AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Har boliglån på ca. 1,3 millioner, vurderer å bytte bank. Har Sparebank 1 BV, og effektiv rente er nå 3,17 %. Ser mange andre banker har mye lavere rente, opp til ett prosentpoeng mindre. Har også søkt om å øke lånet med 150 000 pga. oppussing, man skulle visstnok få svar i løpet av 3-5 virkedager, men måtte ringe en person selv etter 2-3 uker og mase, hun skulle "sjekke det", men har ikke hørt noe mer, og det er 2 uker siden. Så det har gått minst 4-5 uker siden jeg søkte, og ennå ikke noe svar! Det synes jeg er ræva service, rett og slett. Boliglånet mitt er jo ikke spesielt høyt, og jeg har gjennomsnittlig inntekt og fast jobb, samt har alltid vært en stabil betaler. Så nå har jeg lyst til å bytte, men usikker på til hvem. På siden bytt.no kan man taste inn diverse data og sammenligne banker, visstnok er det en Nybygger.no (sparebanken Øst) som tilbyr den laveste renten på boliglån https://www.nybygger.no/. Men har aldri hørt om dem før... Noen med boliglån som har erfaring med å bytte bank? Hvilken bank er best og billigst? De store, eller lokale? Vil først og fremst ha lavere rente på boliglånet, men god service er selvsagt også et pluss. Bor i Vestfold. Anonymkode: a51af...3b6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Egenkapital har og litt å si på boligrenten, men det vet du sikkert. 3,17% var høyt. Jeg har best erfaring med lokalbanker. De strekker seg lengre, og de svarer deg innen normal tid. Anonymkode: 9355a...be8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Vi har sparebanken øst -vurdere å bytte pga treg og dårlig kundeservice og dårlig nettbankløsning. Vurderer å bytte tilbake til DNB -de har ihvertfall god og rask kundeservice og super nettbank. Anonymkode: e17c8...d69
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 Jeg har DinBank.no, som er under Sparebanken Øst gruppen. De befinner seg som nummer tre eller fire på listen du nevner at du fant Nybygger.no. Men det ligger vel litt i navnet "nybygger" at det er en lånetype som kun gjelder nybygg? Det virker ikke på meg som om hvem som helst kan låne der. Hos Finansportalen fant jeg Fana sparebank og Sbanken høyt på listen over gunstige lånerenter. https://www.finansportalen.no/bank/boliglan/ Anonymkode: 91816...266
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Takk for svar! Til den nybygger-banken: Nei, jeg aner ikke. Var mange av bankene som kom høyt opp på lista som jeg aldri har hørt om. Blir også litt usikker når lokalbanker fra helt andre steder i landet kommer opp – kan man virkelig bli kunde hos en lokalbank i Sogn når man bor i Vestfold? Trodde poenget med lokalbank var at den var for lokale folk? Takk for tips om finansportalen, skal ta en titt der også. Noen nevner Dnb, flere som har gode erfaringer med dem? Virker litt tryggere med de store bankene. Anonymkode: a51af...3b6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 Har du mastergrad? Da får du 2,15 % i rente. Anonymkode: 78d3b...139
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du mastergrad? Da får du 2,15 % i rente. Anonymkode: 78d3b...139 Hvor? Anonymkode: a51af...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå