Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er et kaos-menneske!!

For 1 uke siden fikk jeg meg kjæreste. Vi har virkelig falt for hverandre, nesten ved første øyekast. Jeg kan se for meg ei framtid med han. Han er omtenksom, har det største og varmeste hjertet, er kjekk og sexy. I mitt tidligere forhold ble jeg brutt ganske mye ned. Han mente det ikke, men han var av og på hele tiden. I ettertid har jeg(og han) skjønt at det var fordi han var usikker på sine følelser. Dette gjorde til at jeg analyserte alt hele tiden, og følte meg aldri god nok.

Nå kjenner jeg at jeg kanskje tar med meg litt av disse sårene inn i det nye forholdet. Jeg er kjemperedd, og med en gang vi er fra hverandre tenker jeg tanker som ikke er bra. Jeg er så redd for å ødelegge dette pga mitt tidligere forhold. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å ta noen timer hos psykolog for å få ut "gammel dritt" ♥️♥️

Anonymkode: 48676...3f8

• Liker 1
Skrevet

Baggasjen din har blitt en byrde for deg og kan ødelegge forholdet, og da over tid vil snøballeffekten knuse alle framtidige forhold. Helt til du tar et oppgjør med deg selv.

Prøv mindfullness. Det finnes utallige artikler om det på nett. På alle språk, men kort fortalt så handler det om å være tilstedet her og nå uten å reagere emosjonelt på hendelser. Hver gang en følelse om å ikke strekke til og ikke være bra nok popper opp så skal du kjenne på følelsen også slippe den uten å dra den videre med spekulasjoner og tankespinn. Annerkjenn at den er der, men ikke gi den kraft eller overdreven oppmerksomhet. Når du gjør det så mister den styrke. 

Dersom typen likevel forsvinner mellom hendene dine og ut av livet ditt, så skal du se på det som en velsignelse. For hvem vil vel ha en som ikke er glad i en.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tjolahei skrev:

Jeg er et kaos-menneske!!

For 1 uke siden fikk jeg meg kjæreste. Vi har virkelig falt for hverandre, nesten ved første øyekast. Jeg kan se for meg ei framtid med han. Han er omtenksom, har det største og varmeste hjertet, er kjekk og sexy. I mitt tidligere forhold ble jeg brutt ganske mye ned. Han mente det ikke, men han var av og på hele tiden. I ettertid har jeg(og han) skjønt at det var fordi han var usikker på sine følelser. Dette gjorde til at jeg analyserte alt hele tiden, og følte meg aldri god nok.

Nå kjenner jeg at jeg kanskje tar med meg litt av disse sårene inn i det nye forholdet. Jeg er kjemperedd, og med en gang vi er fra hverandre tenker jeg tanker som ikke er bra. Jeg er så redd for å ødelegge dette pga mitt tidligere forhold. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg har slitt litt selv i starten av nytt forhold nå, så kjenner meg igjen. Det er ikke godt når man ikke er sikker på den andre. Men etter en uke er det mye å forvente at noen av dere er sikre egentlig. Beste tips er å gjøre det du kan for å ikke analysere for mye. Ikke let etter tegn på at han IKKE er interessert, kose deg med tankene på tegnene på at han ER interessert. Dessuten har det hjulpet meg mye å snakke med kjæresten om det og han er heldigvis forstålelsesfull, og godtar meg akkurat som jeg er med uroen min som dukker opp når vi ikke er sammen, eller noe "rart" blir sagt eller gjort. Hvis man alltid kan lufte den minste ting, kan ballen legges død raskt og man slipper å gruble. Du må prøve å være tålmodig, det er vanlig å være usikker på hverandre i starten. En uke er ingenting, selv om man har god kjemi. 

Tipset om mindfulness er også bra, man lærer seg å la uønskede tanker "forsvinne" eller ta mindre plass. Grubling er din værste fiende. Du har kanskje hørt før at det kan være lurt å sette av gruble-tid? Nekt deg selv å tenke negative ting utenom et par halvtimer du setter av i løpet av dagen eller noe. Jeg har ikke prøvd det selv, men for noen funker det. 

Anonymkode: fc189...970

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...