AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Hei. Har i ett år slitt med ekstremt kraftige mageproblemer i form av gass, oppblåsthet, veksling mellom løs/hyppig/diare/hard mage, opplevelsen av at magen gjør "salto", kramper, spasmer i tarmen... Jeg fikk nok og gikk til apoteket og kjøpte imodium. Tar disse 4 ganger om dagen. Og har aldri følt meg bedre. Mitt spørsmål er om jeg kan gjøre dette resten av livet? Anonymkode: 19968...b96
Jadzia Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Første du bør gjøre, er å ta deg en tur til legen og finne ut av hvorfor du er sånn. Og nei, imodium er ikke for å ta daglig over tid. Men av og til. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Akkurat nå, Jadzia skrev: Første du bør gjøre, er å ta deg en tur til legen og finne ut av hvorfor du er sånn. Og nei, imodium er ikke for å ta daglig over tid. Men av og til. Har gjort det, men testene viste ingenting. Sier du det? For jeg har hatt veldig god effekt av å ta 4 stk hver dag. Hvor ofte er av og til da? Anonymkode: 19968...b96
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Ser de har endret på det fra tidligere, at det kan forsøksvis brukes mot kronisk diare og irritabel tarm, men da via lege og på resept. Har du tatt alle tester? Slanger opp og ned også? Anonymkode: 2a69e...da5
Splittbinders Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gjort det, men testene viste ingenting. Sier du det? For jeg har hatt veldig god effekt av å ta 4 stk hver dag. Hvor ofte er av og til da? Anonymkode: 19968...b96 Uansett hva slags medisin - om du skal ta noe daglig over lang tid bør du konferere med legen først. Ingen bør sette seg selv på faste medisiner, selv de reseptfrie. Nå sier ikke du noen ting om hva som er gjort, utover at testene ikke viser noe. Ta flere tester? Få henvisning til spesialist? Gå uansett tilbake til legen og si at du fortsatt har trøbbel, selv om de ikke fant noe på de testene som er tatt. Hvordan er kostholdet ditt?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Jeg får Imodium på blå resept og tar de hver dag, litt forskjellig hvor mange jeg tar. 2-4 er normalt. Det er ikke funnet noe galt med meg, men jeg har kronisk diaré og magesmerter uten Imodium. Det er helt utrolig deilig å ha fast avføring igjen og lite magesmerter. Anonymkode: 8eb6b...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har i ett år slitt med ekstremt kraftige mageproblemer i form av gass, oppblåsthet, veksling mellom løs/hyppig/diare/hard mage, opplevelsen av at magen gjør "salto", kramper, spasmer i tarmen... Jeg fikk nok og gikk til apoteket og kjøpte imodium. Tar disse 4 ganger om dagen. Og har aldri følt meg bedre. Mitt spørsmål er om jeg kan gjøre dette resten av livet? Anonymkode: 19968...b96 Imodium, uten resept, er et nødhjelpslegemiddel. Å bruke Imodium slik du gjør er i beste fall helseskadelig. Mage tarmsystemet ditt må grundig undersøkes og behandles av lege etter hva undersøkelsene viser. Anonymkode: 3825f...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå