Gå til innhold

leie bil privat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal leie ut bilen min privat(trenger den ikke), og aner ikke hva jeg kan ta. synes 3,50 per km er litt lite. hun som skal leie har garasje, men bilen er til hennes disposisjon fra 1.juli til 31.12. hadde vært annerledes om jeg hadde bilen og hun bare lånte den. har jo forsikringer etc som må betales. hva synes økonomene her er ok for begge parter? å selge er ikke et alternativ, så er avhengig av å bli enige.

Anonymkode: 0ae7f...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal leie ut bilen min privat(trenger den ikke), og aner ikke hva jeg kan ta. synes 3,50 per km er litt lite. hun som skal leie har garasje, men bilen er til hennes disposisjon fra 1.juli til 31.12. hadde vært annerledes om jeg hadde bilen og hun bare lånte den. har jo forsikringer etc som må betales. hva synes økonomene her er ok for begge parter? å selge er ikke et alternativ, så er avhengig av å bli enige.

Anonymkode: 0ae7f...d70

Du må jo få dekt forsikring og avgifter, bompenger kommer også i ditt navn så da er det kjipt om de ikke blir betalt. Så blir det slitasje på bilen, den skal ha minst en service i året og dekkene blir slitt.

Skal du låne den bort så må du lage en skriftlig avtale som er bunnsolid, det må være helt tydelig hvem som har ansvaret om noe skulle skje og hvordan det eventuelt skal gjøres opp.

Jeg hadde aldri lånt bort min bil til noen, har eid mange biler opp igjennom årene og lånte bort bilen min en gang og aldri mer.

Lånte bort bilen til min beste venn i en dag, hadde avtalt at bilen skulle leveres tilbake med full tank som den hadde på lånetidspunktet men det ble selvfølgelig ikke gjort.

Anonymkode: c2651...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal lage en skikkelig avtale der hun feks må betale eienandel om bilen blir skadet. men blir ikke helt klok på hva jeg kan ta som blir rettferdig for begge parter. tenkte kanskje 5 kr per km, og hun dekker bom. høres det fornuftig ut? hun kjører ikke veldig mye, men jeg tenker det er best å ta per km så hun holder km litt nede.

Anonymkode: 0ae7f...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å ha et fastbeløp per måned pluss tillegg for kjørte kilometer. Dermed får man dekt inn faste utgifter (forsikring etc) og løpende utgifter (dekk, service etc) uavhengig av om bilen blir kjørt 100 km eller 10000 km i løpet av leietiden.

Anonymkode: 1d83f...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det det koster meg å ha bilen, pluss et beløp pr km. Samt en god skriftlig avtale som går på vedlikehold, skade, forsikringstap ved kollisjon, bom stasjoner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig å ha et fastbeløp per måned pluss tillegg for kjørte kilometer. Dermed får man dekt inn faste utgifter (forsikring etc) og løpende utgifter (dekk, service etc) uavhengig av om bilen blir kjørt 100 km eller 10000 km i løpet av leietiden.

Anonymkode: 1d83f...d3b

er sånn jeg tenker, mens hun antyder at hun kun vil betale per km. det er greit når jeg skal ha bilen selv,men hun skal disponere bilen i flere mnd.

Anonymkode: 0ae7f...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...