Gå til innhold

Ny Michael Jackson-dokumentar: – Sterke bevis for drap


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Ti år etter popikonet Michael Jacksons død, er det fortsatt strid om hva som skjedde den skjebnesvangre natten. Tre tidligere etterforskere kommer nå med nye detaljer i en Jackson-dokumentar.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2019/06/19/195587362/ny-michael-jackson-dokumentar-sterke-bevis-for-drap

Tror dere han ble drept ?  Jeg har alltid trodd det var overdose, men nå er jeg usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
1 time siden, Luna Llena skrev:

Ti år etter popikonet Michael Jacksons død, er det fortsatt strid om hva som skjedde den skjebnesvangre natten. Tre tidligere etterforskere kommer nå med nye detaljer i en Jackson-dokumentar.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2019/06/19/195587362/ny-michael-jackson-dokumentar-sterke-bevis-for-drap

Tror dere han ble drept ?  Jeg har alltid trodd det var overdose, men nå er jeg usikker...

Selvsagt er det drap, når en lege gir en «frisk» mann noe man legger folk i koma med så er det jo noen tvil. Han ble også drept kraktermessig når Leaving Neverland kom ut så håper på mye fokus på dette for oppklaring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fruaasen skrev:

Hvor ligger dokumentaren? 

Den er produsert av Discovery, og kommer på TV om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fruaasen skrev:

Hvor ligger dokumentaren? 

Dette skriver Vanity FairThe film will also air in Italy, Germany, the Nordics, Poland, New Zealand, and Belgium. It does not yet have a release date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Luna Llena skrev:

Tror dere han ble drept ?  Jeg har alltid trodd det var overdose, men nå er jeg usikker...

 

Vi får vente til dokumentaren "Killing Michael Jackson" kommer på TV, og vurdere bevisene da.  🕵️‍♂️

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanal 5 i Sverige sender den på tirsdag 25. juni, nøyaktig 10 år etter at Michael Jackson døde.

Det er vel nærliggende å tro at den vil bli sendt her i landet rundt samme dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NordicViking skrev:

Kanal 5 i Sverige sender den på tirsdag 25. juni, nøyaktig 10 år etter at Michael Jackson døde.

Det er vel nærliggende å tro at den vil bli sendt her i landet rundt samme dato.

Yep, sendes på TV Norge klokken 21:30, tirsdag 25. juni. Her er det bare å rydde timeplanen. :popcorn:

Endret av NordicViking
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn aldri ment at han ble drept med overlegg av legen. Men at han måtte stå delvis til ansvar for hans død, Ja. Han er lege, og middelet MJ døde av, skulle aldri vært ute av sykehuset. 

Når det er sagt, så vil jeg egentlig helst minnes MJ uten spekulasjoner på denne dagen, men jeg må nå sikkert se denne dokumentaren i kveld likevel da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal liksom være nytt?

Michael Jackson brukte Propofol for å få sove. Dette medikamentet skal IKKE brukes utenfor sykehus eller tilsvarende institusjoner med kontinuerlig overvåkning. Jacksons lege ga MJ propofol, og fulgte ikke opp. Han ble dømt for det.

Hendelsesforløpet er klarlagt. Det eneste det nå spekuleres i, er om dette kan kalles drap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, T-Rex skrev:

Hva skal liksom være nytt?

Michael Jackson brukte Propofol for å få sove. Dette medikamentet skal IKKE brukes utenfor sykehus eller tilsvarende institusjoner med kontinuerlig overvåkning. Jacksons lege ga MJ propofol, og fulgte ikke opp. Han ble dømt for det.

Hendelsesforløpet er klarlagt. Det eneste det nå spekuleres i, er om dette kan kalles drap.

Dr. Murray ble siktet og dømt for 'involuntary manslaughter', noe som vel tilsvarer uaktsomt drap. Max fengsel for dette var 4 år. Alternativet var 'second-degree murder' (overlagt drap, men ikke planlagt), som kunne gitt livstid. Etterforskerne mente de hadde nok bevis for sistnevnte, men påtalemyndigheten valgte - ifølge etterforskerne - 'letteste vei ut'. 

Det er vel ingen tvil om at legen opptrådte uaktsomt, og at han gikk inn i dette med kun ett mål for øyet - å kunne finansiere en livsstil han ikke hadde råd til. Han levde rett og slett over evne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var kvalmt at han hadde en livaktig babydukke i sengen sin og babyplakater overalt på rommet sitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken men har fått inntrykk at det har vært en kombinasjon av en tung rusmisbruker og en tvilsom lege uten moral eller samvittighet. Og sammen med at leger har en tendens til å bli unnskyldt, og at jeg har dritt dårlige vibber med fyren, så tenker jeg overlagt drap ikke er langt fra sannheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Sol70 skrev:

Men hadde han noe motiv..? Jeg kan ikke finne det noe sted.

Murray hadde ikke noe motiv for å drepe (med overlegg). MJ var hans melkeku, og han ga ham propofol - ironisk nok kalt 'melk - utelukkende for å tjene penger. Mye penger. Skulle han ikke ha $150.000 i måneden på den forstående turneen? Ingen andre leger vill gi MJ propofol, men Murray hadde ingen betenkeligheter. Så han hadde jo all interesse av å holde MJ i live, men han skjønte nok hvor dypt han satt i det da MJ døde. Da forsøkte han å dekke over hva han hadde gjort, men etterforskerne klarte å nøste opp alle tråder og få ham dømt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ikanonym skrev:

Syns det var kvalmt at han hadde en livaktig babydukke i sengen sin og babyplakater overalt på rommet sitt. 

 

Jeg merket meg også dette, og man begynner jo  å lure.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare begynner. Det er jo ikke akkurat få tegn til noe er galt med visse behov der i gården. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veterinærbransjen bruker vi ikke propofol uten at dyret er intubert og oksygen er klart i tilfelle det trenger tilførsel. Vi hadde aldri latt et dyr sovne på propofol uten konstant overvåkning. Sier mye om denne legen når han velger å bruke dette som sovemedisin. Propofol er et narkosepreparat, ikke et insovningsmiddel. Legen burde ha blitt dømt for overlagt drap, da dette er grov forsømmelse. Hva MJ  hadde fortjent å bli dømt for er en annen sak. Han har nok mange svin på skogen han burde ha sonet for om han fremdeles hadde vært i live. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...