Gå til innhold

Amazon Prime og Chromecast


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to ikke-smarte TV'er med hver sin Chromecast. Det funker gull å caste fra mobilen (Sony Xperia XZ2) med HBO, Netflix, Canal Digital, NRK og Viaplay, men Amazon Prime har ikke innebygd støtte for Chromecast. Derfor må jeg bruke Chrome og caste nettleser (på PC) eller hele skjermen (på mobil), men begge løsninger gir problemer. 

  • Caster jeg fra mobilen til TV'en på stua får jeg elendig lyd. 
  • Caster jeg fra mobilen til TV'en på soverommet får jeg dårlig (men likevel brukbar) lyd, men ikke noe bilde når selve filmen starter. Jeg ser alle menyer, play og pause etc., men selve filmen er svart på TV'en selv om den kjører på mobilskjermen.
  • Strømmer jeg fra laptop (Asus Zenbook UX410U) får jeg bra lyd og bilde, men laptopen oppfatter ikke strømmingen som "aktivitet" og bestemmer seg litt for ofte for å begynne med diverse ressurskrevende bakgrunnsoppgaver som gir hakkete lyd og bilde helt til jeg "vekker" PC'en ved å flytte rundt på markøren. 

Noen som har glupe forslag til løsning? Det beste hadde vært å få casting fra mobilen til å funke, men å fikse innstillingene på PC'en så streaming regnes som aktivitet hadde også vært til stor hjelp, og dette er kanskje enklest å få til. 

Anonymkode: 9c877...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...