Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg skal på noen intervjuer.

tenker.. om jeg får jobben, tror dere det går greitt å ta 2 uker ferie i sommer? Ikke betalt selfølgelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest ninyt
Skrevet

Det kommer jo helt an på arbeidsgiver. Det er ikke akkurat det første du bør nevne på intervjuet i så fall, med mindre de spør direkte. Og du bør i alle fall ikke forvente å få de to ukene når det passer deg, vi er jo rimelig nært sommeren nå!

Gjest gjesta
Skrevet

men tror du ikke jeg får noe ferie?

de regner vel med at man vil ha det?

Gjest ninyt
Skrevet

Joda, du får nok ferie, og det har du også krav på etter ferieloven, men det er ganske dårlig intervjuteknikk å begynne å prate om slike krav for tidlig :wink:

Du må også forvente å være fleksibel på når ferien avvikles, ferien er sikkert allerede satt for de andre som jobber der.

(Med mindre det er sommerjobb du søker da, da er det selvfølgelig ikke meningen at du skal ta ferie!)

Lykke til!

Skrevet

Så lenge du er ansatt innen 30 september har du krav på full ferie. Som alle arbeidstakere har du krav på minst 18 dagers ferie mellom 1 juni og 30 september. Ikke nevn ferien i intervjuet, det er nok av tid til å ordne det etterpå, og jeg ville synes det var rart om sjefen din ikke regnet med at du ønsker sommerferie.

Gjest Dark Angel i.i.
Skrevet

Neida, skal ikke kreve når osv.. men hadde vert gøy med to ukers ferie - jeg og typen snakka om.. slutten av juni-begynnelsen av juli. han måtte ta ferie tidlig.. så jeg håper jeg får da.. men kommer ikke til å nevne noe om det på intervjuet nei, ;) Godt alle har krav på det! ;)

Nei, det er ikke sommerjobb..:) Takk for svar!

Gjest Dark Angel i.i.
Skrevet
Så lenge du er ansatt innen 30 september har du krav på full ferie. Som alle arbeidstakere har du krav på minst 18 dagers ferie mellom 1 juni og 30 september. Ikke nevn ferien i intervjuet' date= det er nok av tid til å ordne det etterpå, og jeg ville synes det var rart om sjefen din ikke regnet med at du ønsker sommerferie.

:hoppe: Godt å høre!!

Alt jeg vil ha er 2 uker... Men først må jeg få jobben,, :ler: Åh, det var godt å høre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...