Gå til innhold

Retur til asos, HJELP!


Asc

Anbefalte innlegg

Jeg skal returnere en pakke fra ASOS, og har bestilt returlappen som jeg fikk ved å følge en link fra hjemmesiden deres. Jeg betalte 95kr og fikk mailen (dette har jeg gjort 3 ganger!), men så ga de meg en returlapp som er ment for Sverige hver gang. Posten vil ikke ta den da de ikke får scannet den, men ifølge instruksene til posten som jeg fikk i mailen så skal de ikke scanne den. Da påstår de st jeg ikke har betalt frakt, noe jeg har bevis på. Jeg har prøvd i en uke, og snakket med stort antall personer i ASOS men jeg får det ikke til å funke. 

 

Er det noen som har opplevd det samme og fått returnert pakken?? 

BF6CF1A5-F635-4F39-9883-736487B6123B.png

193BEE29-B0AF-47AF-9D5C-B34B59A2931B.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan gikk dette, ts?

Anonymkode: 9f403...293

Det gikk ikke, asos var veldig bestemt på at svensk returlapp skal funke i Norge - noe som hverken jeg eller Posten er enig i. Alt for mye tull, så jeg endte opp med å bruke vanlig sending I posten som kostet 5x så mye som returlappem fra asos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om dette gjelder flere, eller bare deg? Shit, har bestilt noe fra Asos for første gang, dobbelt opp av to str. med plan om å returnere det som ikke passet... fikk du igjen pengene for plagget da?

Anonymkode: 9f403...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hørt om dette gjelder flere, eller bare deg? Shit, har bestilt noe fra Asos for første gang, dobbelt opp av to str. med plan om å returnere det som ikke passet... fikk du igjen pengene for plagget da?

Anonymkode: 9f403...293

 

23 hours ago, Asc said:

Det gikk ikke, asos var veldig bestemt på at svensk returlapp skal funke i Norge - noe som hverken jeg eller Posten er enig i. Alt for mye tull, så jeg endte opp med å bruke vanlig sending I posten som kostet 5x så mye som returlappem fra asos. 

 

Anonymkode: 9f403...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retur til asos er bare stress. Nå koster det for frakt og så har sluttet å handle der

Anonymkode: d30ca...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hørt om dette gjelder flere, eller bare deg? Shit, har bestilt noe fra Asos for første gang, dobbelt opp av to str. med plan om å returnere det som ikke passet... fikk du igjen pengene for plagget da?

Anonymkode: 9f403...293

Har ikke hørt at det gjelder flere, men jeg tror jeg fikk pengene igjen. Men jeg kommer aldri til å bestille derfra igjen!

Endret av Asc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde planlagt tordentale til Asos kundeservice og var klar til å klage til Visa (handla med kredittkort), men det var da null stress å få sendt retur via posten! Fikk akkurat samme returetikett som TS, til Sverige.

Måtte riktignok betale 95 kr i porto, og syns det var sure penger å betale fortolling og moms (glemte tollgrensa, handler egtl aldri utenlands). Men returen min ble altså sendt i dag!

Anonymkode: 9f403...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg opplever det samme akkurat nå. Skal returnere to pakker, og har kjøpt returlapp på samme måte som deg. Det står også Sverige på mine returlapper, og butikken klarte ikke scanne lappene. Den eneste løsningen de kunne tilby var å returnere på vanlig vis, som er mye dyrere. Skal kontakte Posten på Mandag, men tviler på at de har noen løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i PiB, og det står i portalen at disse skal taes i mot og sendes i «brevsending»sekken. Det står også «no stamp required» så det skal heller ikke betales noe. Det er sånn vi gjør det hos oss, og det har gått fint hver gang. Ingen klager fra kunder at det har kommet tilbake osv. 

Anonymkode: 8745e...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er PiB, klarte ikke skaffe god informasjon om dette på Google-søk. Hva anbefaler du å prøve for å få returnert pakkene uten å måtte betale for sending en gang til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JRB skrev:

Hva er PiB, klarte ikke skaffe god informasjon om dette på Google-søk. Hva anbefaler du å prøve for å få returnert pakkene uten å måtte betale for sending en gang til? :)

PiB er post i butikk 😊 jeg hadde bare dratt til en post i butikk og sagt at de skal ta den i mot, og legge den i sekken hvor brevsending skal ligge. Hvis de tviler så kan de lese i portalen hvor alle er informert om dette for noen måneder siden 😊 i tillegg til det, så står det svart på hvitt «no stamps required» altså ingen frimerker nødvendig. 

Anonymkode: 8745e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PiB er post i butikk 😊 jeg hadde bare dratt til en post i butikk og sagt at de skal ta den i mot, og legge den i sekken hvor brevsending skal ligge. Hvis de tviler så kan de lese i portalen hvor alle er informert om dette for noen måneder siden 😊 i tillegg til det, så står det svart på hvitt «no stamps required» altså ingen frimerker nødvendig. 

Anonymkode: 8745e...c42

Tusen takk for hjelpen! Tenker jeg prøver dette hos en annen butikk enn forrige gang. Hvor står det "no stamps required"? I portalen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, JRB skrev:

Tusen takk for hjelpen! Tenker jeg prøver dette hos en annen butikk enn forrige gang. Hvor står det "no stamps required"? I portalen? :)

Hvis du ser på det første bildet du la ut, den delen av returseddelen skal jo på utsiden av pakken som skal i retur. I høyre hjørne der står det «no stamps required» 😊

Anonymkode: 8745e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JRB skrev:

Tusen takk for hjelpen! Tenker jeg prøver dette hos en annen butikk enn forrige gang. Hvor står det "no stamps required"? I portalen? :)

Ser forresten på bilde nr. 2 at ASOS bruker tolldeklarasjons skjema CN22 (høyre hjørne, bilde 2). CN22 skjema er ikke lenger gyldig, må bruke CN23 (mener jeg å huske den heter) fra 01.07, den koster 38 kroner (som skal settes på frimerke). 😊 så eventuelt mer enn det skal du definitivt IKKE betale. 

Anonymkode: 8745e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser på det første bildet du la ut, den delen av returseddelen skal jo på utsiden av pakken som skal i retur. I høyre hjørne der står det «no stamps required» 😊

Anonymkode: 8745e...c42

Beklager for 3 siteringer, men kom på enda mer 😂 du må forresten huske å fylle inn vekt, total vekt, dato/sted og signatur for at tolldeklarasjonen skal være gyldig. Hvis ikke så risikerer man at den blir sendt tilbake til deg. 😊

Anonymkode: 8745e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for 3 siteringer, men kom på enda mer 😂 du må forresten huske å fylle inn vekt, total vekt, dato/sted og signatur for at tolldeklarasjonen skal være gyldig. Hvis ikke så risikerer man at den blir sendt tilbake til deg. 😊

Anonymkode: 8745e...c42

Ja det fikk jeg høre på posten, at CN22 ikke lenger var gyldig, men skal klare å betale for det :) Skal prøve alt du har foreslått, TUSEN TAKK, trodde ikke jeg skulle finne noen løsning hehe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...