AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #21 Del Skrevet 19. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde det ikke vært en bod i huset, ser bare et walk-in.. Jeg likte ikke planløsningene på noen av dem, særlig vaskerommet "i stua", og badene ovenfor hverandre. Soverommene var veldig små. Ellers er jeg egentlig veldig glad i hus på ett plan. Anonymkode: abad4...431 Det er ingen bod ellers nei, men kan ha bod i 2.etasje om man trenger i det andre huset. Planløsningene får man ikke gjort noe med, vaskerommet er der fordi man i Sverige (svensk husprodusent) bruker vaskerom som groventré, dvs alle går gjennom den som gang, unntatt gjester. Praktisk med småbarn og dyr. Nå koster slike hus ganske mye mindre enn andre hus, derfor må man ofre andre ting Fiks ferdig hus til 2,5 mill er ganske luksus etter min mening, tomtepris utenom. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge løsningene har alt på en flate, så slik sett er begge veldig greie med tanke på alderdommen. At det er ekstra soverom i en annen etasje spiller ikke så stor rolle, for de blir antagelig mest brukt av voksne barn med familie, og voksne barn kan vaske og slikt selv når de kommer/drar. Jeg ville valgt to etasjer. Et viktig argument for det er at da blir det tre toalett i huset, noe som er veldig praktisk om det skal bo seks mennesker i huset Med to etasjer vil huset også ta mindre av tomta, så dere får større hage. Uteplassen kan dere skjerme ved å sette opp en levegg, og så får dere i tillegg plass til tumleareal, fotballbane, syrinlysthus eller hva dere føler behov for. Med alt på et plan må alle som skal til de innerste soverommene eller til allrommet måtte passere alle de andre soverommene, og det kan være uheldig når det er så lydt i veggene. Det er heller ikke så bra å ha et allrom utenfor soverom når det er lytt, da vil allrommet i praksis ikke kunne brukes når noen skal sove på de rommene. Jeg synes også det mangler bod/skap på tegningene. Spesielt i huset med alt på et plan vil det være vanskelig når det heller ikke er så stor plass til skap på soverommene. Anonymkode: 05f12...77f Takk for svar! Ganske enig med deg, spesielt angående gjestetoalettet. Bod er det nesten ikke nei, det er wic som regnes som bod. Svenskene har nesten ikke boder, så de måtte endre husene etter nye norske krav i 2010 (tek-10). Da gikk det også opp en halv million i pris. Skap ser jeg egentlig ikke behovet for, vi bruker kommoder og opplever det mer ryddig. En kommode per pers har vi nå, pluss eldste har et klesstativ og vi et høyskap til lange penklær. Man kan kjøpe ekstra skap om man vil, men jeg vil ha minst mulig skap. Kan lage 3-4 boder i 2.etasje da det er ganske mye plass der til å innrede som man vil, men det eneste vi oppbevarer i boder er julepynt og kofferter Anonymkode: 853ae...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #22 Del Skrevet 19. juni 2019 Andre huset. Da har dere alt på stell, og starte å bygge på andre etasje med barn på vei. Det kommer aldri til å gå. Anonymkode: c2c9b...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 19. juni 2019 #23 Del Skrevet 19. juni 2019 Vi har et toetasjers som nabo, og ei jeg kjenner bor i et med alt på en flate. Jeg foretrekker absolutt det med to etasjer. Man har mye mer rom rundt seg, og den jobben man må legge i det selv, er så verd det! Det går bort så himla mye areal til ganger i det på en flate, og det er irriterende når det kunne vært brukt så mye mer effektivt. Jeg liker muligheten det på to etasjer gir i forhold til det på en etasje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. juni 2019 #24 Del Skrevet 19. juni 2019 Alt på et plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 19. juni 2019 #25 Del Skrevet 19. juni 2019 Jeg opplever å ha mer plass rundt meg i boliger med to etasjer. Så det er helt klart noe jeg ville foretrukket, særlig hvis jeg skulle delt bolig med barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 19. juni 2019 #26 Del Skrevet 19. juni 2019 Vi har alt på et plan, bare et barn boende hjemme og savner virkelig en ekstra stue/oppholdsrom for barnet. Eller til meg og mannen når vi har besøk av kamerater/venninner. Kjekt å ikke sitte oppå hverandre, eller måtte flykte inn på et soverom eller ut av huset for å gi rom til den andre. Har de andre muligheter når det gjelder hus på at plan? Det mest praktiske huset jeg har sett i så måte, var en kollega som bygde huset som en U. Her hadde de en ving til barna og en ving til de voksne, stue og kjøkken mellom disse vingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå