Gå til innhold

Sommerferie og innetid/leggetid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når må deres 10 og 14 åring være inne og legge seg i sommerferien ?

Anonymkode: 5c4b9...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 10-åring bør være inne ca. 21.00 senest, og en 14-åring senest kl. 21.30. Dette er bare synsing, vet ikke hva andre mener. Kommer an på hvor man er også da, hvor trygt det er i nærområdet hjemme eller på ferie. 

Anonymkode: f4bbe...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 13-åring her. Vi har ingen fast innetid, den avhenger av hvorfor hun er ute.

Området vi bor på legger veldig skjermet fra alt annet (må bruke buss) så har får hun i prinsippet være ute så lenge hun vil. Vi legger oss sent, og det har til nå aldri vært et tema at hun vil være ute senere enn det. I praksis brukes utetid her hos venner, og det er maks 5 min sykkeltur fra hvor enn hun måtte befinne seg.

Er hun hos venner andre steder må hun hentes eller bruke buss, så da er siste buss kl 21 maks, eventuelt når vi kan hente/det er greit for de hun er hos at hun hentes. Det er fleksibelt.

Det har foreløpig ikke vært noe tema med "uspesifisert henging" i sentrum eller tilsvarende. Når den tid kommer vil jeg revurderer litt, men siste buss vil være maks. Sannsynlig vis før det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen min får som regel være ute rundt huset til ca 22 om de andre barna i gata er ute, men er han lenger unna må han komme hjem kl 20. Har ikke fast leggetid i ferien, men det pleier å bli rundt 23.

Hender også en gang i blant at både barn og voksne i gata her er ute til rundt midnatt, om barna leker fint og vi voksne sitter og skravler og har det så hyggelig at vi glemmer tiden/ikke har lyst til å avslutte.

Anonymkode: b30f3...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

10 åring innetid 20.30

14 åring 22.00

Lengre om de er hos venner/vet hvor de er/spesielle begivenheter

Leggetid 10 åring 22ish(ser an unge og søvnbehov)

Leggetid 14 åring. Når de vil. Må regulere søvn selv, må være med på planlagte ting så får tåle å være trøtt om h*n ikke legger seg i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 åringen: Inne til 21.00 hvis han er på fotballbanen og surrer rundt med venner i nabolaget, men det kommer selvsagt an på hvor han er. Leker han med naboene rett i nærheten så få kan han holde på enda litt. Vi er ikke strenge på leggetid i ferien. Nattugler både jeg og barnet mitt. Vi bor for så vidt på et lite og oversiktlig sted. 

Anonymkode: 59150...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...