Gå til innhold

Ja, jeg hater sommeren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som kan virke som et problem er når "vi andre" ikke fyller kravene til sommerhappyness og de andre
er i dundrende flertall og ikke godtar at det finnes andre muligheter, andre mennesker, som gjør sine andre valg. 
Det kan være slitsomt å bli sett på som en outsider som ikke vet hvordan man skal oppføre seg i f.eks. sommeren. 
Spesielt sommeren skulle jo nettopp invitere til å være romslig, raus og vise aksept for mangfold. 
Jeg tviholder på retten til å være megselv og leve som jeg selv syns er best for meg. :jolie: Ååå-jodda!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OiOiOi, her var mange sommerhatere.... Trodde de fleste ønsket sol og sommer jeg! Eneste er hvis jeg bodde i en blokk med en trang altan, da hadde jeg mistirvdes, for jeg vil ha soooool og lys. Men at folk nærmest bøir provosert av gleden til andre om sommeren, at andre våkner til liv.... vel det vitner om misunnelse i mine øyne... Elsker både vinter, vår, sommer og høst! Er mye ute, og gjør forskjellige ting i forhold til vær og årstid. Å sitte inne å deppe på sommeren???? For et bortkastet og trist liv dere!!!! Skamme dere med dårlige holdninger!

Anonymkode: de918...6b5

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det gjør ikke jeg...men vinteren derimot :fryser:

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OiOiOi, her var mange sommerhatere.... Trodde de fleste ønsket sol og sommer jeg! Eneste er hvis jeg bodde i en blokk med en trang altan, da hadde jeg mistirvdes, for jeg vil ha soooool og lys. Men at folk nærmest bøir provosert av gleden til andre om sommeren, at andre våkner til liv.... vel det vitner om misunnelse i mine øyne... Elsker både vinter, vår, sommer og høst! Er mye ute, og gjør forskjellige ting i forhold til vær og årstid. Å sitte inne å deppe på sommeren???? For et bortkastet og trist liv dere!!!! Skamme dere med dårlige holdninger!

Vi bør skamme oss? Virkelig? :fnise: 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hverken depper over sommeren eller skammer meg for å glede meg til høsten. Julen kan bare komme for min del, har staken og stjerna klar 😂 Er ganske fornøyd med livet også. Sånn er det bare, heldigvis er man forskjellige. Sommeren går fort over, håper den havner på en søndag i år 😅 Er vel ventetiden mellom vår og sommer, og sommer og høst som er litt kjedelig 🍸 

Skrevet

Jeg er faktisk lykkelig når jeg stikker nesa ut en morgen i august...*sniff*...og kjenner at det første litt kjøligere
   væromslagdraget er et faktum. Endelig...tenker jeg, for da går det mot bedre tider å få en god natts søvn i.
                            Sommer, myggestikk, veldig varme og forsøk på søvn funker ikke hos meg.
                                                   Kjølighet og mørke er himmelsk. :sove: 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sommer, sol og varme.

Men problemet er at alle har ferie og man finner ingen steder uten folk😣 jeg vil gå i fjellet uten å møte på noen, jeg vil ligge på svaberg uten bråkete unger rundt meg, jeg vil sitte i hagen min i fred og ro uten at naboene har grillfest med masse folk og musikk og støy. 

Og alt fokuset på hva man skal i ferien! Hvor ofte har jeg ikke fått det spørsmålet opp gjennom årene. Å bare være hjemme er ikke godt nok, man må på minst en sydentur, en festival, bestige de ti mest populære fjelltoppene i Norge og koooose seg med venner på hytta på Sørlandet.

Orker ikke. 

Anonymkode: abc4d...fc8

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, MyzTeri skrev:

Jeg klarer ikke all den sola, og det å skulle være ute å ligge å kose seg i sola🤣. Sola steiker og alle bare "nydelig vær!!!! Vi skal grille", alle skal være ute osv. Og jeg sitter her inne med mitt AC og elsker på livet. Noen må jo se på netflix også i finværet, den oppgaven kan jeg ta.

Når klokka bli ca nå, DA går jeg ut og klipper plen og sånne ting. Til irritasjon for enkelte naboer. Men jeg tenker det at de irriterer meg hele dagen, også i helgene, fra 7 om mårraen med unger som skriker og hopper på trampolina. Alt jeg gjør er å bromme med gressklipperen og banne litt når jeg kjører meg fast.

Er egentlig ikke så nøye med været for min del når jeg tenker meg om. Jeg liker at jeg kan bruke joggesko og at det er ca så varmt ute at jeg ikke trenger jakke.

Du er morsom 👆🤣 kunne ikke sagt det bedre selv 👏

AnonymBruker
Skrevet

Hater sommeren jeg og, mest fordi jeg hater varme, blir uvel av det🙄

Også det evige maset om grilling, soling, blomster og greier🤭 

Nå har jeg barn, så da må jeg ut å kose meg😂 før jeg fikk barn, lå jeg helst på sofaen å så på serier i varmen😂 hvit som ett laken😂

Elsker sommernatta, alt er stille og temperaturen er perfekt da. Gleder meg vilt til høsten kommer, da er tiden for uteliv og kos der😂 Liker vinteren også🙈

Anonymkode: 54389...d62

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg elsker at det er lyst og varmt – sliter med å stå opp når det er mørkt og er generelt veldig frossen av meg – så vil ikke si jeg hater sommeren, men jeg misliker "ute-presset" og at det er folk overalt :P Kjenner meg igjen i den Jokke-sangen med "endelig fred å få" når vinteren kommer, men samtidig hater jeg kulde og mørke. Aldri fornøyd, med andre ord. 

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Sommeren er nok fin når man er frisk og ellers har det bra. Ellers blir det bare irritierende

Anonymkode: 9f87e...549

Sommeren er fin uansett. Sommeren er vel greiere for de som ikke er helt friske enn det vinteren med sine utfordringer er. Kan ikke skjønne annet. Har det seg slik at sommeren er dritt er det vel først og fremst av psykisk karakter. Ikke hørt på reklamen hvor alle er i hundre hele tiden, slik er det nemlig ikke. Se hva du kan få å ut av sommeren og den fine lyse tida, ikke hva andre gjør. 

Anonymkode: 8ebd1...09f

AnonymBruker
Skrevet

Hater og hater, men jeg liker alle de andre tre årstidene så mye bedre! Jeg er ikke glad i varmen, blir fysisk dårlig (kvalm og uvel) når det er varmt. Og jeg føler at det er veldig enten eller i Norge, enten så er sommerdagen som en mild høstdag med regn og tordenvær eller så er det så varmt at man nesten forgår (unntaket var i fjor som sommeren var et helvete fra mai til august). Så heldigvis er det mange milde høstdager i løpet av en sommer, men de varme dagene er altfor mange. Vi bor i enebolig på landet, med stor hage, så det er ikke det. Men jeg orker jo ikke å være ute når det er varmt! Og som jeg pleier å si; er det kaldt så er det jo bare å kle seg, men er det varmt, så er det jo begrenset hvor mye man kan kle av seg... 

Anonymkode: 0d31e...396

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker i grunnen alt ved sommeren jeg, bortsett fra temperaturen. Jeg hater virkelig varme og hodet mitt kobler helt ut når tempen kommer litt opp på gradestokken. Jeg hater fuktigheten i lufta og følelsen av å gå med fuktige klær hele tiden og jeg har aldri vært spesielt glad i å kle av meg heller. At jeg kom meg gjennom sommeren i fjor er et under og jeg håper aldri aldri aldri jeg trenger å oppleve en reprise på den. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg hater mest med sommeren, er alle menneskene som føler at de må utnytte det "fine" været før det er for sent. Som får dårlig samvittighet om de sitter inne en solskinnsdag, og som prøver å dytte deres dårlige samvittigheten over på meg.

Å sitte inne å se en film eller spille Playstation er faktisk nøyaktig like fristende uansett hva slags vær det er ute. Klimaet innendørs er konstant.

Anonymkode: a645d...4d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem sa noe om å sitte inne å "deppe"? Jeg sitter inne å storkoser meg.

Anonymkode: a645d...4d1

• Liker 6
Skrevet

Det verste med sommeren er når man er sjuk og forkjøla (sånn som meg, nå) og det er varmt ute og du er klam og ekkel.

Eller det felles kose-presset, man får dårlig samvittighet av å sitte inne. Men hva gjør man feks de gangene man ikke har venner i nærheten?

Men NÅR man koser seg... da er sommeren herlig da!

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Sommer uten høy drittmusikk og for mye varme hadde vært mye bedre. Da hadde jeg kanskje likt sommeren. Bass skulle vært ulovlig å plage andre med til alle døgnets tider året rundt. Det er en av de verste plagene.

Anonymkode: f1247...227

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste med sommeren er når ferien begynner og alle vennene mine spontant glemmer at jeg fins.

Den overfladisk hyggelige samtalen jeg hadde i går med han lettere psykisk utviklingshemmede fyren som sitter i kassa på Kiwi er den lengste praten jeg har hatt på en uke.

Er aldri så ensom som i sommerferien.

Anonymkode: 3411b...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å si at hver årstid har sin sjarm, men sommeren er definitivt ikke min favoritt. Og den varmen som er akkurat nå, finner jeg overhodet ikke sjarmerende. Den er bare grusom. Svetter bare jeg løfter på en finger, blir slapp, deprimert og elendig. Liker heller ikke lange lyse kvelder. Må også si at nordmenns noe krampaktige jubel over sommeren er aldri så lite provoserende i mine øyne. Ja, jeg innrømmer det. Men det er vel kanskje fordi jeg ikke klarer å se så mye positivt med sommeren selv, for det er også den mest ensomme og innholdsløse tiden på året for min del. Det er som om livet stopper helt opp. Som en annen her sa det: "Det beste med sommeren, er at høsten kommer like etter". Som om jeg skulle ha sagt det selv. 

Anonymkode: ebab2...e67

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å si at hver årstid har sin sjarm, men sommeren er definitivt ikke min favoritt. Og den varmen som er akkurat nå, finner jeg overhodet ikke sjarmerende. Den er bare grusom. Svetter bare jeg løfter på en finger, blir slapp, deprimert og elendig. Liker heller ikke lange lyse kvelder. Må også si at nordmenns noe krampaktige jubel over sommeren er aldri så lite provoserende i mine øyne. Ja, jeg innrømmer det. Men det er vel kanskje fordi jeg ikke klarer å se så mye positivt med sommeren selv, for det er også den mest ensomme og innholdsløse tiden på året for min del. Det er som om livet stopper helt opp. Som en annen her sa det: "Det beste med sommeren, er at høsten kommer like etter". Som om jeg skulle ha sagt det selv. 

Anonymkode: ebab2...e67

Veldig enig i det. Høsten er faktisk min favoritt årstid. Lukter godt. Fine farger, grei lengde på dagene. Skulle ønske sommeren kunne vært mer som høsten, og at vi aldri fikk mer enn 20 grader på det varmeste.

Anonymkode: f1247...227

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...