Gå til innhold

Acne genser striper. Et lite spørsmål.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker en Acne-genser med striper. Stripene er 10 cm lange men det virker som ermene nederst skal strikkes 16 cm med grunnfargen. 

Hva ville dere gjort her? Jeg har ett nøste mer av grunnfargen og det skal holde såvidt med garn av begge farger. 

7AED98B3-79BF-4016-A320-6A6ABFF8CA1F.jpeg

https://dalegarn.no/wp-content/uploads/2019/04/DG_286-01A_Staalgraa_HR_Web.pdf

Anonymkode: 0dc2d...2dd

 

Endret av ninab82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Armene reguleres til passe lengde ved å tilpasse lengden nederst. Du kå måle og tilpasse din armlengde. 

Anonymkode: 3d6c4...8f5

Endret av ninab82
ryddet for skjult innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det bare en del av oppskriften. Ikke hele. Og jeg skjønte ikke svaret? Sluttlengden vet jeg jo. Jeg lurte bare på hvor langt opp fargen nederst på ermene var. Er det 10 eller 16? 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det bare en del av oppskriften. Ikke hele. Og jeg skjønte ikke svaret? Sluttlengden vet jeg jo. Jeg lurte bare på hvor langt opp fargen nederst på ermene var. Er det 10 eller 16? 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

Det står jo. 6 cm vrangbord + 10 cm glattstrikk = 16 cm med den fargen nederst på ermene

Anonymkode: c806e...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo. 6 cm vrangbord + 10 cm glattstrikk = 16 cm med den fargen nederst på ermene

Anonymkode: c806e...67f

Takk :) 

Det var slik jeg leste oppskriften og så bilde av. Men syntes bare det virker litt rart. Men jeg antar det er best å følge oppskriften helt?  Jeg er vant til å strikke freestyle så dette er litt uvant for meg :) 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) 

Det var slik jeg leste oppskriften og så bilde av. Men syntes bare det virker litt rart. Men jeg antar det er best å følge oppskriften helt?  Jeg er vant til å strikke freestyle så dette er litt uvant for meg :) 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

Det er lurt om du måler armene dine før du strikker, slik at du på forhånd kan justere og velge feks kortere eller lengre vrangbord (ettersom man begynner nederst på ermene i denne oppskriften).

Anonymkode: c806e...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt om du måler armene dine før du strikker, slik at du på forhånd kan justere og velge feks kortere eller lengre vrangbord (ettersom man begynner nederst på ermene i denne oppskriften).

Anonymkode: c806e...67f

Ps. Hvis du finner ut at ermene på genseren blir for lange til deg etter denne oppskriften, ville jeg kanskje gjort selve stripene smalere, hvis det ikke blir problematisk i forhold til økning og annet.

Anonymkode: c806e...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere siste her :) 

Der var alt ja. Nå satte jeg akkurat igang med ermene så jeg har ikke tenkt på å måle egne armer. Men da gjør jeg det nå. 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk dere siste her :) 

Der var alt ja. Nå satte jeg akkurat igang med ermene så jeg har ikke tenkt på å måle egne armer. Men da gjør jeg det nå. 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

Jeg prøvde meg også på denne genseren. Fulgte målene (trodde jeg i allefall), men endte opp med en kort, bred genser, som var alt for kort og smal i ermene. Se det litt an når du strikker, er du god på "fristrikk" kan det godt hende du får det til bedre på "din måte":)

Anonymkode: 6e3ea...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig elendig på å strikke. Har aldri strikket en hel genser før. Bare luer og sokker og andre småting uten oppskrift. Tenkte denne var enkel helt til jeg så det var raglanfelling og fluffy angora. Men bolen virker OK i størrelse og fasong så jeg håper det funker. Genseren er mest ment som et prøveprosjekt og blir det bra så kan den brukes i offentligheten. Eller så blir det fjøsgenser. Tiden vil vise :) 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er skikkelig elendig på å strikke. Har aldri strikket en hel genser før. Bare luer og sokker og andre småting uten oppskrift. Tenkte denne var enkel helt til jeg så det var raglanfelling og fluffy angora. Men bolen virker OK i størrelse og fasong så jeg håper det funker. Genseren er mest ment som et prøveprosjekt og blir det bra så kan den brukes i offentligheten. Eller så blir det fjøsgenser. Tiden vil vise :) 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

Hehe, det er fjøsgenser som er planen med min! 

Den er egentlig enkel. Det er jo bare striper og vanlig raglan. Mitt problem var nok at jeg er uvant med å måle strikketøy i den typen garn, og derfor har dratt litt ekstra her og der:):):)

Anonymkode: 6e3ea...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er fjøsgenser som er planen med min! 

Den er egentlig enkel. Det er jo bare striper og vanlig raglan. Mitt problem var nok at jeg er uvant med å måle strikketøy i den typen garn, og derfor har dratt litt ekstra her og der:):):)

Anonymkode: 6e3ea...7f6

Haha genialt. Ja jeg tror genseren er god og varm samtidig som den er lett. Så praktisk blir den om ikke annet. Og blir den pen så er den jo faktisk ganske kul også :) 

Men ble du aldri ferdig med din? Eller er den i bruk nå? 

Jeg har ikke turt å dra i noe ved måling og det ser ut til å funke helt fint. Som sagt virker bolen OK. Men jeg har jo kun strikket opp til rett under puppa. Resten blir interessant :) har heldigvis en svigermor som har strikkepinner som forlengelse av egne armer. Så blir det for ille så sender jeg alt til henne. Men planen er jo så klart å fikse selv. 

Anonymkode: 0dc2d...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å offentliggjøre kjøpeoppskrifter på nett er ulovlig, etter flere lover. 

Armene reguleres til passe lengde ved å tilpasse lengden nederst. Du kå måle og tilpasse din armlengde. 

Anonymkode: 3d6c4...8f5

Oppskriften er gratis..

Anonymkode: a902d...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for opphavsrett (bilde av oppskriften) Link til oppskriften ligger ute på nett, så endret dette i toppinnlegget. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...