Gå til innhold

Finne sin stil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk dere frem for å finne en stil til deres hus/leilighet? Akkurat nå så har jeg ingen stil. Alt er en sånn salig blanding av brukt som vi fikk da vi flyttet og innslag av ting vi liker som vi har kjøpt selv. Det er ikke spesielt pent. Altså jeg vet hva jeg liker. Samboer bryr seg ikke så spesielt. Men jeg skulle ønske jeg visste hvordan jeg skulle sette ting sammen og pynte. 

Takk for forslag.

 

Anonymkode: c8b04...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdt å nevne at vi leier da. Så vi kan ikke rive ned vegger og sånne ting.

TS.

Anonymkode: c8b04...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje det er nettopp dette som er din stil? Din stil er jo noe som er ditt eget, som ikke har en merkelapp og som du ikke ser igjen hos andre. Og akkurat dette er jeg stor fan av! Folk med EGEN stil! Istedenfor hundrevis av stuer i Deco Blue med figurer av tre-apekatter.

Kikk på Pinterest, få inspirasjon, dra en rød tråd med farger eller materialer, men velg det du liker <3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gjerrigknarker. Kjøpte et gammelt hus med mange møbler i liksom-teak fra 60-tallet. Hentet flere slike gratis på FINN. Plutselig var det en vennine av samboeren som sa at "dette var jo så stilig!"...øh, ja? Nye rom som bad og kjøkken innreder vi akkurat slik som vi ønsker. Vi er helt sikkert påvirket av moten på et underbevisst plan, men har aldri sjekket Pinterest eller andres meninger for det. Siden teakmøblene i stua er litt mørke, har vi ellers valgt lyse farger og bjørk i de nye rommene. Ofte liker vi grønnfarger best, så det er det mye av. Barnerommene er malt i regnbuefarger, huset malte vi gult mens alle og hvermannsen kjeder seg til døde med sine gråhvit-nyanser.

Stil er noe som blir til underveis. "Velger" man noe ender folk ofte opp med fryktelig upersonlige, sterile hjem. Du nevner at du har en idé om hva du vil ha...gå for det! Innredning av hus er virkelig ikke rakettforskning. Ikke tenk på andre enn deg selv og samboeren i prosessen og pass på at dere trives med resultatet. :)

Anonymkode: 4787f...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bort alt du ikke liker. Så setter du sammen det som du liker, her kan du f.eks sette sammen saker som har samme tekstur, eller samme farge, eller er av samme materialer. F.eks om du har forskjellige lysestaker i samme farge eller materiale så kan du sette disse sammen i en liten gruppe. Du kan også sette sammen saker som du liker godt selv.

Jeg har en salig blanding av saker. Noe er kjøpt nytt, noe er kjøpt brukt, noe er gaver og noe er arv. Saker som er arvet, f.eks en gammel bibel, en gammel kaffekopp med skål, en liten pynteting, som jeg har etter min farmor har jeg satt sammen. Dette minner meg om henne. 

Alle hjem trenger ikke å se like ut. Jeg synes alt for mange har det for likt. 

 

 

Anonymkode: 55fd2...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte det jeg likte og satt det slik jeg ville ha det.

 

Og slik fant jeg min stil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Støtter forslaget om å bruke pinterest. Da får du laget moodboards med f eks stue, kjøkken osv.

Da ser du raskt hva du selv liker, hva som kan brukes og ikke og kan velge å innrede utifra det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...