Gå til innhold

Maxikjoler kun til lange damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 163 cm høy og sliter virkelig med å finne fine maxikjoler som jeg ikke snubler i. 
Er det noen som har tips til merker som har variable lengder, for eksempel? 
Veldig merkelig at alle produsenter mener at dersom du er en str 38 så er du over 170 cm lang og kun de som kan komme inn i xs kan være under 165.....
Det samme gjelder for øvrig for bukser, men de er som regel enklere å legge opp. Er man kort i møkkfallet så finner man som regel løsninger på det meste.... 

Anonymkode: ba205...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 163 cm høy og sliter virkelig med å finne fine maxikjoler som jeg ikke snubler i. 
Er det noen som har tips til merker som har variable lengder, for eksempel? 
Veldig merkelig at alle produsenter mener at dersom du er en str 38 så er du over 170 cm lang og kun de som kan komme inn i xs kan være under 165.....
Det samme gjelder for øvrig for bukser, men de er som regel enklere å legge opp. Er man kort i møkkfallet så finner man som regel løsninger på det meste.... 

Anonymkode: ba205...407

Det virker også ofte som produsentene tror at de som bruker de minste størrelsene også er langt over 170...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Zalando har de flere merker med petite kolleksjoner. Finnes en del maxikjoler der. ASOS har også et greit utvalg.

Anonymkode: ed0cf...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er for lange for meg også, og jeg er 1.68 🙉

Anonymkode: 7fecd...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På Zalando har de flere merker med petite kolleksjoner. Finnes en del maxikjoler der. ASOS har også et greit utvalg.

Anonymkode: ed0cf...0e1

Joda, men petit-kolleksjonen tar sjelden hensyn til at de som er korte ikke nødvendigvis er syltynne..... Altså, om man er 160 og veier over 55 kg er løpet kjørt når det gjelder petit.

Anonymkode: ba205...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terra-cotta-kjole.jpgJeg er 168 høy. Kjøpte nylig denne kjolen (100 % viskose) på floyd.no og er superfornøyd! Det er en maxikjole, men på meg slutter den like over ankelknoken, så er absolutt ikke for lang. 

Har også en annen maxikjole fra floyd.no, og den er heller ikke for lang. 

Anonymkode: 35bd9...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper bare på barneavdelingen jeg 😂 der går det fint ann å finne kjoler til 162 cm lange meg 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 180, og får ikke lange nok kjoler ofte. Så er nok ikke barebare å lage str som skal passe høy og kort.

Anonymkode: 7cf02...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midikjoler fungerer jo greit som maxi på lave damer. Jeg fant meg en nydelig midikjole, som går ned til anklene mine. (1,62-3)

Anonymkode: ed0cf...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på Floyd, har funnet flere maxikjoler som har fungert der, og jeg er 1,60. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 178, og på meg blir maxikjoler for korte... Dere som er lave kan jo bare legge de opp? Ikke like lett å skjøte på 5 cm 😂

Anonymkode: 1143a...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...