ikke var det det skulle være, osv. Ellers veldig fornøyd.

Anonymkode: e9590...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte av stor entreprenør, AF-gruppen. God kvalitet etter dagens standard, så og si helt lydisolert, ingen problemer eller noe å klage på. 1 år etter innflytting nå. 

Anonymkode: 1f7ce...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 år tok det. 

Af gruppen her og. Bare mindre feil som ble retter opp i ukene etter innflytting. 

Anonymkode: 54d01...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...