Gå til innhold

Trenger man kamera i 2019?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså digitalkamera, speilrefleks osv. Eller holder det med mobilkamera? Til en normal husholdning.

Anonymkode: 5f103...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvor høye krav husholdningen har til kvaliteten på bildene. Og om husholdningen evner å benytte funksjonene i speilreflekskameraet. Speilrefleks er fortsatt ganske mye bedre kvalitet enn mobilkamera.

Anonymkode: 09afb...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/18/2019 at 12:28 PM, AnonymBruker said:

Altså digitalkamera, speilrefleks osv. Eller holder det med mobilkamera? Til en normal husholdning.

Mobilkamera holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor høye krav du har til bildekvaliteten. Flere jeg kjenner synes telefonen tar gode bilder. Jeg er ikke enig.. Jeg bruker som regel speilrefleks til å ta bilder. For meg er det viktig å ha skarpe klare bilder av familien min 

Anonymkode: 0dfd1...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilrefleks trenger du ikke, men et kompaktkamera eller et speilløst systemkamera holder lenge. Jo mer helautomatikk jo bedre, tenker jeg, for den gjengse bruker som ikke ønsker å fikle med blender og lukkertid. Systemkameraene og kompaktkameraene har blitt veldig gode på automatiske innstillinger for f.eks. krevende lysforhold.

Mobilkamera tar fine bilder - i godt lys. Men når lyset er svakere, f.eks. innendørs, blir mobilbildene straks dårligere. 

Anonymkode: a7ae2...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva du vil ta bilder av. Mobilkamera holder ikke for meg, så jeg bruker speilrefleks. Men hvis jeg skulle valgt system i dag, så hadde jeg kanskje gått for et speilløst system. Det viktigste er muligheten til å bytte objektiver, god bildekvalitet i dårlig lys og rask følgefokus.

Anonymkode: b6c75...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...