Gå til innhold

Trene hver dag? Migrene (og andre krevende tilstander)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne migrenen er et enormt hinder for meg altså. Planen er å trene hver dag, men naturligvis går jo ikke det når man har migrene (og andre fysisk krevende tilstander). For meg faller også dagen etter bort, da jeg bare er trett og svimmel og rett og slett føler meg som etter en skikkelig fyllefest. Det føles som om migrenen kommer tilbake hvis jeg presser meg gjennom dette så jeg har ikke prøvd.

Hvordan håndterer dere andre med migrene (eller eventuelt andre krevende tilstander) dette? Trener dere ekstra hardt de dagene dere har evne og mulighet? Hva med dere som har fysisk aktivitet som trigger?

Anonymkode: 3508a...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare vente til det har gått helt over og da gjerne med en hviledag for å bli helt i vater igjen først. Kan evt gå tur eller gjøre litt rolig qigong.

Anonymkode: 96ba2...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kroniske smerter og det jeg har funnet ut for egen del er at fysisk aktivitet hjelper, det kan gjøre vondt i starten men om man "holder ut litt" blir det bedre - også med migrene, jeg har botox og bruker medisiner og jeg føler at det å få opp farten på pulsen  hjelper også for min del selv om det er en større dørstokkmil på å komme i gang når man har vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke, det trigger migrene.

Anonymkode: 8a4dc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til jeg føler meg helt bra igjen. Hell i uhell, så varer mine anfall rundt 5-6 timer, og så er jeg slått ut med "fyllesyke" resten av dagen. Så jeg mister stort sett "bare" en dag. Jeg tenker det uansett ikke er bra å presse kroppen sin når man er såpass redusert. Migrene (med aura i mitt tilfelle) er ikke noen spøk! Trening handler også om å behandle kroppen bra utenom timene man bruker på fysisk aktivitet. 

Det er selvsagt også forskjell på hard trening og lettere fysisk aktivitet. Kanskje litt yoga på stuegulvet, eller en gåtur i frisk luft kunne vært noe? Intervalltrening og tunge løft kan vente til en annen dag.

Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din, i hvert fall. Det er super kjipt når hodet vil, men kroppen nekter. Allikevel må man stelle pent med seg selv og den kroppen vi har. Noen ganger er derfor hvile over trening en helt riktig prioritering.

Anonymkode: d1d73...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke migrene, men har hypotyreose - samt endel utfordringer knyttet til rygg/bekken og til tider halvveis treningsforbud grunnet prøverørsforsøk/diverse inngrep ifbm det.

Jeg tilpasser trening etter form, da poenget fr meg er å få bedre helse - ikke dårligere. Ofte har jeg lyst til å trene mer for hjernens/psykens del, men jeg ser formen an og tilpasser treningen.

Man må ikke trene hardt hver gang eller ha en hel økt.

Du kan jo prøve yoga noen dager?

Anonymkode: a8a7d...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Migrene hindrer meg mye også. Hos meg varer det i flere dager, så det kan gå opp mot en uke uten at jeg får trent. I gode perioder får jeg trent mer, i dårlige perioder veldig lite. Hard trening kan trigge, så det kan jeg kun gjøre i gode perioder. 

Skikkelig kjipt, føler at jeg aldri klarer å få trent regelmessig over tid. Liker egentlig veldig godt å trene. :(

Anonymkode: 977c5...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎06‎.‎2019 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Jeg trener ikke, det trigger migrene.

Anonymkode: 8a4dc...798

Har du vært til en ordentlig utredning?

Legemidler, mat, søvnforstyrrelser, hormonsvinginger - det er mange triggere for migrene men trening er en omdiskutert en..
Det som skjer når du trener er jo at pulsen stiger noe som kan ha en positiv effekt. Nyere og avanserte undersøkelser av hjernen viser at under et anfall er både den elektriske aktiviteten i hjernecellene og blodgjennomstrømningen i hjernen endret. Dagens nye kunnskap heller mot at det er den endrede aktiviteten i hjernecellene som er den underliggende årsaken til migrene, og at forstyrrelsene i blodgjennomstrømning er et resultat av dette heller enn det man tidligere trodde, at anfallene startet med kraftige sammentrekninger av blodkarene, etterfulgt av smertefulle utvidelser av karene og at dette igjen kunne forårsake endringer i nervesignalene.

Dersom man trener regelmessig og holder seg i form påvirker det den elektriske aktiviteten og blodgjennomstrømmingen ikke bare i hodet men i hele kroppen, dessuten er god fysisk form med på å senke puls osv hos de fleste, noe som igjen kan bidra til mindre migrene.. Selvfølgelig skal man identifisere egne triggere, det kan være greit å unngå disse om man kan men nyere forskning har sett på hvorvidt trening er en trigger eller en hjelp.

En utredning er ofte det som mangler hos de fleste med migrene, man går til fastlegen og får medisiner og reduserer symptomene men man kartlegger kanskje ikke hele sykdomsforløpet. Enkelte studier tyder på at migrenepasienter har lavere mengde av et kjemisk stoff som kalles serotonin (et hormon i kroppen) i deler av hjernen, i alle fall under anfallene. Lite serotonin kan gjøre at blodårene utvider seg ekstra mye, og serotoninlignende stoffer (triptaner) er blant de mest effektive medisinene mot migreneanfall. Spesielt styrketrening kan bidra til økt seratonin nivå i kroppen som da igjen kan hjelpe mot migrene og andre helselidelser. I tillegg er det slik at man som migrenepasient ofte må takke nei til alt mulig, man blir kanskje frustrert, noen blir deprimert - og som de fleste nå vet er trening en effektiv hjelp mot depresjon osv osv. Alt i alt er trening uansett form og nivå bedre enn å ikke trene fordi man har vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et veldig godt innlegg Carrot, men jeg forstår at AB vegrer seg. Føler selv at fysisk aktivitet trigger migrene, og har selv unngått å trene av den grunn i mange år. Det er da gjerne når jeg presser meg, og jeg har inntrykk av at mange gjør det når de skal begynne å trene. Jeg vet jeg gjorde det, nettopp fordi jeg sammenlignet meg med andre med mere erfaring (normale folk, uten migrene). Tenkte at dette burde jeg også klare.

Når det er sagt så trener jeg styrke-yoga de dagene jeg har tid og orker. Føler ikke at det er nok egentlig, og har derfor flere ganger trent ekstra hardt de dagene jeg kan, for så å sitte med migrene i 3 dager og migrene hangover en dag til etter det. Det er vanskelig å lage en rutine av det. Det er kanskje mere fysisk anstrengelse enn trening i seg selv, men trening er jo ofte fysisk anstrengelse. Nå prøver jeg å holde meg til lettere trening, men igjen føler jeg ingen fremgang.

Prøvde å trene med migrene en gang jeg skulle følge faste rutiner, men det endte opp med at alt ble svart (besvimte ikke, mistet bare synet noen sekunder) og jeg ble for svimmel til å bevege meg i nesten to timer etter at jeg bøyde meg fremover til «runners lunge». (Og selvfølgelig bidrar den opplevelsen til at jeg unngår all form for trening under migrene-angrepene.. blir litt ond sirkel det der.)

TS

 

Anonymkode: 3508a...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 16.53, Carrot skrev:

Har du vært til en ordentlig utredning?

Legemidler, mat, søvnforstyrrelser, hormonsvinginger - det er mange triggere for migrene men trening er en omdiskutert en..
Det som skjer når du trener er jo at pulsen stiger noe som kan ha en positiv effekt. Nyere og avanserte undersøkelser av hjernen viser at under et anfall er både den elektriske aktiviteten i hjernecellene og blodgjennomstrømningen i hjernen endret. Dagens nye kunnskap heller mot at det er den endrede aktiviteten i hjernecellene som er den underliggende årsaken til migrene, og at forstyrrelsene i blodgjennomstrømning er et resultat av dette heller enn det man tidligere trodde, at anfallene startet med kraftige sammentrekninger av blodkarene, etterfulgt av smertefulle utvidelser av karene og at dette igjen kunne forårsake endringer i nervesignalene.

Dersom man trener regelmessig og holder seg i form påvirker det den elektriske aktiviteten og blodgjennomstrømmingen ikke bare i hodet men i hele kroppen, dessuten er god fysisk form med på å senke puls osv hos de fleste, noe som igjen kan bidra til mindre migrene.. Selvfølgelig skal man identifisere egne triggere, det kan være greit å unngå disse om man kan men nyere forskning har sett på hvorvidt trening er en trigger eller en hjelp.

En utredning er ofte det som mangler hos de fleste med migrene, man går til fastlegen og får medisiner og reduserer symptomene men man kartlegger kanskje ikke hele sykdomsforløpet. Enkelte studier tyder på at migrenepasienter har lavere mengde av et kjemisk stoff som kalles serotonin (et hormon i kroppen) i deler av hjernen, i alle fall under anfallene. Lite serotonin kan gjøre at blodårene utvider seg ekstra mye, og serotoninlignende stoffer (triptaner) er blant de mest effektive medisinene mot migreneanfall. Spesielt styrketrening kan bidra til økt seratonin nivå i kroppen som da igjen kan hjelpe mot migrene og andre helselidelser. I tillegg er det slik at man som migrenepasient ofte må takke nei til alt mulig, man blir kanskje frustrert, noen blir deprimert - og som de fleste nå vet er trening en effektiv hjelp mot depresjon osv osv. Alt i alt er trening uansett form og nivå bedre enn å ikke trene fordi man har vondt.

Jeg, i likhet med den personen du siterer, har vært til utredning og får oppfølging av noen av landets fremste hodepineeksperter. Jeg har kronisk migrene og har forsøkt flere forebyggende medisiner, nå botox uten virkning, og vi venter utelukkende på at aimovig skal komme på blå resept. Ingen av de har hevet øyenbrynet når jeg forteller at migrenen påvirker livet mitt i så stor grad at jeg ikke kan trene da det trigger migrene, og ingen av de har oppfordret meg til å gjøre det heller. 

Ja, du har kronisk migrene, men du er slettes ingen hodepinespesialist selv om du har lest deg opp på noen studier og har egenerfaring. Jeg har et liv som jeg må leve til tross for migrenen, og når jeg allerede har migrene alle dager i måneden skal jeg ikke risikere både studier, jobb, verv, sosialt liv og andre muligheter på grunn av at en bruker på et internettforum mener det er bra for meg å trene. Det er utmattende nok som det er. En av kriteriene for migrene er blant annet at anfallene forverres ved fysisk anstrengelse, og jeg blir mye dårligere når jeg presser meg selv fremfor å slappe av den tiden jeg har til rådighet (som er alle råd som for øvrig gis av både fastlege, legevakt, og spesialist). Hvis jeg kjenner det "murrer" kan det føre til et anfall hvis jeg presser meg fysisk. 

Det som er det viktigste å vite om migrene er at triggere og behandlingsrespons er vidt forskjellig blant migrenelidende pasienter. Det vet alle hodepineeksperter. 

Anonymkode: a5684...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, i likhet med den personen du siterer, har vært til utredning og får oppfølging av noen av landets fremste hodepineeksperter. Jeg har kronisk migrene og har forsøkt flere forebyggende medisiner, nå botox uten virkning, og vi venter utelukkende på at aimovig skal komme på blå resept. Ingen av de har hevet øyenbrynet når jeg forteller at migrenen påvirker livet mitt i så stor grad at jeg ikke kan trene da det trigger migrene, og ingen av de har oppfordret meg til å gjøre det heller. 

Ja, du har kronisk migrene, men du er slettes ingen hodepinespesialist selv om du har lest deg opp på noen studier og har egenerfaring. Jeg har et liv som jeg må leve til tross for migrenen, og når jeg allerede har migrene alle dager i måneden skal jeg ikke risikere både studier, jobb, verv, sosialt liv og andre muligheter på grunn av at en bruker på et internettforum mener det er bra for meg å trene. Det er utmattende nok som det er. En av kriteriene for migrene er blant annet at anfallene forverres ved fysisk anstrengelse, og jeg blir mye dårligere når jeg presser meg selv fremfor å slappe av den tiden jeg har til rådighet (som er alle råd som for øvrig gis av både fastlege, legevakt, og spesialist). Hvis jeg kjenner det "murrer" kan det føre til et anfall hvis jeg presser meg fysisk. 

Det som er det viktigste å vite om migrene er at triggere og behandlingsrespons er vidt forskjellig blant migrenelidende pasienter. Det vet alle hodepineeksperter. 

Anonymkode: a5684...8e3

... har migrene som trigges av trening og* 

Anonymkode: a5684...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 9.53, Carrot skrev:

Har du vært til en ordentlig utredning?

Legemidler, mat, søvnforstyrrelser, hormonsvinginger - det er mange triggere for migrene men trening er en omdiskutert en..
Det som skjer når du trener er jo at pulsen stiger noe som kan ha en positiv effekt. Nyere og avanserte undersøkelser av hjernen viser at under et anfall er både den elektriske aktiviteten i hjernecellene og blodgjennomstrømningen i hjernen endret. Dagens nye kunnskap heller mot at det er den endrede aktiviteten i hjernecellene som er den underliggende årsaken til migrene, og at forstyrrelsene i blodgjennomstrømning er et resultat av dette heller enn det man tidligere trodde, at anfallene startet med kraftige sammentrekninger av blodkarene, etterfulgt av smertefulle utvidelser av karene og at dette igjen kunne forårsake endringer i nervesignalene.

Dersom man trener regelmessig og holder seg i form påvirker det den elektriske aktiviteten og blodgjennomstrømmingen ikke bare i hodet men i hele kroppen, dessuten er god fysisk form med på å senke puls osv hos de fleste, noe som igjen kan bidra til mindre migrene.. Selvfølgelig skal man identifisere egne triggere, det kan være greit å unngå disse om man kan men nyere forskning har sett på hvorvidt trening er en trigger eller en hjelp.

En utredning er ofte det som mangler hos de fleste med migrene, man går til fastlegen og får medisiner og reduserer symptomene men man kartlegger kanskje ikke hele sykdomsforløpet. Enkelte studier tyder på at migrenepasienter har lavere mengde av et kjemisk stoff som kalles serotonin (et hormon i kroppen) i deler av hjernen, i alle fall under anfallene. Lite serotonin kan gjøre at blodårene utvider seg ekstra mye, og serotoninlignende stoffer (triptaner) er blant de mest effektive medisinene mot migreneanfall. Spesielt styrketrening kan bidra til økt seratonin nivå i kroppen som da igjen kan hjelpe mot migrene og andre helselidelser. I tillegg er det slik at man som migrenepasient ofte må takke nei til alt mulig, man blir kanskje frustrert, noen blir deprimert - og som de fleste nå vet er trening en effektiv hjelp mot depresjon osv osv. Alt i alt er trening uansett form og nivå bedre enn å ikke trene fordi man har vondt.

Ja, begynte med noen få anfall etter siste graviditet. Så har det ballet på seg og nå har jeg kronisk migrene. Har prøvd ALT av forebyggende, vært på Friskvernklinikken, går til jevnlig oppfølging hos nevrolog, hatt behandlingsopphold med spesialister og opplegg over en hel uke, får botox hver 12. uke og venter nå på aimovig. På aap så har jeg ikke sjans til å betale det av egen lomme, dessverre. Det er en fjerdedel av månedsinntekten min.

Den tiden jeg ikke er sammen med ungene må brukes til å slappe av. Jeg sover utrolig mye!
Nå er jeg gravid, og halleluja! skulle ønske jeg kunne være gravid resten av livet! Haha, neida, skulle heller vært frisk, men jeg har "vanlig" hodepine hver dag i tillegg til migrene. Nå har jeg ingen av delene. Håper det holder seg etter graviditeten også, men jeg tror dessverre jeg kommer tilbake til normalen.

Trening hjelper i hvert fall ikke, ikke hardtrening, ikke lett jogging, ikke gå tur, ikke yoga og definitivt ikke svømming.

Innimellom er anfallene så ille at jeg havner på legevakten, men det hører heldigvis til sjeldenhetene.

Anonymkode: 8a4dc...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har intens nakkehodepine og da hjelper trening masse. Andre vondter jeg har blir også bedre.

Så jeg burde trent mer enn jeg gjør nå, men er veldig sliten for tiden. Normalt trener jeg mye, fordi kroppen blir så mye mindre stiv og vond.

Anonymkode: bb68c...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, i likhet med den personen du siterer, har vært til utredning og får oppfølging av noen av landets fremste hodepineeksperter. Jeg har kronisk migrene og har forsøkt flere forebyggende medisiner, nå botox uten virkning, og vi venter utelukkende på at aimovig skal komme på blå resept. Ingen av de har hevet øyenbrynet når jeg forteller at migrenen påvirker livet mitt i så stor grad at jeg ikke kan trene da det trigger migrene, og ingen av de har oppfordret meg til å gjøre det heller. 

Ja, du har kronisk migrene, men du er slettes ingen hodepinespesialist selv om du har lest deg opp på noen studier og har egenerfaring. Jeg har et liv som jeg må leve til tross for migrenen, og når jeg allerede har migrene alle dager i måneden skal jeg ikke risikere både studier, jobb, verv, sosialt liv og andre muligheter på grunn av at en bruker på et internettforum mener det er bra for meg å trene. Det er utmattende nok som det er. En av kriteriene for migrene er blant annet at anfallene forverres ved fysisk anstrengelse, og jeg blir mye dårligere når jeg presser meg selv fremfor å slappe av den tiden jeg har til rådighet (som er alle råd som for øvrig gis av både fastlege, legevakt, og spesialist). Hvis jeg kjenner det "murrer" kan det føre til et anfall hvis jeg presser meg fysisk. 

Det som er det viktigste å vite om migrene er at triggere og behandlingsrespons er vidt forskjellig blant migrenelidende pasienter. Det vet alle hodepineeksperter. 

Anonymkode: a5684...8e3

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, begynte med noen få anfall etter siste graviditet. Så har det ballet på seg og nå har jeg kronisk migrene. Har prøvd ALT av forebyggende, vært på Friskvernklinikken, går til jevnlig oppfølging hos nevrolog, hatt behandlingsopphold med spesialister og opplegg over en hel uke, får botox hver 12. uke og venter nå på aimovig. På aap så har jeg ikke sjans til å betale det av egen lomme, dessverre. Det er en fjerdedel av månedsinntekten min.

Den tiden jeg ikke er sammen med ungene må brukes til å slappe av. Jeg sover utrolig mye!
Nå er jeg gravid, og halleluja! skulle ønske jeg kunne være gravid resten av livet! Haha, neida, skulle heller vært frisk, men jeg har "vanlig" hodepine hver dag i tillegg til migrene. Nå har jeg ingen av delene. Håper det holder seg etter graviditeten også, men jeg tror dessverre jeg kommer tilbake til normalen.

Trening hjelper i hvert fall ikke, ikke hardtrening, ikke lett jogging, ikke gå tur, ikke yoga og definitivt ikke svømming.

Innimellom er anfallene så ille at jeg havner på legevakten, men det hører heldigvis til sjeldenhetene.

Anonymkode: 8a4dc...798

Til begge - trening trenger ikke være fysisk hardt, det kan være yoga eller thai chi osv som styrker kroppen uten belastning, men det er klart - om man ikke ønsker trene er migrene en fin unnskyldning.. 

Anonymkode: c35eb...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Til begge - trening trenger ikke være fysisk hardt, det kan være yoga eller thai chi osv som styrker kroppen uten belastning, men det er klart - om man ikke ønsker trene er migrene en fin unnskyldning.. 

Anonymkode: c35eb...583

Migrene forverres av enhver fysisk anstrengelse, ikke bare hard trening. Det kan være så lite som å hente en kopp øverst fra skapet. Det er migrene 101. 

Anonymkode: a5684...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 11.43, AnonymBruker skrev:

 

Til begge - trening trenger ikke være fysisk hardt, det kan være yoga eller thai chi osv som styrker kroppen uten belastning, men det er klart - om man ikke ønsker trene er migrene en fin unnskyldning.. 

Anonymkode: c35eb...583

Dersom  du leste innlegget mitt ordentlig så skrev jeg at jeg har prøvd yoga. Det blir verre av yoga også. Det blir verre av all fysisk aktivitet, utenom sex. Eller innimellom forverres det av sex også, men stort sett ikke. 

Dersom man ikke har hatt migrene tidligere så kan jeg skjønne at det er vanskelig å sette seg inn i. De lærde strides fortsatt om hva, hvordan, hvorfor og hvordan når det kommer til migrene, så at mannen i gata skal være eksperter er vel ikke akkurat forventet.

I anfallsfrie perioder så kan det meste trigge. Under anfall er fysisk aktivitet en umulighet. Hadde det vært mulig å slutte og puste eller la være å gå på do under anfall så hadde vi gjort det, alle sammen!

Anonymkode: 8a4dc...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På ‎25‎.‎06‎.‎2019 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Dersom  du leste innlegget mitt ordentlig så skrev jeg at jeg har prøvd yoga. Det blir verre av yoga også. Det blir verre av all fysisk aktivitet, utenom sex. Eller innimellom forverres det av sex også, men stort sett ikke. 

Dersom man ikke har hatt migrene tidligere så kan jeg skjønne at det er vanskelig å sette seg inn i. De lærde strides fortsatt om hva, hvordan, hvorfor og hvordan når det kommer til migrene, så at mannen i gata skal være eksperter er vel ikke akkurat forventet.

I anfallsfrie perioder så kan det meste trigge. Under anfall er fysisk aktivitet en umulighet. Hadde det vært mulig å slutte og puste eller la være å gå på do under anfall så hadde vi gjort det, alle sammen!

Anonymkode: 8a4dc...798

Nå har jeg hatt migrene så lenge jeg kan huske og fått medisiner for dette siden jeg var 12 år. Jeg hadde eget "stillerom" på skolen hvor jeg kunne legge meg mørkt og kaldt med spybøtta mi i oppveksten så jeg ser ikke på meg selv som "mannen i gata" i forhold til det å mene noe om migrene. Jeg har deltatt i testforsøk med botox og fått dette for min migrene de siste 10 årene - og likevel har jeg dårlige dager - men jeg vet at trening hjelper for min del. Og jeg føler absolutt ikke for å la være å puste unde rmine anfall, tvert imot er pusting og teknikker med på å hjelpe så å strø om seg med "flåsete" kommentarer hjelper like lite som velmenende råd fra mennesker uten erfaring med smerte genrelt sett..

Anonymkode: c35eb...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke så lenge jeg føler meg uvel av migrenen, og fortsetter som normalt etterpå.

Anonymkode: 70c9a...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før trente jeg ikke når jeg hadde migrene, nå tar jeg av og til migrenemedisin (og av og til ikke) og trener likevel. Ofte blir jeg bedre og mer våken, og i det lange løp blir kroppen lettere, blodsirkulasjonen bedre, kroppen sterkere og migreneanfallene sjeldnere. For min del er trening et effektivt middel mot stress og migrene. Jeg trener for det meste styrke, med litt kardio av og til. 

Jeg får ofte migrene første gangen jeg trener styrke etter opphold, da jeg sikkert spenner noen muskler jeg ikke har brukt på en stund. Men til syvende og sist vet jeg at trening er bra for meg, kroppen min og migreneanfallene mine.

Selvsagt har alle ulik type migrene, og ulike erfaringer. Tenk at litt trening er bedre enn ingenting, og at av og til må man rett og slett hvile. Av og til må man bare ta lett "trening", som en gåtur, og andre ganger kan man trene hardere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...