Gå til innhold

Miniruter ?


matboks

Anbefalte innlegg

Hei, skal på ferie snart i utlandet. Det stedet vi skal bo tilbys ikke wifi, da tenker jeg på å bruke 4G på mobil, så evt deler Internett når barna skal bruke iPad.

Når jeg søker på nettet, så har jeg funnet at det er også mulig å kjøpe og ta med 4G miniruter hvor man kan også dele Internett.

Men spørsmålet er om det er vits å kjøpe miniruter hvis man kunne jo dele Internett via mobilen? Hva er forskjell bortsett fra det er flere enheter man kan dele Internett via miniruter?

Bruker jo mest bare på ferie, så det er usikkert om man virkelig trenger miniruter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hva abonnement du skal bruke. Om det er et rent mobilt bredbåndabb eller bare dele via det abb du allerede har på mobilen.

Anonymkode: 99943...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha lånt portable/pocket wifi på flyplassen/elektronikkbutikk om mulig.

Anonymkode: 88ad3...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i EU/EØS er det ikke så mye vits siden du kan dele ditt eget abonnement. Andre steder kan det være en fordel å kjøpe et lokalt simkort. Hvis du bare har plass til ett i telefonen din kan du sette det lokale i en mobilruter.

Anonymkode: 9ad42...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva abonnement du skal bruke. Om det er et rent mobilt bredbåndabb eller bare dele via det abb du allerede har på mobilen.

Anonymkode: 99943...c81

Mest sannsynlig deler mobilabb jeg allerede har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, matboks skrev:

Mest sannsynlig deler mobilabb jeg allerede har

Da trenger du self ingen miniruter. Om du hadde satt ditt simkort i denne, hadde du ikke kunnet motta samtaler eller sendt sms heller.

Anonymkode: 99943...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville ha lånt portable/pocket wifi på flyplassen/elektronikkbutikk om mulig.

Anonymkode: 88ad3...785

Ja, elektronikkbutikker kjøper inn utstyr som de låner ut til alt og alle. Slik driver de veldig god business.

Anonymkode: 99943...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger du self ingen miniruter. Om du hadde satt ditt simkort i denne, hadde du ikke kunnet motta samtaler eller sendt sms heller.

Anonymkode: 99943...c81

Takk for tips! Det visste jeg ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, matboks skrev:

Hei, skal på ferie snart i utlandet. Det stedet vi skal bo tilbys ikke wifi, da tenker jeg på å bruke 4G på mobil, så evt deler Internett når barna skal bruke iPad.

Når jeg søker på nettet, så har jeg funnet at det er også mulig å kjøpe og ta med 4G miniruter hvor man kan også dele Internett.

Men spørsmålet er om det er vits å kjøpe miniruter hvis man kunne jo dele Internett via mobilen? Hva er forskjell bortsett fra det er flere enheter man kan dele Internett via miniruter?

Bruker jo mest bare på ferie, så det er usikkert om man virkelig trenger miniruter. 

Du skaffer en miniruter og et tvillingsimkort til å ha i miniruteren. Tvillingsim koster ingenting eller kr 29 hos de ulike opperatørene. 

Fordelen med en miniruter er at mobilen ikke tømmes for strøm før dere har begynt å surfe på nettet. 

Fordelene med å ha eget nett med er at ikke alle steder har dekning som er brukbar til nettbruk, og at du slipper å logge deg inn på ulike nett som er usikre. Vi bruker alltid miniruter på reiser. 

Anonymkode: b61eb...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skaffer en miniruter og et tvillingsimkort til å ha i miniruteren. Tvillingsim koster ingenting eller kr 29 hos de ulike opperatørene. 

Fordelen med en miniruter er at mobilen ikke tømmes for strøm før dere har begynt å surfe på nettet. 

Fordelene med å ha eget nett med er at ikke alle steder har dekning som er brukbar til nettbruk, og at du slipper å logge deg inn på ulike nett som er usikre. Vi bruker alltid miniruter på reiser. 

Anonymkode: b61eb...a9e

Ville ikke sagt det er verdt kostnaden, da en kan dele fra mobilen. En har som regel strøm i veggen der man bor.

Anonymkode: 99943...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...