Jump to content
AnonymBruker

Anbefale en bok som jeg kan lese?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei

Jeg er ei jente på 26 år som nylig har fått en interesse av å lese bøker. Liker mest å lese bøker som er litt lettleste og gir en god følelse. Veldig glad i  Erlend Loe sine bøker. Min favorittbok hittil er: En gatekatt ved navn Bob av James Bowen fordi den ga meg en så god følelse. 

En bok som også har gitt et godt og sterkt inntrykk på meg er boken: Men tankene mine får du aldri av Sverre Asmervik. 

Nå reiser jeg snart på ferie og håper noen av dere har boktips som du tror jeg vil like :-)

Anonymkode: e637f...152

Fortsetter under...

Kågebruker

Julius Winsome, den er mørk men samtidig vakker🙂. Ganske lettlest, hovedpersonen er glad i Shakespeare. 

Ut av ensomheten tysk roman. En sterk historie. 

The trials of Morrigan Crow. Egentlig for barn og unge. Men hvem bryr seg om det😀.Spennende som bare det. Har lest begge bøkene i serien.

Bok om sorg. Maria Navarro Skaranger. 

#Rasshøl

Watching You - Lisa Jewell

The Mister - E L James

Sherlock Holmes vs. Cthulhu - Lois H. Gresh

AnonymBruker

Mormor hilser og sier unnskyld. Den er morsom 😊

Anonymkode: 1a06d...bb9

Ms. Steele

Serien "De syv søstre" av Lucinda Riley. Bøker som man ikke klarer å legge fra seg. Lettleste, fengende og avhengighetsskapende 😊

Guest Zerohero

Anbefaler alle bøkene til Sarah Jio. Fantastiske historier, lettleste og godt språk :)  Perfekt sommerlektyre! 

Liker også veldig godt «Svøm med dem som drukner» av Lars Mytting. En utrolig fascinerende historie du lever deg skikkelig inn i!

Annonse

Goodolddays

Terningemanden.

ti10

Det er ikke akkurat lettbeint lektyre, men god litteratur er det definitivt. Den er lettlest fordi historien er så gripende og språket så godt at man bare må fortsette: Helga Flatlands trilogi om Telemarksbygda som mister tre unge menn i Afghanistan. 

Bli hvis du kan, reis hvis du må, Alle vil hjem, ingen vil tilbake, Det finnes ingen helhet. 

Så hvis du ikke leser den i ferien, anbefaler jeg deg å bure deg inne en eller annen fredags kveld og lese hele helgen. Tror ikke du vil angre.

Rumle

The travelling cat chronicles av Hiro Arikawa og Kollektivt selvmord av Arto Paasilinnan.

Rumle
7 minutter siden, ti10 skrev:

Det er ikke akkurat lettbeint lektyre, men god litteratur er det definitivt. Den er lettlest fordi historien er så gripende og språket så godt at man bare må fortsette: Helga Flatlands trilogi om Telemarksbygda som mister tre unge menn i Afghanistan. 

Bli hvis du kan, reis hvis du må, Alle vil hjem, ingen vil tilbake, Det finnes ingen helhet. 

Så hvis du ikke leser den i ferien, anbefaler jeg deg å bure deg inne en eller annen fredags kveld og lese hele helgen. Tror ikke du vil angre.

Enig i dette. Fantastisk triologi.