Gå til innhold

Gjødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er blomstergjødsel og blomsternæring det samme? Har kjøpt georginer, og leste et sted at de skulle gjødsles en gang i måneden. Har blomsternæring. Hilsen en uten grønne fingre.

Anonymkode: ef0ea...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja😊 Alt kan brukes, men til georginer foretrekker jeg gjødsel med lavere nitrogeninnhold, ellers blir det mye bladverk og lite blomster. Kjøp gjødsel beregnet for blomstrende planter, for eksempel rosegjødsel eller grønnsaksgjødsel. Eller lag selv, for eksempel brenneslevann. Jeg gjødsler oftere enn en gang i måneden, men bruker mindre gjødsel hver gang.

Anonymkode: 6e41b...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flytende plantenæring fra Plantasjen, fra i fjor. Er den grei å bruke? :)

Anonymkode: ef0ea...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flytende plantenæring fra Plantasjen, fra i fjor. Er den grei å bruke? :)

 

Ja :) 

Anonymkode: 62134...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for flerårige planter som står ute er grensen 1. juli. Etter det er det ikke lurt å stimulere til videre vekst.

Anonymkode: 199a8...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for flerårige planter som står ute er grensen 1. juli. Etter det er det ikke lurt å stimulere til videre vekst.

Anonymkode: 199a8...0ad

Jeg gjødsler helt til september. Men jeg bruker høstgjødsel i august. Men ikke på vintergrønne busker.

Anonymkode: 6e41b...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir gjødsel to ganger i uka til plantene på terrassen, halv styrke. De blomstrer voldsomt, så det ser ut til å virke bra. 

Anonymkode: 65320...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja😊 Alt kan brukes, men til georginer foretrekker jeg gjødsel med lavere nitrogeninnhold, ellers blir det mye bladverk og lite blomster. Kjøp gjødsel beregnet for blomstrende planter, for eksempel rosegjødsel eller grønnsaksgjødsel. Eller lag selv, for eksempel brenneslevann. Jeg gjødsler oftere enn en gang i måneden, men bruker mindre gjødsel hver gang.

Anonymkode: 6e41b...832

Er ikke brenneslevann full av nettopp nitrogen, eller husker jeg helt feil? 

Anonymkode: 444bd...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...