Gå til innhold

Innvandrere!


Husfruen

Anbefalte innlegg

Hei, det jeg nå vil skrive om handler ikke om de som faktisk kommer hit med en intensjon om å intrigene seg , dette handler derimot om de som IKKE gjør det! Merk at jeg la trykk på ikke! 

Jeg kjenner jeg er redd og mektig lei av de som kommer hit ( Norge,Sverige osv) som er så heldig og få hjelp av landet og ja da mener jeg alle som bor her og jobber her faktisk er med på å hjelpe disse til å få bedre liv! 

I dag opplevde jeg noe ufattelig ekkelt på nært hold! Jeg var på besøk hos besteforeldrene mine på 80 år. Kl var rundt 20:30 på kvelden. Plutselig står det en svart mann i nabolaget som tar i håndtakene til naboene, går rett inn i huset til besteforeldrene mine og sniker rundt på eidommene. Når vi spørr han hva han vil svarer han « you are going to heaven» dette skriker han til disse stakkars hjelpeløse eldre menneskene. Jeg ble redd.. er det en bombe her? Skremmer han oss bare? Har han kniv på seg? Hva vil han?  Det var tydelig at han så etter muligheter for å stjele, sjekke hvem som var hjemme og evt finne ut hvor han skulle trå til neste gang. Besteforeldrene mine har en skjult strand nedenfor huset. Der sa han at han pleier å bade?! Noe som sier meg at han har vært der før siden han viste om den stranden. 

 

Dette for meg er skremmende! Jeg er redd for besteforeldrene mine nå... flere plasser jog områder jeg vet om observerer de folk fra utlandsk opprinnelse som sniker rundt i nabolagene og stjeler. Er dette virkelig takken?? Takken for at de får komme hit? Får bistand til å få et bedre liv? 

 

Jeg jobber også med en som kommer fra Sverige som flyttet derifra for et år siden nettopp pga dette. Hun var livredd for å gå ut dørene etter kl 21. Mange av disse nye landsmennene er ungdommer på 18-30 år. De gjenger seg sammen, yter vold, behandler kvinner dårlig, tenner fyr på biler og stjeler. Ikke minst lurer de penger ut av systemet! Er dette en berikelse? Hvorfor setter vi ikke strengere krav? 

 

Jeg er virkelig for å hjelpe andre mennesker i nød. Men denne prosenten tar knekken på landene våre! De drar elendigheten hit og skaper uro. Er det det vi vil? Hvorfor får de ikke EN sjanse om de skal få komme hit? Og hvis de bryter loven er det på hovvet ut igjen? Jeg syns vi skal hjelpe de der de er. Hjelpe de å bygge sitt eget land opp igjen. Det som skjer nå er at de ødelegger våres fredelige land også... vær så snill politikere å åpne øynene! Jeg er så takknemlig for innvandrere som lærer seg språket vårt og genuint vil tilpasse seg våres kultur og land. Men det fins desverre mange som ødelegger for de og som skaper fremmedfrykt..  kulturene våres er for forskjellig. Det vil krasje! Spesielt om ikke de er interessert i å intrigere seg.. dette vil gå veldig gale om ingen gjør noe og dette får fortsette.. både økonomisk for oss og sikkerheten. Vær så snill... gjør noe.. før det er for sent..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er dessverre ikke alle som har noe positivt her å gjøre. Men å henvende deg til politikere er bortkastet siden de aller, aller fleste av dem ikke bryr seg om vanlige folk i gata og konsekvensene av den hodeløse, ikke-bærekraftige masseinnvandringen. Jeg ville også vært skremt for besteforeldrene mine og kanskje bedt dem kontakte politiet og fortelle om det de har sett og opplevd. Jeg ville også innstallert kamera på utsiden og kanskje innsiden av huset. Det er tydeligvis en person som har vært der flere ganger. Eventuelt gi beskrivelse til politiet? Noe må gjøres iallefall. Skaffe seg en hund å vokte utsiden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sånne hendelser, ta kontakt med politiet.

det må ha vært veldig ukomfortabelt å oppleve noe sånt, ingen kan holde på sånn uansett etnisitet

Når det er sagt, er ikke dette noe som gjelder flertallet av innvandrere. De fleste bidrar godt til velferdsstaten, så lenge de blir godt nok integrert. 

Det er allerede strenge regler på innvandring, noe kan justeres, men at mange driver med vold og vandalisering er langt i fra realiteten.

mye kan kanskje være siden media kun fremstiller de negative, men ikke suksess historiene om innvandrere?

men å dra alle under en kam som det her bidrar ikke til noe positivt.

Det besteforeldrene dine har opplevd hadde vært ukomfortabelt uansett hvilken nasjonalitet vedkommende måtte ha. Gjentar det seg, ta kontakt med politiet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt redd for den personen.

Men jeg hadde ikke blitt redd for alle personer som ligner bittelitt på den samme personen som en gang gjorde meg redd. Stort mer irrasjonell enn det er det ikke mulig å bli, og jeg liker å holde med rasjonell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette blitt tatt på alvor av våre nye landsmenn, så hadde du sett de gått i tog og tatt et oppgjør med elendigheten. Men vi vet at nettopp gutter som gjør slik faenskap ikke blir intigrert pga familiene de bor sammen med. De klynger seg sammen, og mener de ikke trenger å lære seg norsk og vår kultur. De mener at det er dems egen kultur som er best. Men flytte tilbake til hjemlandet som har den kulturen og systemet de ønsker å videreføre i Norge, nei det vil dem jo ikke. De vil ha penger fra den norske kassen, også vil dem videreføre sine egne skikker som førte til sitt eget hjemlands forfall. 

Akuratt som TS gjorde, så må jeg dessverre presisere at det ikke gjelder alle. Det er trist at man hele tiden må si det, for det finnes mange som kaller en for rasist. Jeg ønsker bare et bra og trygt samfunn, og synes det er fint om vi kan hjelpe mennesker som er i stand til å ønske å hjelpe seg selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS er man innvandrer får man tilpasse seg samfunnet rundt. . . Hvis ikke får de reise et annet sted. Disse folka kom jo av fri vilje. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount

Synd at det er for sent. Synes ikke vi nordmenn fortjener å velte oss i luksus mens andre sulter uten et verdig liv. Men den politiske løsningen med å flytte mennesker på kryss og tvers av jordkloden, der de absolutt ikke hører hjemme, vil bare føre til mer mangfold av vold og konflikter.

Det er pengene som burde vært flyttet, ikke menneskene. Og hadde politikerne virkelig hatt den tilliten til det gode i mennesket, som de begrunner inkludering og integrasjon med, da ville de gjort nettopp det, flyttet pengene til de menneskene som trenger hjelp. Da ville de ikke gjort som i dag, og kun tatt i mot de "gode" og etterlatt de "onde" i hjemlandet.

Afrika, hvor de største problemene kommer fra, er et fantastisk kontinent, et kontinent fra eventyret. Tenk dersom de hadde fått hjelp til å bygge et anstendig samfunn, uten alle de barbariske og tilbakestående problemstillingene de sliter med i dag. Da kunne Afrika, med alle sine ressurser og fantastiske mennesker, vært en attraksjon på jordkloden. Dessverre er Afrika alt annet i dag. Og det er en skam. Mye større enn rasismen. Som bare er en konsekvens av dette.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gullfisken1004 said:

Helt enig med TS er man innvandrer får man tilpasse seg samfunnet rundt. . . Hvis ikke får de reise et annet sted. Disse folka kom jo av fri vilje. 

Fri vilje? Norge tar stort sett bare til seg flyktninger med legitime grunner. Alle andre blir kastet ut. Det er ekstremt vanskelig for noen fra "det" området å få inngang i Norge på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Stonegiant skrev:

Fri vilje? Norge tar stort sett bare til seg flyktninger med legitime grunner. Alle andre blir kastet ut. Det er ekstremt vanskelig for noen fra "det" området å få inngang i Norge på andre måter.

Er en del ekte flyktninger. Men du kjenner vel ikke så godt til alle de med papirekteskap og falsk politiskflyktning status.Ender på nav og jobber svart. Enkelte skilles her men er sammen kun for å få mer støtte. Folk tar 400-500k for papirekteskap slik at man får statsborgerskap. Mange med innvandrer bakgrunn kjenner folk som gjør det men vi snakker ikke høyt om det bare til vanligvis.  

De som holder på med dette er fredelige heldigvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mennesker som gjør gale ting overalt.

Syns det skal være lov å diskutere dette.

Burde være enklere å ta fra oppholdstillatelse ved lovbrudd. Uansett hvilke.

Og sosialhjelp burde ikke være lov til utenlandske borgere.

Men sånne uttalelser er bare trist:

På 21.6.2019 den 11.35, Paramount skrev:

.

Afrika, hvor de største problemene kommer fra, er et fantastisk kontinent, et kontinent fra eventyret. Tenk dersom de hadde fått hjelp til å bygge et anstendig samfunn, uten alle de barbariske og tilbakestående problemstillingene de sliter med i dag. Da kunne Afrika, med alle sine ressurser og fantastiske mennesker, vært en attraksjon på jordkloden. Dessverre er Afrika alt annet i dag. Og det er en skam. Mye større enn rasismen. Som bare er en konsekvens av dette.

Afrika, verdens største kontinent...selvfølgelig er det endimensjonert og tilbakestående. (Ironi)

Og, ta dette fra en som jobber med flyktninger: de største utfordringene kommer fra Syria. De klager og syter, de har en fb-side der triks for å lure "systemet" blir delt... DE burde bli sendt tilbake alle som én. 

F.eks. De eritreiske er hardtarbeidende og ærlige. 

Basert på empiri. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...