Gå til innhold

Abort


idupidu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er et steg i en retning av å endre abortloven enda mer. Synes det er skremmende at de gjør dette. Tenker også at det vil føre til flere aborter, da det er lov å fjerne begge/alle men ikke et foster. Tenker at de som har valgt dette tidligere (25 personer) ikke har gjort dette lett, men fordi de av ulike årsaker ikke har sett seg i stand til å ta i mot flere enn et barn. 

I stedenfor å endre på loven, burde staten legge til rette for at det kan bli lettere å få flerlinger. Med tanke på økonomisk og praktisk støtte. Ikke tvinge folk til alt eller ingenting. 

Ser på dette som et steg tilbake til fortiden og i feil retning. 

Anonymkode: b6a5e...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er bra.

Anonymkode: bdac5...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange tanker rundt endringen, ettersom jeg på langt nær oppfatter den som hårreisende. Egentlig tenker jeg at alt hysteri og protester er ekstremt overdrevet. Man kan jo ta abort på lik linje som før innen 12 uker?! Er man i en posisjon hvor man absolutt IKKE kan/vil få tvillinger så finnes tidlig ultralyd. Ja, det koster noen kroner, men de kronene er kanskje verdt det, når det gjelder noe så viktig som EGNE BARN!

Anonymkode: b3138...d8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig tatt ut av proporsjoner. Folk oppfører seg som om retten til selvbestemt abort før 12. svangerskapsuke har blitt fjernet, når faktum er at ny teknologi som gjør det mulig med fosterreduksjon ETTER 12. svangerskapsuke - det er ikke mulig før dette - har blitt plassert under regelverket for senaborter forøvrig. 

Hvis man egentlig mener at man vil UTVIDE abortloven på generelt grunnlag til å gjelde lenger enn 12. svangerskapsuke, så får man si det da, og ikke late som om debatten handler om INNSKRENKNING.

Anonymkode: efe21...a5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er et steg i en retning av å endre abortloven enda mer. Synes det er skremmende at de gjør dette. Tenker også at det vil føre til flere aborter, da det er lov å fjerne begge/alle men ikke et foster. Tenker at de som har valgt dette tidligere (25 personer) ikke har gjort dette lett, men fordi de av ulike årsaker ikke har sett seg i stand til å ta i mot flere enn et barn. 

I stedenfor å endre på loven, burde staten legge til rette for at det kan bli lettere å få flerlinger. Med tanke på økonomisk og praktisk støtte. Ikke tvinge folk til alt eller ingenting. 

Ser på dette som et steg tilbake til fortiden og i feil retning. 

Anonymkode: b6a5e...497

Du misforstår. Selvbestemt abort innen 12 uker er akkurat som før, uavhengig av antall fostre.

Fosterreduksjon, som kun foregår etter uke 12, er plassert under samme regelverk som andre senaborter. Abortloven er ikke endret foruten at ny teknologi som gjør det mulig med senabort av ett eller flere fostre nå blir eksplisitt nevnt i regelverket for andre senaborter.

Trist når det feilinformeres så til de grader.

Anonymkode: efe21...a5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare

Kan ikke begripe hvorfor det er så mye verre med fosterreduksjon enn vanlig abort. 

Stol på kvinner. Ingen driver med abort for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RødeFare skrev:

Kan ikke begripe hvorfor det er så mye verre med fosterreduksjon enn vanlig abort. 

Stol på kvinner. Ingen driver med abort for moro skyld.

Det kan man lure på. Er tvillingfoster før uke 12 mer verdt enn andre foster før uke 12? Forstår ingenting av dette påfunnet som er å ta et stort skritt tilbake i tid. Virker egentlig useriøst og kun en desperat handling av Erna som ønsker å stå i regjering og derfor er avhengig av samarbeid med KrF.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør så enkelt, så kan jeg si at jeg støtter endringen. Synd den ikke går lengre! Men dæven om jeg tør å si det høyt i lunsjen på jobb.

Anonymkode: 90174...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abortloven burde bli fjernet, er min mening.

Anonymkode: 7f1db...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fremdeles lov med fosterreduksjon, men da må man søke, på lik linje med senabort. Leger har uttalt seg om at det er tryggest med fosterreduksjon i uke 13-14, for å unngå å skade fosteret som blir igjen. De lager hull hjertet til det ene fosteret, noe som er svært vanskelig uten å skade det gjenværende fosteret hvis det gjøres før uke 12. Jeg er for abort, så lenge det gjøres relativt tidlig. At noen vil utvide selvbestemt abort fram til uke 18 synes jeg er hårreisende, da fosteret har utviklet seg til et menneske.

Anonymkode: c2b30...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...