Gå til innhold

Hva bruker dere 3D-printer til?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Jeg ser at de selger printere men hvis jeg hadde gått til anskaffelse av den så vet jeg ikke hva jeg ville brukt den til?

ideer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant tråd, følger denne og håper på mange svar her! 😊

Anonymkode: 0b288...02f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du bruke penger på noe du åpenbart ikke har behov for??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg ser at de selger printere men hvis jeg hadde gått til anskaffelse av den så vet jeg ikke hva jeg ville brukt den til?

ideer?

Kunst?

3D-printed-shoes10-cristina-francschini-

 

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.dinside.no/data/8-ting-vi-har-laget-med-3d-printeren-var/61058911

https://www.dagbladet.no/tema/vi-har-provd-3d-printeren-fra-clas-ohlson/60689154 "3D-printing er først og fremst for dem som vet hva de skal bruke det til, ikke for oss som bare er nysgjerrige. For med fare for å høres 90 år gammel ut: Hvor mange plastdingser trenger du egentlig i skuffen? Hvor morsomt er det å vente i timesvis på dem? Og hva koster egentlig disse plastklumpene i butikken? Neppe 11.200 kroner, som Robox koster."

 

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Men hvorfor skal du bruke penger på noe du åpenbart ikke har behov for??

Det er derfor jeg spør her. Er det noe en kreativ sjel kan ha behov for? Kjenner ingen som har det som kan gi meg ideer til ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Det er derfor jeg spør her. Er det noe en kreativ sjel kan ha behov for? Kjenner ingen som har det som kan gi meg ideer til ting. 

Ettersom du er kreativ, tenker jeg at du kan finne mye fint å lage meden slik printer :) Søk på youtube og pinterest etter ideer :) 

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å Google. Grunnen til at jeg spør her på Kg er fordi jeg lurer på hva folk personlig bruker en slik til og om det er verdt kostnadene. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pipaluk skrev:

Jeg har ingen problemer med å Google. Grunnen til at jeg spør her på Kg er fordi jeg lurer på hva folk personlig bruker en slik til og om det er verdt kostnadene. 

 

Jeg ville synes at den er verdt kostnadene dersom jeg skulle bruke den til å lage kunst med. Men ikke hvis jeg bare skulle lage små "duppeditter" som man uansett får kjøpt til en billig penge. Beklager linker. Jeg trodde at du ville like å få inspirasjon.

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når den tid kommer, hadde det jo vært morro å laget sitt eget gebisj :tanpuss:

500_F_16910005_UTu3ehZrWrcVkl68RjU7vqutW

 

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pipaluk skrev:

Det er derfor jeg spør her. Er det noe en kreativ sjel kan ha behov for? Kjenner ingen som har det som kan gi meg ideer til ting. 

Bare om den "kreative sjelen" er kunster eller arkitekt. 

Anonymkode: e08c3...5f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er litersprisen på det stoffet som figurene lages med?

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Facinerende! :) "brukte rett og slett en slags biologisk blekk av levende celler, som de la i fine ringer over hverandre. Etterpå lot de det lille cellerøret modne, slik at cellene vokste sammen til ei levende blodåre.Dette er en milepæl på veien mot å kunne skrive ut hele organer, skriver NatureNews."

Anonymkode: 0cdba...dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...