Gå til innhold

"Helsefaglig jobb" VS "pedagogisk jobb"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva dere ville ha jobbet med og hvorfor? Ble litt inspirert av en tråd her, hvor det handlet om å ta valg som kan være avgjørende for liv eller død. Selv hadde jeg nok ikke klart å stå i slike situasjoner.

Helsefaglig jobb: Sykehjem, sykehus, boligtjenesten, psykiatri, osv. 

Pedagogisk jobb: Skole, barnehage, barnevern, osv. 

Ikke heng dere opp i hva jeg kaller det :P

Anonymkode: a864d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en profesjonsutdannelse hvor jeg, som mange andre, både kan jobbe innenfor helse og utdanning. Startet på sykehus og trivdes godt, men lønnen er bedre innenfor utdanningssystemet, så der jobber jeg nå. 

Anonymkode: c6a18...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagog. Er oppriktig glad i barn og ønsker å gjøre en forskjell for de:)

Anonymkode: 91fd7...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet innen barnevern. Vil påstå at det ofte er snakk om å ta valg som kan være avgjørende for liv og død i min jobb også.

Kanskje barnehage er noe for deg? Selv om du da også vil ha direkte ansvar for liv og helse til de små pjokkene som løper rundt.

Nei, vet ikke. Har jobba både "helsefaglig" og "pedagogisk", og tror jeg kunne ønska meg til skolen. 

Anonymkode: 50718...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utdannelse hvor jeg kan jobbe både helserettet og pedagogisk rettet, og gikk inn i utdanningen med en tanke om at jeg hadde mest lyst til å jobbe innen helse. Brutale skjebner i praksis og dårlig lønn i helsevesenet fikk meg raskt vekk fra den tanken, og jeg er nå i oppvekstsektoren og stortrives der.

Anonymkode: 61611...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har utdannelse hvor jeg kan jobbe både helserettet og pedagogisk rettet, og gikk inn i utdanningen med en tanke om at jeg hadde mest lyst til å jobbe innen helse. Brutale skjebner i praksis og dårlig lønn i helsevesenet fikk meg raskt vekk fra den tanken, og jeg er nå i oppvekstsektoren og stortrives der.

Anonymkode: 61611...196

Hvilken utdannelse har du? :)

Anonymkode: a864d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 18.6.2019 den 21.52, PepsiFlax skrev:

Jeg jobber i skole, og stortrives! For noen flotte barn og unge vi har. Å legge til rette for læring, og være en del av deres liv, er grunnen til at jeg valgte denne jobben. Jeg har grunnskolelærerutdanning, men jobber i vgs. Trives på både ungdomsskole og vgs.

Hvordan fikk du jobb i vgs med grunnskolelærerutdanning? Måtte du ta mer utdanning? Hvilke fag/linje underviser du på? 🙂 

Anonymkode: 4d5fd...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...