Blondine Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Dobbeltmoral!!! Jeg er kanskje på villspor. Leser om mange damer som ikke ikke liker menn som tar kontakt på buss, t bane osv. Det er greit det, men syns det er en dobbeltmoral her. Kvinner vil være frigjorte, bestemme over eget sexliv. Det er bra det. Jeg har levd en stund og sett at det går fremover med likestillingen. Men det jeg som kvinne ikke forstår er at noen kvinner ikke liker å bli kontaktet i det offentlige rom. Men samtidig vil noen kvinner finne en mann ute og ta med hjem å knulle uten å kjenne mannen i det hele tatt! Men ikke bli pratet til på buss eller andre steder. , 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 For det første vet du jo ikke at det er de samme kvinnene. For det andre er det et spørsmål om kontekst. Ute på byen en lørdag kveld er det absurd å reagere på oppmerksomhet fra menn. På trikken på vei hjem fra jobb er det noe annet. Jeg er enig i at kampanjen bommer på mål. Men det gjør du også. Anonymkode: 71925...869
Teethgrinding Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Kvinner forteller ofte at de gjerne skulle ønske de traff en mann på butikken. Litt flørting mellom hyllene. En kjekk fyr som tar deg litt på senga. Problemet er at menn du liker kan snakke med deg over alt. Butikken, skolen, jobb, hvor som helst. Du vil digge det. Tilnærmelser fra menn du ikke liker vil du oppleve som dypt plagsomt. Dette er virkeligheten. Kvinner faller sjelden hundre prosent for et utseende. Det er en større pakke der blant annet sosial makt spiller en vital rolle. Kvinner vil ha en "vinner", en fyr som har peiling på noe, en kis som har kontroll og orden. Kvinner vurderer menn i et sosialt hierarki. En hvilkensomhelst mann med et kjekt ansikt, hverken prins eller sjef, er ikke like interessant. Halve interessen er å vurdere mannen i en kontekst. Sånn fungerer derimot ikke menn. Ser vi en fin dame liker vi nevnte fine dame. Så enkelt er det. Derfor snakker vi menn også med kvinner vi ikke kjenner. Kvinner snakker ikke med menn de ikke kjenner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå