Gå til innhold

2 grads forbrent på ferie


Blue Berry

Anbefalte innlegg

Jeg er i afrika og har fått påvist 2.grads forbrenning på begge leggene. Ble brent på fredag.

Jeg endte med en veldig hoven fot og kraftige smerter på leggene. Måtte få kortison intravenøst. 2 ganger har jeg blitt lagt inn. Senest i går kveld.

Leggene er litt bedre, hevelsen har gått ned, men jeg føler meg sååå dårlig.. Feberen går opp og ned(fått intravenøst med paracetamol og mye annet). Ligget med «saltvann»tilførsel i natt og nå begynner skjelvingen og frysingen igjen.. 

Om et par timer, så skal jeg få mer paracet igjen.. Fikk også en sprøyte med betennelsesdempende, som jeg følte hjalp en del, som jeg også får på nytt i formiddag. 

Smører leggene med kortisonkrem hver dag også..

 

Så til det lurer jeg på: Har noen opplevde å bli forverret i allmendtilstanden etter så mange dager? Hva gjør jeg? Blir jo naturligvis ganske redd.... Legen mener det ikke er farlig, men hvorfor blir jeg verre og ikke bedre snart? 

Har også holdt meg helt unna solen, og går i skyggen evt tildekket... 

Noen hjelp meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så. Du får legehjelp, medisiner og er innlagt på sykehus. Allikevel mener du at tilfeldige mennesker på Kvinneguiden har bedre råd til deg?

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange dagene siden dette skjedde så det tar tid og bli bedre. Regner med det er kraftig solforbrenning? Kroppen jobber iherdig med skaden så er nok derfor du føler det så dårlig. Men du skriver at du får legetilsyn så den vet nok best. Har selv vært på grensen til samme grad av solforbrenning. Jeg var mildt sagt dritt dårlig i flere dager, var på Lanzarote og glemte og smøre. Kraftige frostrier. Huden er jo forbrent og mister jo litt at beskyttelseslaget. Noen ganger er det slik at man blir dårligere før man bli bedre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Absurdah skrev:

Legen mener det ikke er farlig, ...

Noen hjelp meg! 

Hør på legen din, du. Vi på KG er ikke bedre i stand til å hjelpe deg enn legen din.

Anonymkode: 45121...893

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hør på legen din, du. Vi på KG er ikke bedre i stand til å hjelpe deg enn legen din.

Anonymkode: 45121...893

Det forstår jeg også :) Men lurte på om noen har opplevd noe lignende... Og når det evt blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lykkeligste skrev:

Så. Du får legehjelp, medisiner og er innlagt på sykehus. Allikevel mener du at tilfeldige mennesker på Kvinneguiden har bedre råd til deg?

 

Bedre råd til meg? Lurer vel mest på om noen har opplevd lignende. Ikke så gøy å ligge her, og føle meg verre og verre.. man blir naturligvis mer engstelig i andre land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Det er ikke mange dagene siden dette skjedde så det tar tid og bli bedre. Regner med det er kraftig solforbrenning? Kroppen jobber iherdig med skaden så er nok derfor du føler det så dårlig. Men du skriver at du får legetilsyn så den vet nok best. Har selv vært på grensen til samme grad av solforbrenning. Jeg var mildt sagt dritt dårlig i flere dager, var på Lanzarote og glemte og smøre. Kraftige frostrier. Huden er jo forbrent og mister jo litt at beskyttelseslaget. Noen ganger er det slik at man blir dårligere før man bli bedre. 

Takk for et saklig svar! 

Husker du hvor mange dager du var brent? Hvor var du brent? Sliter også veldig med frostrier og tidvis hodepine :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Absurdah said:

Bedre råd til meg? Lurer vel mest på om noen har opplevd lignende. Ikke så gøy å ligge her, og føle meg verre og verre.. man blir naturligvis mer engstelig i andre land!

Hadde jeg vært innlagt på sykehus ville jeg hørt på legene. Du er sikkert ikke den første solbrente personen de har behandlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Absurdah skrev:

... man blir naturligvis mer engstelig i andre land!

Skjønner det. Men Afrika? Det kan jo være så mangt. Det er sikkert enkelte sykehus i Afrika jeg hadde følt meg mer usikker på enn andre. Hvor er du da?

Anonymkode: 45121...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på et privat sykehus i Tunisia. Føler meg ivaretatt og legen virker veldig flink... Men fortsatt er jeg redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Absurdah said:

Jeg er på et privat sykehus i Tunisia. Føler meg ivaretatt og legen virker veldig flink... Men fortsatt er jeg redd

Be om en beroligende pille. Djeezz.

Anonymkode: bba90...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be om en beroligende pille. Djeezz.

Anonymkode: bba90...e76

For en empatisk person du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Absurdah skrev:

Jeg er i afrika og har fått påvist 2.grads forbrenning på begge leggene. Ble brent på fredag.

Jeg endte med en veldig hoven fot og kraftige smerter på leggene. Måtte få kortison intravenøst. 2 ganger har jeg blitt lagt inn. Senest i går kveld.

Leggene er litt bedre, hevelsen har gått ned, men jeg føler meg sååå dårlig.. Feberen går opp og ned(fått intravenøst med paracetamol og mye annet). Ligget med «saltvann»tilførsel i natt og nå begynner skjelvingen og frysingen igjen.. 

Om et par timer, så skal jeg få mer paracet igjen.. Fikk også en sprøyte med betennelsesdempende, som jeg følte hjalp en del, som jeg også får på nytt i formiddag. 

Smører leggene med kortisonkrem hver dag også..

 

Så til det lurer jeg på: Har noen opplevde å bli forverret i allmendtilstanden etter så mange dager? Hva gjør jeg? Blir jo naturligvis ganske redd.... Legen mener det ikke er farlig, men hvorfor blir jeg verre og ikke bedre snart? 

Har også holdt meg helt unna solen, og går i skyggen evt tildekket... 

Noen hjelp meg! 

Sos København https://www.sos.eu/no/forretningsomraader/reise/ og ditt eget forsikringsselskap har folk du kan ringe og få råd og hjelp fra. 

Anonymkode: dfb4e...218

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Absurdah said:

For en empatisk person du er :)

Klarer ikke helt å ha så mye medfølelse med en som ligger på privatsykehus og sutrer på den måten der.

Anonymkode: bba90...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke helt å ha så mye medfølelse med en som ligger på privatsykehus og sutrer på den måten der.

Anonymkode: bba90...e76

Okei, sutrer? Jeg spør om noen har opplevd å bli verre etter flere dager. Er som sagt ganske forbrent og ikke lett solskadet! Fjern deg og skaff deg et liv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Absurdah said:

Okei, sutrer? Jeg spør om noen har opplevd å bli verre etter flere dager. Er som sagt ganske forbrent og ikke lett solskadet! Fjern deg og skaff deg et liv! 

Ja, du sutrer.

Anonymkode: bba90...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar tiden til hjelp og hører på legen. Han kan sine saker. Du er ikke den første som blir solbrent i varmere strøk, og du blir garantert ikke den siste. Slapp av, dette ordner seg. Kroppen er sterk og tåler en trøkk, og du er i gode hender.

Anonymkode: b0503...310

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du antitboitka? Hvordan er infeksjonsprøvene, CRP og hvite blodlegemer? Er CRP stigende eller fallende? Tenker på feberen, om det kan være tegn på infeksjon.

Anonymkode: 96f2e...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Absurdah skrev:

Jeg er i afrika og har fått påvist 2.grads forbrenning på begge leggene. Ble brent på fredag.

Jeg endte med en veldig hoven fot og kraftige smerter på leggene. Måtte få kortison intravenøst. 2 ganger har jeg blitt lagt inn. Senest i går kveld.

Leggene er litt bedre, hevelsen har gått ned, men jeg føler meg sååå dårlig.. Feberen går opp og ned(fått intravenøst med paracetamol og mye annet). Ligget med «saltvann»tilførsel i natt og nå begynner skjelvingen og frysingen igjen.. 

Om et par timer, så skal jeg få mer paracet igjen.. Fikk også en sprøyte med betennelsesdempende, som jeg følte hjalp en del, som jeg også får på nytt i formiddag. 

Smører leggene med kortisonkrem hver dag også..

 

Så til det lurer jeg på: Har noen opplevde å bli forverret i allmendtilstanden etter så mange dager? Hva gjør jeg? Blir jo naturligvis ganske redd.... Legen mener det ikke er farlig, men hvorfor blir jeg verre og ikke bedre snart? 

Har også holdt meg helt unna solen, og går i skyggen evt tildekket... 

Noen hjelp meg! 

Du burde smøre leggene med ren aloe vera gel rett fra planten. Ikke noe krem med alle vera i. Men kuttet fra planten. Dette 2-3 ganger daglig. Vil svi en god del men det betyr bare at aloen gjør jobben. Aloe er fantastisk. 

Anonymkode: 6f14e...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...