AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Får man flatere mage av å gjøre mageøvelser? Ja, jeg vet det ikke forbrenner fettet, men kan formen på magen likevel strammes opp? Anonymkode: 31556...79b
LeneXCII Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 (endret) Det hjelper (selvsagt) å ha magemuskler, men kosten er viktigst Endret 18. juni 2019 av LeneXCII 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 35 minutter siden, LeneXCII skrev: men kosten er viktigst Dette! Anonymkode: 5de9d...bf7 2
Gjest Tutte Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 For flatere mage så er det viktig å trene kondisjon for å forbrenne fett, og styrkeøvelser for mer muskler. Bare styrke i seg selv hjelper ikke på magefettet, da må det kondisjonstrening til.
Gjest frankie1985 Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 Du må først ha et energiunderskudd for å få flatere mage, men det ser jo fint ut å ha litt muskler også og man blir jo litt strammere av trening også
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 12 timer siden, Tutte skrev: For flatere mage så er det viktig å trene kondisjon for å forbrenne fett, og styrkeøvelser for mer muskler. Bare styrke i seg selv hjelper ikke på magefettet, da må det kondisjonstrening til. Kondisjonstrening i seg selv kvitter seg ikke med fettet, kaloriunderskudd gjør det Anonymkode: 1ffc8...c03 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 Mam får bittelitt flatere mage fordi musklene holder ting mer på plass. Men det hjelper fint lite om det ligger masse fett over musklene. Så for en flat og noe markert markert mage på fettprosenten ned. Det skjer med kostholdet.
Million Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 Hvis slappe magemuskler er årsaken til at magen din buler litt ekstra utover, så ja, da vil trening av magemusklene med øvelser hjelpe. Det vil stramme opp magepartiet generelt. Men det vil ikke gjøre noe særlig med selve magefettet, hvis du har en del av det. Det må det kaloriforbrenning og underskudd til, for å tape fett på kroppen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 Jeg har aldri trent magen (ikke annen trening heller forsåvidt) og har flat mage. Så i mitt tilfelle er det rett og slett genetisk, samt at jeg holder meg slank. Jeg spiser ikke sunt heller. Men resten av kroppen er en annen sak😆 Anonymkode: 9aa4f...435 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: samt at jeg holder meg slank. Jeg spiser ikke sunt heller. Du spiser neppe så usunt når du holder deg slank Anonymkode: 5de9d...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spiser neppe så usunt når du holder deg slank Anonymkode: 5de9d...bf7 Klart man kan spise usunt å være slank. Det går an å ta inn passe masse kalorier, selv om de kommer fra drittmat liksom. Anonymkode: cb04e...b90 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du spiser neppe så usunt når du holder deg slank Anonymkode: 5de9d...bf7 Nå er jo sunt/usunt relativt da, men jeg spiser bare lite. Jeg spiser ikke grønnsaker, unntatt mais som jeg liker godt. Ellers er det mye brød og knekkebrød med ost eller leverpostei, hjemmelaget pizza, lasagne etc. Og jeg spiser godteri eller potetgull hver dag, alt fra 200-500 g. Jeg vet at du ikke kommer til å tro meg, og det er greit som sagt sa jeg jo at magen er flat, men resten av kroppen er mer tynnfeit. Anonymkode: 9aa4f...435 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Det er vel ingen her som har sagt en blir slank av å spise grønnsaker.. Du er inne på et viktig poeng, du kan spise nesten hva du vil så lenge man ikke spiser for mye Anonymkode: 5de9d...bf7
Gjest Tutte Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kondisjonstrening i seg selv kvitter seg ikke med fettet, kaloriunderskudd gjør det Anonymkode: 1ffc8...c03 Ja, men ved å trene kondisjon så forbrenner man jo kalorier. Så nettopp på den måten hjelper kondisjonstrening for å kvitte seg med fett, da kondisjonstrening øker forbrenningen. Endret 19. juni 2019 av Tutte
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen her som har sagt en blir slank av å spise grønnsaker.. Du er inne på et viktig poeng, du kan spise nesten hva du vil så lenge man ikke spiser for mye Anonymkode: 5de9d...bf7 Jepp nettopp!😀 Anonymkode: 9aa4f...435
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har også dette problemet med magefett! Det har sneket seg på etter at jeg fikk barn nummer to for fem år siden. Nå er jeg midt i 30 årene, og det er ikke så lett å få det bort! Jeg er normalvektig, men har dette ekstra fettlaget rundt midjen😝 Har tatt tak en gang før, og da fikk jeg redusert magen betraktelig. Da kuttet jeg ut alt søtt og spiste mindre generelt, i tillegg til å gå turer nesten hver dag. Problemet er at det er vanskelig å opprettholde... Det skled ut etter 6 mnd, og etter nye 6 mnd var jeg tilbake til utgangspunktet🙄 Nå er jeg på nytt i gang med å ta tak, og satser på at jeg klarer det bedre denne gangen! Anonymkode: 8a13c...366 1
Raspera Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 On 6/18/2019 at 11:22 PM, AnonymBruker said: Får man flatere mage av å gjøre mageøvelser? Ja, jeg vet det ikke forbrenner fettet, men kan formen på magen likevel strammes opp? Anonymkode: 31556...79b Nei det gjør du ikke og det er bevist flere ganger. Riktig mat > Cardio
FrodeF Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 På 19.6.2019 den 0.04, Tutte skrev: For flatere mage så er det viktig å trene kondisjon for å forbrenne fett, og styrkeøvelser for mer muskler. Bare styrke i seg selv hjelper ikke på magefettet, da må det kondisjonstrening til. Nei, det må ikke kondisjonstrening til. Man må være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Hjelper ikke å jogge hvis man spiser alt for mye.....
Gjest Tutte Skrevet 21. juni 2019 #19 Skrevet 21. juni 2019 11 timer siden, FrodeF skrev: Nei, det må ikke kondisjonstrening til. Man må være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Hjelper ikke å jogge hvis man spiser alt for mye..... Hvor har jeg skrevet at man skal spise mye?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #20 Skrevet 21. juni 2019 6 minutter siden, Tutte skrev: Hvor har jeg skrevet at man skal spise mye? Skjønner hva du mente, men for folk som kan lite om trening og kosthold kan det tolkes som at man bare kan trene kondisjon og få flatere mage. Kan være viktig å presisere at man også må spise mindre/ligge i kaloriunderskudd. Anonymkode: 1ffc8...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå