Gå til innhold

Skifte bremseskiver, hva koster det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en 10 år gammel Saab 9-5 som må få bremseskivene skiftet. Omtrent hva kommer det på tro?

Anonymkode: c5039...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt selv, det er enkelt og billigere

Anonymkode: e519d...007

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bytt selv, det er enkelt og billigere

Anonymkode: e519d...007

Jeg har ti tommeltotter når det kommer til bil, så det ville neppe blitt billigere. 🙈

Anonymkode: c5039...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 bremseskiver? Ca 6-8000?

Anonymkode: 7514e...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta klossene og. 

Du kan søke opp bilmerke osv og finne ut hva delene koster, og plusse på noen tusenlapper for arbeidet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på verkstedet. GM deler pleier å være billige, så et sted mellom 6-12000kr bør det være.

Anonymkode: 034da...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dyrt. Like greit å bare kjøpe ny bil.

Anonymkode: 026f1...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dyrt. Like greit å bare kjøpe ny bil.

Anonymkode: 026f1...d4e

Tull.

Anonymkode: e519d...007

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytting av bremseklosser og bremseskiver på alle 4 hjul koster rundt 8.000,- på Volkswagen (merkeverksted). Kanskje du får det litt billigere hos et uavhengig verksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Mulig dette koster mer enn det smaker. Kanskje vi bare selger bilen til en Saab-entusiast, først som sist. 🤷🏼‍♀️

TS

Anonymkode: c5039...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om tilbud hos flere verksteder. Prut gjerne. Først da vet du prisen.

Anonymkode: 48a03...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2019 at 10:23 PM, AnonymBruker said:

Vi har en 10 år gammel Saab 9-5 som må få bremseskivene skiftet. Omtrent hva kommer det på tro?

Anonymkode: c5039...0d9

Har du hatt den på EU-kontroll og de har funnet "mer enn 25% rust på en side..."?
Så anbefaler de deg å bytte begge sider, og tilfeldigvis selges de bare parvis....?
Når du setter inn bilen for å få gjort jobben, så ringer de etter en stund og sier at du må bytte calipere (som er klem-mekanismen til klossene).

Nei, jeg vet ikke totalprisen, og det avhenger av hvor bonus-motivert mekanikeren eller delekontoret deres er, for mersalg er en stor inntektskilde for verkstedene. Og EU-kontroll er et supert verktøy som drar inn hundrevis av millioner for verkstedene hvert år:
Hørt om han som prøvde å ta EU-kontrollen i Sverige (norsk bil)? Nei, det gikk nok ikke, for "norsk EU-kontroll er strengere....liksom bedre).

EU-kontrollen er så plagsom med 2-års interval at bilfabrikantene ofte slipper unna med å lage dårligere kvalitet. Når folk står der på annenhvert år og har presset med å få den dårlige kvaliteten godkjent, så har man ikke tid til å tenke på reklamasjon, så det blir å punge ut for smørbrødlista som tikker inn.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, slask skrev:

Har du hatt den på EU-kontroll og de har funnet "mer enn 25% rust på en side..."?
Så anbefaler de deg å bytte begge sider, og tilfeldigvis selges de bare parvis....?
Når du setter inn bilen for å få gjort jobben, så ringer de etter en stund og sier at du må bytte calipere (som er klem-mekanismen til klossene).

Nei, jeg vet ikke totalprisen, og det avhenger av hvor bonus-motivert mekanikeren eller delekontoret deres er, for mersalg er en stor inntektskilde for verkstedene. Og EU-kontroll er et supert verktøy som drar inn hundrevis av millioner for verkstedene hvert år:
Hørt om han som prøvde å ta EU-kontrollen i Sverige (norsk bil)? Nei, det gikk nok ikke, for "norsk EU-kontroll er strengere....liksom bedre).

EU-kontrollen er så plagsom med 2-års interval at bilfabrikantene ofte slipper unna med å lage dårligere kvalitet. Når folk står der på annenhvert år og har presset med å få den dårlige kvaliteten godkjent, så har man ikke tid til å tenke på reklamasjon, så det blir å punge ut for smørbrødlista som tikker inn.

Den var på EU-kontroll i fjor, uten feil. Den har blitt kjørt jevnlig fram til midten av mai, men ble av ulike årsaker stående et par uker. Nå forsøker jeg å kjøre den ca 1 gang i uka. 

Vi må gjøre noe. Får kanskje finne noen som er flinke på det som kan hjelpe oss, så slipper vi å betale de store verkstedkostnadene. Dette er uansett en bil som vi skal kvitte oss med, spørsmålet er bare om vi skal bruke penger på å fikse bremsene først. 

Anonymkode: c5039...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal du kvitte deg med den da? Ikke noe vits i å fikse opp en såpass gammel bil, for SAAB er død og bruktprisene superlave.

Anonymkode: 034da...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skal du kvitte deg med den da? Ikke noe vits i å fikse opp en såpass gammel bil, for SAAB er død og bruktprisene superlave.

Anonymkode: 034da...7ab

I løpet av sommeren kanskje, må bare få avklart eierforhold osv. Vi er igrunn ikke ute etter penger heller, men om vi får solgt den til noen for 15 000 kr slik den står er det selvsagt bedre enn vrakpant. 

Anonymkode: c5039...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver navn og nr her kan jeg kontakte deg for et uforpliktende tilbud. 

Anonymkode: 6185d...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På et verksted som ikke er merke så kan du få lavere priser. Du kan også forhøre deg om en lærling kan ta jobben, da skal det bli billigere.

Anonymkode: be0a8...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...