AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #61 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk dere jobber i bank? Jeg har så lyst på jobb som kunderådgiver, har søkt og søkt, men aldri fått napp 😔 selvom jeg har flere års erfaring i fra salg, og vet at jeg er flink med kunder. Er også ferdig med en bachelor innenfor økonomi nå! Nesten så jeg har lyst til å ringe en bank for å spørre om jeg kan jobbe gratis en dag i uken for å bevise at jeg vil dette. Anonymkode: 5442c...944 dårlig lønn ....men ring manpower de har masse stillinger som kunderådgiver på vikariat. En del ender som fast Anonymkode: 69a5d...005 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #62 Skrevet 26. juni 2019 Fikk nå beskjed om at FF trenger litt tid til å finne frem hva gjennomsnittlønn for min bakgrunn er men anslår at det skal ligge riktig. de mener at kunderådgivere starter på lønnstrinn 36 og at jeg har fått 40 i startlønn grunnet master og backoffice jobb med mer ansvar...hmm... bare litt rart at jeg ikke har økt siden... venter håpefull.... men som dere tidligere har svart her anbefales det å bytte jobb. tenker at det er best å fullføre det prosjektet som nå er startet. Litt ubekvem med å stikke av. Sitter med noen oppgaver som ingen av de faste i samme avd. kan hvor min backup er vikarer som også plutselig kan gå. Anonymkode: 69a5d...005
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #63 Skrevet 26. juni 2019 Det er ikke dårlig. Du er faktisk relativt fersk, og du jobber i backoffice. Den beste måten å klatre på (hvis ikke din leder prioriterer deg i årets oppgjør og gir deg 3-5 trinn) er å bytte jobb (internt duger), bli eldre (altså få flere års erfaring) eller komme seg nærmere kunde. Backoffice som fersk er ikke et område du blir lønnsvinner på. Anonymkode: 060b2...2e1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #64 Skrevet 26. juni 2019 Siv.øk med den lønnen? Her hadde jeg glatt søkt ny jobb! Anonymkode: 6902c...b82
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #65 Skrevet 26. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siv.øk med den lønnen? Her hadde jeg glatt søkt ny jobb! Anonymkode: 6902c...b82 jeg sliter med å få jobb fordi jeg aldri blir innkalt til intervju er en grunn til at jeg er der jeg er. Men jeg får som regel jobben 2/3 ganger når jeg først blir innkalt. Kommer ofte også langt i prosessen. Men jeg har problemer med å uttrykke meg skriftlig.. Anonymkode: 69a5d...005
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #66 Skrevet 26. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk nå beskjed om at FF trenger litt tid til å finne frem hva gjennomsnittlønn for min bakgrunn er men anslår at det skal ligge riktig. de mener at kunderådgivere starter på lønnstrinn 36 og at jeg har fått 40 i startlønn grunnet master og backoffice jobb med mer ansvar...hmm... bare litt rart at jeg ikke har økt siden... venter håpefull.... men som dere tidligere har svart her anbefales det å bytte jobb. tenker at det er best å fullføre det prosjektet som nå er startet. Litt ubekvem med å stikke av. Sitter med noen oppgaver som ingen av de faste i samme avd. kan hvor min backup er vikarer som også plutselig kan gå. Anonymkode: 69a5d...005 Begynn å søke andre jobber nå! Det er alltid et prosjekt eller andre oppgaver som skal fullføres. Hvis du skal vente til det passer for arbeidsgiver at du slutter så kommer du til å vente lenge... Dessuten er et nytt jobbtilbud den beste måten å forhandle lønna di det du er nå på, særlig dersom det ikke er noen andre som kan ta over dine oppgaver. Søk jobb, få tilbud, ta det med til sjefen din, si opp med mindre de er villige til å matche lønna. Anonymkode: 3c30e...20a 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #67 Skrevet 30. september 2019 På 16.6.2019 den 0.22, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som finansrådgiver i DNB, startet for ca ett år siden og tjener 460.000 ca. Jobbet under studiene i en annen bank i en dagligbank-stilling. Har ikke master, kun bachelor som ikke er i en økonomisk retning. Jobber ikke i Oslo/på hovedkontoret, om det er relevant ifht lønn. Jeg syntes ikke du tjener spesielt bra ut i fra forholdene, TS.. Anonymkode: 8ce70...ef4 Hei. Jeg ser at vi jobber i samme bank. Lurer litt på det med forhandling og hvordan du startet her. Er i jobb bytte nå men er redd for å bytte til noe helt nytt som gir like dårlig lønn.. noen mulighet for å sende deg pm på denne siden? Anonymkode: 69a5d...005
Gray Skrevet 4. oktober 2019 #68 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) På 30.9.2019 den 11.47, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg ser at vi jobber i samme bank. Lurer litt på det med forhandling og hvordan du startet her. Er i jobb bytte nå men er redd for å bytte til noe helt nytt som gir like dårlig lønn.. noen mulighet for å sende deg pm på denne siden? Anonymkode: 69a5d...005 Du kan sende meg en pm om du ønsker ☺️ (Det er meg du har sitert) Endret 4. oktober 2019 av Gray
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #69 Skrevet 5. oktober 2019 På 22.6.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev: Jobber på person-/privatmarked i bank. Grunnlønn 560.000, bonus fra ca 60-100.000. (utover dette ca 30.000 årlig i overtid.) Anonymkode: 279a2...160 Med den grunnlønna, hvor lang ansiennitet har du og hvor mye overtid ligger det forventet der? Kveldsjobbing eller flexitid? ( Og hvor er dette?) Jeg tjener nemlig det samme som autorisert regnskapsfører med 9 års ansiennitet og lønnsansvar. Vi har i tillegg krav om mye møter på kveldstid som sliter oss ut i perioder. I tillegg er vi konstant underbemannet, så jeg jobber i snitt ca 150-200 timer overtid årlig ut over kveldsmøtene. Vurderer en roligere jobb om jeg kan få samme lønn. Anonymkode: 856bf...aae 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #70 Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Med den grunnlønna, hvor lang ansiennitet har du og hvor mye overtid ligger det forventet der? Kveldsjobbing eller flexitid? ( Og hvor er dette?) Jeg tjener nemlig det samme som autorisert regnskapsfører med 9 års ansiennitet og lønnsansvar. Vi har i tillegg krav om mye møter på kveldstid som sliter oss ut i perioder. I tillegg er vi konstant underbemannet, så jeg jobber i snitt ca 150-200 timer overtid årlig ut over kveldsmøtene. Vurderer en roligere jobb om jeg kan få samme lønn. Anonymkode: 856bf...aae Med den bonusen høres hun ut som finansrådgiver eller driver med salg v forsikring. Jeg jobber i bank selv men har ingen personlige bonuser da jeg ikke jobber med hverken kunder eller selger. Jeg trodde bank hadde lave lønninger før jeg hørte meg rundt, virker som om alle har 600-700k med tillegg i snitt her. Jeg tjener mye mindre enn hun i pm. Anonymkode: 69a5d...005
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #71 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg har fastlønn på 600K i året, så har jeg alle de andre lønnsgodene som sponset boliglånsrente, dekket mobil, Internett og forsikringer, samt at jobben dekker utgiftene i byggets kaffebar og personalrestaurant. I tillegg har jeg den høyeste lovlige pensjonen, så samlet sett utgjør alle godene en lønn på 720K i året. Utover det har jeg en del reisevirksomhet, så får alle reiser dekket samt tilhørende gullkort hos SAS. Anonymkode: 78585...2ff
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #72 Skrevet 27. juni 2020 Begynte i DnB som finansrådgiver våren 2013. Fikk årslønn på ca 470.000. Steg rask da de så om jeg var flink eller ei. Sluttet i 2016 med lønnstrinn 47. Gikk over til Sparebank 1 og tok sluttpakke FRA DnB. Lønnstrinn 43. Nå i 2020, lønnstrinn 46. Jobber turnus på kundesenter og folk tror jeg jobber deltid. Har flere på jobb som jobber mer enn det de må for å få månedslønn, og tjener 1,5-2 x månedslønn. Anonymkode: 9dfba...76e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #73 Skrevet 27. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynte i DnB som finansrådgiver våren 2013. Fikk årslønn på ca 470.000. Steg rask da de så om jeg var flink eller ei. Sluttet i 2016 med lønnstrinn 47. Gikk over til Sparebank 1 og tok sluttpakke FRA DnB. Lønnstrinn 43. Nå i 2020, lønnstrinn 46. Jobber turnus på kundesenter og folk tror jeg jobber deltid. Har flere på jobb som jobber mer enn det de må for å få månedslønn, og tjener 1,5-2 x månedslønn. Anonymkode: 9dfba...76e hei! Hadde mye erfaring før du startet og kan jeg spørre hvilken utdanning du har ? Jeg kjenner flere i dnb og meg selv som startet flere år etter deg med blanding av master og bachelor. Vi fikk betydelig lavere startlønn alle sammen. Noen som fikk fast i 2020 fikk lavere enn deg i 2013. Synes det virker litt rart..og flere på ks jeg kjenner sier de startet på 410 ca for litt siden... jeg sitter ikke med noe særlig kundekontakt men har master og startet på en lønn som var ca 40k under deg for et par år siden. Anonymkode: 69a5d...005
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #74 Skrevet 27. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: hei! Hadde mye erfaring før du startet og kan jeg spørre hvilken utdanning du har ? Jeg kjenner flere i dnb og meg selv som startet flere år etter deg med blanding av master og bachelor. Vi fikk betydelig lavere startlønn alle sammen. Noen som fikk fast i 2020 fikk lavere enn deg i 2013. Synes det virker litt rart..og flere på ks jeg kjenner sier de startet på 410 ca for litt siden... jeg sitter ikke med noe særlig kundekontakt men har master og startet på en lønn som var ca 40k under deg for et par år siden. Anonymkode: 69a5d...005 Tviler på det er vanlig å starte med så høy lønn som den du siterer om man jobber i kundesenter. Anonymkode: aecb1...456
Anonym 6000 Skrevet 28. oktober 2021 #75 Skrevet 28. oktober 2021 Slutt å klag øve lønna som ein så jobbe i bank når dokk jobbe 13 timer 2 ganger i uken og 15 timer 3 ganger i uken og ikke vet hvordan arbeidsdagen/eller uken blir og du kan ende opp med å jobbe 6 dager i uken jobbe minimum 275 timer i måneden og normalt sett ikke er hjemme i tillegg så blir alle forholdene dine ødelagt på grunn av at du er kanskje hjemme 3 dager i måneden og vet aldri om du må stå på plasser med et toalett ikke har muligheten til å vaske klær eller lage mat da kan vi begynne å snakke samme språket. Men alikevell vis folk i mitt yrke ikke gjør denne jobben så får ikke dere som jobber på kontor Klær/mat/biler/diesel/matrial/hus/tv/pc/og diverse Og lønna mi er 450 000 i året før skatt samme lønna får du i stangeland maskin med 37.50 t i uken og 165 t i måneden sånn er livet som en lastebil sjåfør som kjører 18 meter lang bil og har brukt 150 000 på å få lastebil lappen Så faaen ikke klag når du sitte på kontor
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #76 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym 6000 skrev (1 minutt siden): Slutt å klag øve lønna som ein så jobbe i bank når dokk jobbe 13 timer 2 ganger i uken og 15 timer 3 ganger i uken og ikke vet hvordan arbeidsdagen/eller uken blir og du kan ende opp med å jobbe 6 dager i uken jobbe minimum 275 timer i måneden og normalt sett ikke er hjemme i tillegg så blir alle forholdene dine ødelagt på grunn av at du er kanskje hjemme 3 dager i måneden og vet aldri om du må stå på plasser med et toalett ikke har muligheten til å vaske klær eller lage mat da kan vi begynne å snakke samme språket. Men alikevell vis folk i mitt yrke ikke gjør denne jobben så får ikke dere som jobber på kontor Klær/mat/biler/diesel/matrial/hus/tv/pc/og diverse Og lønna mi er 450 000 i året før skatt samme lønna får du i stangeland maskin med 37.50 t i uken og 165 t i måneden sånn er livet som en lastebil sjåfør som kjører 18 meter lang bil og har brukt 150 000 på å få lastebil lappen Så faaen ikke klag når du sitte på kontor Ingen som klager nå, tråden er 2 år gammel Anonymkode: 283e5...44a
Anonym 6000 Skrevet 28. oktober 2021 #77 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen som klager nå, tråden er 2 år gammel Anonymkode: 283e5...44a Alikevell så var det både får å få et poeng fram og Alikevell så tok det 1 minutt før noen skrev og Alikevell så tjener folk på kontor mer en noen som ofrer hele livet sitt får jobben i 2021 som du sier 2 år senere😉
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #78 Skrevet 28. oktober 2021 200kr i timen Anonymkode: f6221...45d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #79 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym 6000 skrev (3 timer siden): Alikevell så var det både får å få et poeng fram og Alikevell så tok det 1 minutt før noen skrev og Alikevell så tjener folk på kontor mer en noen som ofrer hele livet sitt får jobben i 2021 som du sier 2 år senere😉 Du fremstår svært lite oppegående med denne skrivemåten. Så at du kun har 450.000 i året baserer seg vel på kognitiv yteevne vil jeg tro. Anonymkode: fc0c0...3c5 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #80 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym 6000 skrev (3 timer siden): Alikevell så var det både får å få et poeng fram og Alikevell så tok det 1 minutt før noen skrev og Alikevell så tjener folk på kontor mer en noen som ofrer hele livet sitt får jobben i 2021 som du sier 2 år senere😉 Du er klar over at utdanning også koster penger, vi som jobber på kontor og har bachelorgrad/master kan fint ha 200-700 000 i studielån. Samt at vi har brukt 3-5 år til å tilegne oss den kunnskapen det er forventet at vi skal ha "på kontor". At andre folk velger yrkesrettet utdanning for deretter å synes forholdene er dårlige, vell det får jo stå på dems regning. Anonymkode: 4e335...269 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå