Gå til innhold

Jeg trenger hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 15 år og skal på ferie neste uke. Derfor tenkte jeg å vær sunn og trene bra denne uka sånn at jeg kan kose meg fullt ut når jeg er på ferie. 

Lurer på en ting. Er det innafor å drikke redbull sukkerfri? Jeg tenkte det er ok siden den er sukkerfri men vet ikke. Hjelp meg!!

Anonymkode: 8a47d...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk redbull med sukker, det er ikke problem. Problemet er om du drikker 20 redbull om dagen. Drikker du redbull med søtning risikerer du få mageproblemer på sikt 

Anonymkode: 3a6f4...412

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men redbull med sukker er ganske usunt. Å når jeg tenker å være så sunn som mulig vet jeg ikke om redbull med sukker er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Elinbbb said:

Men redbull med sukker er ganske usunt. Å når jeg tenker å være så sunn som mulig vet jeg ikke om redbull med sukker er det beste.

Alle drikker med 0 sukker er usunne, de rydder bort gode bakterier i magen som beskytter mot kreft og holder kroppen din frisk. Alt med søtningsstoff er usunt. Men det er ikke problematisk å drikke en liten dose usunt iblant. Bedre å drikke ekte sukker enn søtning, da. Ekte sukker kan brukes som energi av hjernen din. Søtning er bare søppel i kroppen din og kan ikke brukes til noe bra. 

Anonymkode: 3a6f4...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 11.26, Elinbbb skrev:

Men redbull med sukker er ganske usunt. Å når jeg tenker å være så sunn som mulig vet jeg ikke om redbull med sukker er det beste.

 

På 17.6.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Alle drikker med 0 sukker er usunne, de rydder bort gode bakterier i magen som beskytter mot kreft og holder kroppen din frisk. Alt med søtningsstoff er usunt. Men det er ikke problematisk å drikke en liten dose usunt iblant. Bedre å drikke ekte sukker enn søtning, da. Ekte sukker kan brukes som energi av hjernen din. Søtning er bare søppel i kroppen din og kan ikke brukes til noe bra. 

Anonymkode: 3a6f4...412

Kilde?

De fleste diabetikere drikker sukkerfritt og drikke med kunstig søtning. Kan du fortelle meg mer om hvordan ekte sukker alltid er bedre enn kunstig? For blodsukkeret mitt sier nemlig noe helt annet.

Ikke har jeg fordøyelsesproblemer eller andre problemer med helsa til tross for at jeg heller ned på med kunstig søtning som dere hevder er så livsfarlig.

Blir for dumt, rett og slett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunstig søtning er overhodet ikke farlig i følge all moderne forskning. Redbull sukkerfri er selvfølgelig helt ok, drikk og kos deg TS!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Drikk redbull med sukker, det er ikke problem. Problemet er om du drikker 20 redbull om dagen. Drikker du redbull med søtning risikerer du få mageproblemer på sikt 

Hvor tar du dette fra, det er bare tull! Som et råd til alle er det rent "fake news" Drikker ikke denne drikken, men kunstig søtning har ikke noen dokumenterte vitenskapelig negativ innvirkning på mennesker som drikker dette. Du kan drikke et badekar med lettbrus hver dag, og være langt under "fare" nivå for at det skal være skadelig. Ville drukket dette 100 av 100 ganger før jeg drakk vanlig brus, jeg drikker også dette men sjeldent. Fordi det inneholder for mange døde kalorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn said:

Hvor tar du dette fra, det er bare tull! Som et råd til alle er det rent "fake news" Drikker ikke denne drikken, men kunstig søtning har ikke noen dokumenterte vitenskapelig negativ innvirkning på mennesker som drikker dette. Du kan drikke et badekar med lettbrus hver dag, og være langt under "fare" nivå for at det skal være skadelig. Ville drukket dette 100 av 100 ganger før jeg drakk vanlig brus, jeg drikker også dette men sjeldent. Fordi det inneholder for mange døde kalorier.

Døde kalorier? På pakken står det at en stor sukkerfri redbull inneholder kun 3kalorier pr 100ml?

Anonymkode: 8a47d...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wawi skrev:

Kunstig søtning er overhodet ikke farlig i følge all moderne forskning. Redbull sukkerfri er selvfølgelig helt ok, drikk og kos deg TS!

Dønn korrekt, det er ikke noe som irriterer meg mer en slike idiotiske råd fra idiotiske "sjamaner" som ikke har annet å fare med en tull, de bør holde kjeft eller legge frem vitenskapelige beviser for sine påstander. Noe som er umulig for slike tullinger! Bare "føleri" fra lavt utdannede synsere. At det er mulig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Døde kalorier? På pakken står det at en stor sukkerfri redbull inneholder kun 3kalorier pr 100ml?

Jeg mente da den med sukker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Duftavsommerregn said:

Jeg mente da den med sukker ;) 

Oja:-)) Men redbull sukkerfri inneholder så å si ingen kalorier å da er det vell helt greit å drikke det? Uten at jeg legger på meg eller noenting? 

Anonymkode: 8a47d...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oja:-)) Men redbull sukkerfri inneholder så å si ingen kalorier å da er det vell helt greit å drikke det? Uten at jeg legger på meg eller noenting? 

Anonymkode: 8a47d...e6b

Du vil ikke legge på deg et gram. 3 kalorier er vel det du bruker å gå opp en trapp :)  Er vel koffein i denne drikken som gjør at du ikke bør drikke for mange av den pr dag, men det har ikke noe med kalorier å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Dønn korrekt, det er ikke noe som irriterer meg mer en slike idiotiske råd fra idiotiske "sjamaner" som ikke har annet å fare med en tull, de bør holde kjeft eller legge frem vitenskapelige beviser for sine påstander. Noe som er umulig for slike tullinger! Bare "føleri" fra lavt utdannede synsere. At det er mulig?

Helt enig!!! Utrolig dumt å spre sånt tull på nett, spesielt i dette tilfellet der det er en 15-år gammel jente som spør et enkelt spørsmål... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk heller vann. Alltid vann foran redbull.

Anonymkode: c9331...a3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Drikk heller vann. Alltid vann foran redbull.

Anonymkode: c9331...a3a

Enig i den. Men jeg prøver å ikke spise så mye denne uka og da er det lettere å føle seg mett på å drikke redbull enn vann hvis det ga mening?

Anonymkode: 8a47d...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta deg en Redbull eller tre du. Den eneste ulempen som er veldokumentert når det kommer til sukkererstatning er at de kan øke sultfølelsen. Så om du har kontroll, drikk i vei. 

Anonymkode: 5c1f2...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energidrikk kan faktisk være helseskadelig hvis du drikker for store mengder, så ikke drikk litervis hver dag :) 

Har selv opplevd hjertebank og vondt i brystet etter å ha drukket to burn til dagen en periode i eksamenstiden min. Det var IKKE kult. Så vær forsiktig.

Men ernæringsmessig er det Ok å drikke sukkerfri redbull, du vil ikke legge på deg av det så lenge du ikke spiser for mye i tillegg 🙂 

Anonymkode: d12e7...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...