Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor snakker folk om nasjonale saker, ideologi og stortinget? Det er lokalvalg! Sett deg inn i hva de ulike partiene vil gjøre i DIN kommune og stem deretter. Om partiet er på den røde siden og vil ha mer innvandring er det ikke sikkert de ønsker å opprette flere asylmottak ol i DIN kommune. Det er mye viktigere hvilke saker partiene vil prioritere i kommunen din i dette valget, enn hva stortingspolitikerne vil. Sånn sett er lokalvalg mye enklere enn stortingsvalg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare litt lyst til å sette meg grundig inn i partiene og velge meg ett som jeg kunne stemme ved begge valg.  Hehehe, men det er vel så flyktig uansett... Kanskje det har skjedd uendelig mye før neste stortingsvalg. Kanskje jeg er litt for glad i å sette på meg merkelapper og forme en identitet. Jeg får sette meg mer inn i de lokale sakene 😊👍

Gjest xfs367
Skrevet
9 minutter siden, Ludo12 said:

Ikke Miljøpartiet de grønne heller? Er ikke de ganske idealistiske? Men skjønner hva du mener.. Lurer på hva Bill Maher hadde stemt om han bodde i Norge🤔

Hvis du vil stemme på et parti som har definert luften du puster ut som en miljøgift, så værsågod. Personlig kan jeg ikke tenke meg en mer menneskefiendtlig ideologi.

6 minutter siden, gullmedalje said:

Hvorfor snakker folk om nasjonale saker, ideologi og stortinget? Det er lokalvalg! Sett deg inn i hva de ulike partiene vil gjøre i DIN kommune og stem deretter. Om partiet er på den røde siden og vil ha mer innvandring er det ikke sikkert de ønsker å opprette flere asylmottak ol i DIN kommune. Det er mye viktigere hvilke saker partiene vil prioritere i kommunen din i dette valget, enn hva stortingspolitikerne vil. Sånn sett er lokalvalg mye enklere enn stortingsvalg.

Det er sant. Jeg tenkte ikke engang på at spørsmålet stiltes i anledning lokalvalget. I lokalpolitikken hender det faktisk at man finner genuine mennesker. Det er sjelden, men det hender. Og ikke har det noe å si heller, så det er jo enklere, som du sier.

Skrevet
32 minutter siden, Ludo12 skrev:

62% R og 62% SV😆 Nei, nei , nei... 😂😅 Jeg vil IKKE at Norge skal bli mer kommunistisk! Jeg har besøkt kommunistiske bydeler i Polen, og det var dit drømmer dro for å dø!

Hva med å stemme på partiet du er mest enig med den faktiske politikken til,  i stedet for å la være å stemme på dem fordi de bruker et ord som mange har misbrukt? Du lar vel ikke være å stemme på partier som sier de er for demokrati bare fordi Den Demokratiske republikken Kongo og Den Demokratiske folkerepublikken Nord-Korea ikke er særlig flotte steder å bo? ;)

Og så lurer jeg på hva du mener, hva er "en kommunistisk bydel"? 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Ludo12 said:

Ikke Miljøpartiet de grønne heller? Er ikke de ganske idealistiske? Men skjønner hva du mener.. Lurer på hva Bill Maher hadde stemt om han bodde i Norge🤔

Hver sin smak, men MDG er grønne på utsiden og når de uttaler seg om noe annet enn miljø, så er de ganske så røde innvendig.De stemmer med Rødt i 79% av sakene De er med andre ord ikke blokkuavhengige. Fordi du sier at du ikke vil bo i et kommunistisk land og er livredd for konsekvensene av økt innvandring, så tror jeg ikke MDG er noe parti for deg. 

Jeg sitter time inn og time ut og leser høringsnotat og høringssvar på regjeringen.no og har ikke lenger tillit til selv det partiet jeg som oftest har stemt på. De departementene jeg har størst interesse for, er de jeg stoler aller minst på, Kanskje fordi jeg kjenner dem best. Vurderer å stemme blankt. Jeg er usikker. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Nicathv skrev:

Hva med å stemme på partiet du er mest enig med den faktiske politikken til,  i stedet for å la være å stemme på dem fordi de bruker et ord som mange har misbrukt? Du lar vel ikke være å stemme på partier som sier de er for demokrati bare fordi Den Demokratiske republikken Kongo og Den Demokratiske folkerepublikken Nord-Korea ikke er særlig flotte steder å bo? ;)

Og så lurer jeg på hva du mener, hva er "en kommunistisk bydel"? 

Jeg snakker litt lett fra levra her. Det er bare tanker som kommer uten å ha blitt vurdert nøye. Det er mye fint med Rødt, men jeg er som sagt livredd for åpne grenser på grunn av at de fleste som kommer har en helt annen kultur og religion enn oss. Jeg føler meg ikke trygg på at vi klarer å integrere de her. De burde heller være med likesinnede. Eventuelt må man være veldig streng på at staten kommer før noe annet, med konsekvenser. Men dit kommer aldri Norge, og godt er nok det. Jeg føler vi er for snille til å takle dette i vårt lille land. Jeg skulle gjerne hjulpet dem om de kunne bodd et annet sted enn her. 

Jeg var blant annet i Nowa Huta. Der fikk alle utdelt jobb, helt like klær, identiske leiligheter og toalettpapir var valuta. Som en maurtue. Ikke noe liv for en drømmer. Men drømmernes tid er muligens forbi mtp klimakrisen...

Skrevet
27 minutter siden, xfs367 skrev:

Hvis du vil stemme på et parti som har definert luften du puster ut som en miljøgift, så værsågod. Personlig kan jeg ikke tenke meg en mer menneskefiendtlig ideologi.

Men det kan hende at vi MÅ forholde oss til klimakrisen nå.

Skrevet
17 minutter siden, Mipsmaster skrev:

Hver sin smak, men MDG er grønne på utsiden og når de uttaler seg om noe annet enn miljø, så er de ganske så røde innvendig.De stemmer med Rødt i 79% av sakene De er med andre ord ikke blokkuavhengige. Fordi du sier at du ikke vil bo i et kommunistisk land og er livredd for konsekvensene av økt innvandring, så tror jeg ikke MDG er noe parti for deg. 

Jeg sitter time inn og time ut og leser høringsnotat og høringssvar på regjeringen.no og har ikke lenger tillit til selv det partiet jeg som oftest har stemt på. De departementene jeg har størst interesse for, er de jeg stoler aller minst på, Kanskje fordi jeg kjenner dem best. Vurderer å stemme blankt. Jeg er usikker. 

Så flott å treffe på en med så mye innsikt 🙂 Det kan absolutt hende du har rett... Hvilket parti ville du anbefalt for meg? 

Skrevet (endret)

Leser om Senterpartiet, og liker det bedre og bedre 🙂 Ihvertfall mtp stortingsvalg. Jeg får dykke ned i lokalpolitikken 🕵️‍♀️😄  

Endret av Ludo12
Spesifisering
Gjest xfs367
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Ludo12 said:

Leser om Senterpartiet, og liker det bedre og bedre 🙂 Ihvertfall mtp stortingsvalg. Jeg får dykke ned i lokalpolitikken 🕵️‍♀️😄  

Vær dog klar over at en stemme til Sp også er en stemme til Ap, SV, Rødt og MDG (med tanke på at du ikke vil at Norge skal gå i en mer kommunistisk retning).

Endret av xfs367
Skrevet

Uff da... 🤦‍♀️ Så jeg må egentlig ta et valg om rødt eller blått først og fremst... Det viktigste for meg er miljø og innvandring. Så da må jeg rett og slett velge mellom de to sakene. 

Begge bunner jo i frykt. Miljøtrusselen er muligens mer reell... Vi kan muligens klare å integrere de fleste, men om vi lar miljøhensynet seile  sin egen sjø, så går det åt skogen rett og slett. Vi trenger mer politi da ihvertfall... Hvilket miljøvennlig parti vil ha mer politi, tro?

Skrevet (endret)

Stem MDG. De er bra for miljøet.

Innvandringspolitikk behøver du ikke ta med i vurderingen. Alle de store norske partiene er for en veldig streng innvandringspolitikk. Det er helt seriøst omtrent null forskjell på venstre- og høyresiden på det området. Venstresiden bare later som de er snille for å få stemmer.

Du trenger heller ikke bekymre deg for kommunisme. Ingen partier over sperregrensen fører en slik politikk.

Endret av Stonegiant
  • Liker 2
Skrevet (endret)
18 hours ago, Ludo12 said:

Uff da... 🤦‍♀️ Så jeg må egentlig ta et valg om rødt eller blått først og fremst... Det viktigste for meg er miljø og innvandring. Så da må jeg rett og slett velge mellom de to sakene. 

Begge bunner jo i frykt. Miljøtrusselen er muligens mer reell... Vi kan muligens klare å integrere de fleste, men om vi lar miljøhensynet seile  sin egen sjø, så går det åt skogen rett og slett. Vi trenger mer politi da ihvertfall... Hvilket miljøvennlig parti vil ha mer politi, tro?

Forrige gang stortinget stemte over å øke ressursene til politiet stemte AP, MDG, SV, Rødt, og SP FOR. FrP, Høyre, Venstre, og KrF stemte I MOT.

Se på hva de faktisk stemmer, og ikke hva de selv påstår.

FrPs Tybring-Gjedde sto utenfor stortinget å ble intervjuet hvor han sa at FrP er "det eneste partiet som tar gjengkriminalitet på alvor". Dagen etter stemte både partiet hams, og han selv I MOT å gi politiet mer ressurser i kampen mot gjengkriminalitet.

Endret av Stonegiant
  • Liker 3
Skrevet (endret)
22 hours ago, Schmidt said:

Tror ikke det er noe parti i Norge som fortjener stemmen din. For å være ærlig er jeg skuffet over samtlige partier på Stortinget. De bryr seg mer om jobben sin enn rettferdig politikk. Patetisk... 

Det er hele det parlamentariske systemet som er feil.
Vi stemmer inn folk som har markedsført seg sjøl - før valget. Etter valget har man ingen kontroll på galskapen de finner på.
Da bevilges penger til pengeslukene, bistand i øst og vest - milliarder, syke byggeprosjekter til multimilliarder.
Hvem tjener på disse prosjektene?
Politikere burde kunne kastes umiddelbart man ser de gjør noe toskete.
Men egentlig burde folket selv bestemme direkte i saker. Folkestemming:
Det kan gjøres digitalt, men da må folket først ha kontroll på at stemmesystemet/datasystemet ikke har infiltrert kode eller parasitter som påvirker avstemmingen. Det krever innsyn i kildekode og stemmeapparatet, som må være helt transparent.
Men sånt ekte demokrati motarbeides. Selv folkeavstemming motarbeides. Erna sa jo selv at det ikke var lurt, fordi folk kunne stemme med følelsene...sannheten er at folket da ville stemt ned og bort de idiotiske ødeleggende beslutningene. ACER, Global Compact, TISA.
Om folket hadde bestemt og hadde direkte innsyn ville vi ikke hatt slikt som stortingshullet hvor milliarder går med på tullball (korrupsjon).

Og i dag/går, høyaktuelt - flytting av Ullevål Sykehus.
...fordi noen ønsker å få tjene store penger på nye boliger der sykehuset ligger i dag.
Få kloa i den lukrative tomta til privat profitt, mens folket må punge ut med et hav av milliarder kroner for flyttegalskap - byggegalskap i ei statlig entreprenør-samrøre hvor korrupsjon styrer.

Endret av slask
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Stonegiant skrev:

Stem MDG. De er bra for miljøet.

Innvandringspolitikk behøver du ikke ta med i vurderingen. Alle de store norske partiene er for en veldig streng innvandringspolitikk. Det er helt seriøst omtrent null forskjell på venstre- og høyresiden på det området. Venstresiden bare later som de er snille for å få stemmer.

Du trenger heller ikke bekymre deg for kommunisme. Ingen partier over sperregrensen fører en slik politikk.

Ja, jeg kom til den samme konklusjonen i går kveld selv. 🙂 MDG it is! 🙂 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, slask said:

Det er hele det parlamentariske systemet som er feil.
Vi stemmer inn folk som har markedsført seg sjøl - før valget. Etter valget har man ingen kontroll på galskapen de finner på.
Da bevilges penger til pengeslukene, bistand i øst og vest - milliarder, syke byggeprosjekter til multimilliarder.
Hvem tjener på disse prosjektene?
Politikere burde kunne kastes umiddelbart man ser de gjør noe toskete.
Men egentlig burde folket selv bestemme direkte i saker. Folkestemming:
Det kan gjøres digitalt, men da må folket først ha kontroll på at stemmesystemet/datasystemet ikke har infiltrert kode eller parasitter som påvirker avstemmingen. Det krever innsyn i kildekode og stemmeapparatet, som må være helt transparent.
Men sånt ekte demokrati motarbeides. Selv folkeavstemming motarbeides. Erna sa jo selv at det ikke var lurt, fordi folk kunne stemme med følelsene...sannheten er at folket da ville stemt ned og bort de idiotiske ødeleggende beslutningene. ACER, Global Compact, TISA.
Om folket hadde bestemt og hadde direkte innsyn ville vi ikke hatt slikt som stortingshullet hvor milliarder går med på tullball (korrupsjon).

Og i dag/går, høyaktuelt - flytting av Ullevål Sykehus.
...fordi noen ønsker å få tjene store penger på nye boliger der sykehuset ligger i dag.
Få kloa i den lukrative tomta til privat profitt, mens folket må punge ut med et hav av milliarder kroner for flyttegalskap - byggegalskap i ei statlig entreprenør-samrøre hvor korrupsjon styrer.

Jeg er helt enig. Verden trenger folkeavstemning. Se på Sveits. De har ikke sinnsyke mengder folkeavstemning, men de har vel en hvert andre år eller noe som det... men det funker bra. I de viktige sakene blir folket faktisk hørt. Det blir vi rett og slett ikke her. Selv prostitusjon ble lovlig i Sveits. Tror du det ville skjedd her uten folkeavstemning? Politikere våger jo knapt å ta opp temaet. Hva med å forby kjønnslemlesting av guttebabyer? Hadde aldri skjedd uten folkeavstemning. 

• Liker 2
Skrevet

Høres mest ut som du passer i Frp.  Alle partier har en miljøprofil.  Noen er helt meningsløse og noen er mer gjennomførbare

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 20.6.2019 den 11.40, Ludo12 skrev:

Hva skal jeg stemme

Du bør stemme din gitar. Og lære deg denne.

Endret av MortenMinstelønn
Skrevet
På 20.6.2019 den 15.00, Ludo12 skrev:

Men det kan hende at vi MÅ forholde oss til klimakrisen nå.

Hva med å ta heller forholde seg til det som faktisk eksisterer?

Skrevet
3 timer siden, Husholdning1 skrev:

Hva med å ta heller forholde seg til det som faktisk eksisterer?

Er du en av de som ikke forstår forskjell på vær og klima?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...