Gå til innhold

"Frisk"igjen dagen etter migreneanfall

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg frisk og fin igjen dagen etter et anfall ? Jeg hadde et kraftigere anfall enn vanlig i går med to runder med aura,sterk hodepine osv. Lå hele ettermiddagen. Ble hjemme fra jobb i dag pga jeg var helt kake i hode og kropp,sovet masse og hvilt i dag men føler meg ikke bedre. Veldig lyssky og surrete i hodet og murring. Håper jeg er bedre og kommer meg på jobb i morgen. 

Anonymkode: d6073...5e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange sliter en dag eller to etterpå ja..

Drittsykdom! sa hun bittert 🙈😂

Jeg tar lavdose Sarotex for forebygging og det fungerer utrolig bra! Har ikke tatt smertestillende eller migrenemedisin siden november! *bankibordet* 😁

Anonymkode: f85b2...d7a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange sliter en dag eller to etterpå ja..

Drittsykdom! sa hun bittert 🙈😂

Jeg tar lavdose Sarotex for forebygging og det fungerer utrolig bra! Har ikke tatt smertestillende eller migrenemedisin siden november! *bankibordet* 😁

Anonymkode: f85b2...d7a

Tar candesartan (hvis det skrives sånn) daglig forebyggende. Har blitt mye færre anfall men innimellom slår det til alikevel 😒

Anonymkode: d6073...5e3

AnonymBruker
Skrevet

Dere er heldige som har effekt av forebyggende medisin. Jeg står for tiden på botox, som heller ikke har en effekt, og venter bare på at ny migrenemedisin kommer på blå resept.

Uansett... Ja, det er helt vanlig å være utmattet etter et migreneanfall. 

Anonymkode: 05f81...302

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har migrene med aura men har heldigvis god effekt av en kombinasjon av migrenemedisiner (maxalt og cataflam). Da forsvinner all smerte, men jeg blir ganske sliten og trøtt både dagen anfallet inntreffer, og dagen etter. Dog usikker på om slitenheten skyldes anfallet eller medisinene. 

Jeg må likevel ta medisinene med en gang auraen kommer, hvis jeg venter til etter den er ferdig eller til hodepinen er skikkelig i gang har jeg mye mindre effekt av medisinene. 

Anonymkode: 5e01f...ba0

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er jeg litt tung i hodet etter anfall, men andre ganger føler jeg meg nesten bedre og mer våken enn vanlig når migrenene letter. Jeg har vanligvis ganske kortvarige anfall (noen timer, ikke flere dager i strekk) og vanligvis er jeg fin dagen etter.

Anonymkode: 4b04d...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Korte anfall her også. Føler meg bent frem fyllesyk etter anfall. Sjelden det henger i til dagen etter, men om jeg legger meg for natten med anfall eller anfallet er kraftigere enn ellers så hender det. 

Det er uavhengig av om jeg tar Imigran eller ikke.

Anonymkode: 4c98c...ab8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere er heldige som har effekt av forebyggende medisin. Jeg står for tiden på botox, som heller ikke har en effekt, og venter bare på at ny migrenemedisin kommer på blå resept.

Uansett... Ja, det er helt vanlig å være utmattet etter et migreneanfall. 

Samme her. Unner folk å få hjelp, men må innrømme jeg blir litt misunnelig. Hadde 26 dager migrene forrige uke😩 Venter desperat på Aimovig skal komme på blå resept for det er mitt siste håp. 

Anonymkode: b4637...82b

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Unner folk å få hjelp, men må innrømme jeg blir litt misunnelig. Hadde 26 dager migrene forrige uke😩 Venter desperat på Aimovig skal komme på blå resept for det er mitt siste håp. 

Anonymkode: b4637...82b

:( Jeg hadde full pott forrige måned, og fortsetter med det så langt denne måneden. Føler veldig med deg, og jeg og håper på at Aimovig skal komme på blå resept. Var så nær på å betale det selv i ekstremt dårlig periode, men innser at jeg ikke har råd som student. Jeg fikk skikkelig medfølelse av behandleren min sist jeg fikk satt inn botox og viste hodepinekalenderen. Så utmattet at jeg vil gråte, men det bare forverrer hodepinen.:sukk:

Men ja, jeg unner også andre den bedringen de får, men jeg skulle også ønske at vi andre også får et velfungerende behandlingstilbud. 

Beklager så mye for denne avsporingen, TS. Håper du også klarer å komme deg på jobb igjen i morgen. :blomst:

Skrevet

Noen ganger når anfallet varer over flere dager (har vel rundt litt over en uke som maks sammenhengende), men kan være fin dagen etter ellers. Forstår at jeg ikke har fått skikkelig behandling av denne tråden for jeg visste ikke om noen forebyggende medisiner en gang. Maxalt fungerer dårlig på meg og medisinen i seg selv gir meg «hang over» med tungt hode (likevel er det den flere leger absolutt skal gi meg). Cataflam tåler jeg ikke og virket bare sånn passe, prøver med zomig nasal nå som jeg synes er bedre enn de andre jeg har hatt på resept.

AnonymBruker
Skrevet

Oftest har jeg migrene i tre dager, og så tar det 1-2 dager å komme til hektene igjen etter dette. 

Anonymkode: be548...8f4

Skrevet

Har som regel korte, men veldig intense anfall, henger i en dag eller to med "fyllesyke" og lysskyhet. Har med aura, nummenhet i kroppsdeler etterfulgt av intens hodepine. 

For min del endret migrenen seg da jeg startet med propranolol forebyggende, 20 mg x 3 hver dag. Gikk fra å ha mange lange anfall på rappen til å ha ett, kort intenst. 

Anfallsmedisin fungerer ikke på meg, så bruker pinex forte ved anfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å være ekstra sliten i hodet og kropp, og merker godt at jeg har hatt et anfall dagen før. Klarer å komme meg gjennom dagen på jobb, men kjenner at energinivået ikke er på topp. I tillegg kan jeg også være sliten i øynene og få en lett hodepine da jeg har migrene med aura.

God bedring ❤️ 

Anonymkode: 6ee74...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...