Gå til innhold

Er merkevesker harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er jo ofte dekket av svære logoer. 

Anonymkode: f6781...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og ikke minst ut. Folk har blitt mer miljøbevisst, og tenker i tillegg mer på verdier som ikke handler om det materialistiske. De selges billig som aldri før, og det er ikke så viktig med merkevesker lenger. 

Anonymkode: fa8ec...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke kjøpe merkeveske med svære logoer, det bestemmer man helt selv.  De som velger slike vesker gjør det jo for at ALLE skal se det.  Man må ikke kjøpe vesker med store logoer, finnes sikkert grisedyre vesker uten merkelogoer også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og ikke minst ut. Folk har blitt mer miljøbevisst, og tenker i tillegg mer på verdier som ikke handler om det materialistiske. De selges billig som aldri før, og det er ikke så viktig med merkevesker lenger. 

Anonymkode: fa8ec...7a5

Dette har gått meg hus forbi. Hvor selges merkevesker "billig som aldri før"? 

Anonymkode: 18db5...cea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg det ja. Å kjøpe en veske til 10 000 med svære merker for å vise det, er ganske harry. 

Men: folk får gå med hva de vil og bruke pengene på hva de vil. Det har jo ikke jeg noe med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Ja, og ikke minst ut. Folk har blitt mer miljøbevisst, og tenker i tillegg mer på verdier som ikke handler om det materialistiske. De selges billig som aldri før, og det er ikke så viktig med merkevesker lenger. 

Anonymkode: fa8ec...7a5

Jeg mener det er mer miljøvennlig å kjøpe noe av god kvalitet, ofte sydd i Europa og som man har i mange år, enn lassevis med billig Kina-drit.

Fast fashion er ut, ikke design.

Dessuten skulle jeg gjerne visst hvilke merker som er billig som aldri før...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, nattsvermer skrev:

Jeg mener det er mer miljøvennlig å kjøpe noe av god kvalitet, ofte sydd i Europa og som man har i mange år, enn lassevis med billig Kina-drit.

Fast fashion er ut, ikke design.

Dessuten skulle jeg gjerne visst hvilke merker som er billig som aldri før...

Helt enig. Jeg har arvet en Chanelveske fra min grandtante. Den har den klassiske logoen, og det er sikkert mange som tenker at det er overpriset og harry. Men denne vesken har blitt brukt i over 50 år, og det er gleden av godt håndverk, vintage design og nostalgi som gjør at jeg elsker å gå med den. 

Anonymkode: 62d8c...a03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg har arvet en Chanelveske fra min grandtante. Den har den klassiske logoen, og det er sikkert mange som tenker at det er overpriset og harry. Men denne vesken har blitt brukt i over 50 år, og det er gleden av godt håndverk, vintage design og nostalgi som gjør at jeg elsker å gå med den. 

Anonymkode: 62d8c...a03

Det blir jo noe annet når det er arvet. Men når man mener man ikke får god kvalitet hvis man ikke betaler 30-50k, da er man altså lettlurt og i hvertfall ikke så veldig miljøbevisst. En skinnveske med god kvalitet uten et design merke trenger ikke koster skjorta. Faktisk så får man det fra 1000 -3000 kr. Design har vært ute lenger, men som sagt handler det om verdier. Materialistiske ting gjør ikke en lykkelig ;) 

Anonymkode: fa8ec...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo noe annet når det er arvet. Men når man mener man ikke får god kvalitet hvis man ikke betaler 30-50k, da er man altså lettlurt og i hvertfall ikke så veldig miljøbevisst. En skinnveske med god kvalitet uten et design merke trenger ikke koster skjorta. Faktisk så får man det fra 1000 -3000 kr. Design har vært ute lenger, men som sagt handler det om verdier. Materialistiske ting gjør ikke en lykkelig ;) 

Anonymkode: fa8ec...7a5

Ingen veske er verdt 50 000 kr med mindre det er brukt 50 timer å lage den, eller at den er dekket med edle metaller og stener.  Det er ofte kvalitet, jøssameg men det er vesker til 3000 kr også. Man betaler mest for merke og design. Det vet de fleste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...