AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 Kan man bli ansatt som pedagog egentlig? Har hørt om folk som har studert det og endte opp med å få jobb på matbutikk. Kan man bli godkjent miljøterapaut med bachelor i pedagogikk, eller må det være verne/sykepleier/sosionom? Miljøterapaut er jo ikke en egen utdanning eller autorisasjon. Men man kan ikke kalle seg det uten bachelor i diverse. I barnevern, barnehage, skole o.s.v. er ''bare'' pedagoger vanlig? Eller må det være barnevernspedagog, førskolelærer eller spesialpedagog? Anonymkode: 94f92...b8d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Jeg henger meg på og spør om det samme når det gjelder bachelor i psykologi. Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg tror at disse to bachelorgradene kan få noen av de samme jobbene. Utover det tror jeg at det kan lønne seg med en master i begge fagfeltene. Anonymkode: 090b8...8f5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg henger meg på og spør om det samme når det gjelder bachelor i psykologi. Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg tror at disse to bachelorgradene kan få noen av de samme jobbene. Utover det tror jeg at det kan lønne seg med en master i begge fagfeltene. Anonymkode: 090b8...8f5 har hørt mye negativt om studiet, men noen må jo få jobb innen det. Men ser ikke ut som mange har fått jobb i og med at det ikke er noen svar enda Anonymkode: 94f92...b8d
lysestake Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Fikk jobb mens jeg studerte, og jobb etter endt studie 😊 begge gode jobber og fast. Åpna mange muligheter for meg så tok jeg og master senere mens jeg jobba. Første jobb var innen ped og andre jobb var ikke innen ped, men samfunnsfaglig og noe pedagogisk relatert, hvis man ser på det store bildet, kontorjobb(uten å gå på detaljer). Angrer ikke et sekund
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 Jeg har master i pedagogisk psykologi (bachelor i psykologi). Fikk jobb som miljøterapaut på en psykiatrisk institusjon allerede under studiene og fortsatte i jobben noen år etter. Nå jobber jeg innenfor saksbehandling i det offentlige. Ut ifra hva tidligere medstudenter jobber med så virker det som om alle har fått en jobb som gir uttelling for utdannelse, men få jobber veldig spisset mot kompetansen de har. Det kommer nok an på hvor «på» man er også. Jeg fikk barn mens jeg fullførte studiene, så jeg har nok prioritert trygg ok jobb foran å prøve å spisse meg mest mulig inn mot masteren. Drømmen var forøvrig å jobbe med å utvikle pedagogisk innhold for barn, for eksempel som konsulent i forlag eller produksjon av video/tv for barn. Anonymkode: 87f22...0a9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #6 Skrevet 16. juni 2019 Jeg begynte på bachelor i pedagogikk ifjor. Tok sjansen til tross for å ha hørt både det ene og det andre. Vel, jeg skulle ha hørt på de som var skeptiske. Jeg så for meg å få jobb i feks. barnehage etter endt bachelor. Min erfaring er at pedagogikk er et supert verktøy som tilleggskompetanse. I min klasse var det mange lærere, fysioterapeuter, barne- og ungdomsarbeidere, en vekter, osv. Da har man noe grunnleggende man kan bygge pedagogikken på. Men alene blir det veldig tynt. Det er heller ingen praksisperioder i løpet av bacheloren. Så jeg sluttet nå. Fagene var såpass "diffuse" at jeg ikke har troen på at jeg får bruk for det uten mer kjøtt på beina. Det kan så klart hende at det tar seg opp 2. og 3. studieår, men istedet for å kaste bort tiden min på det søker jeg heller vernepleie til høsten. Det er et profesjonsstudium, og ikke bare et fag slik som pedagogikk. Men selvfølgelig, man hører jo om de som får jobb "overalt" med bachelor i pedagogikk. Her jeg bor er det absolutt ikke muligheter for det. Men er du evt. villig til å ta master etter bachelor vil nok det åpnes flere dører Anonymkode: 5f514...d79 1
Example Skrevet 17. juni 2019 #7 Skrevet 17. juni 2019 Spørs hvor du vil ha jobb. Vil du jobbe i skolen, anbefaler jeg heller å ta en ordninær lektorutdanning. Det er en to år lengre utdanning, men jobb er du nærmest garantert.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Fikk ikke jobb etter bachelor i pedagogikk (som var av interesse for meg). Tok master i logopedi😊, og hadde 3 jobbtilbud før innlevering. Anonymkode: 157c9...5c0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 Har master i ped og mine medstudenter og jeg har fått jobb innen ulike departement, noen saksbehandlere, noen i BV, noen konsulenter, en del rådgivere, veiledere, studieveiledere og karriereveiledere. Både privat og offentlig. Og så er det de som ikke evner å formidle sin egen kompetanse som ender i stillinger assistenter i sfo/skole/bhg og lignende. Jeg ville satset på master. Evt saksbehandler i nav eller lignende om jeg hadde kun bachelor. Anonymkode: bea42...84d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 lysestake skrev (På 15.6.2019 den 22.23): Fikk jobb mens jeg studerte, og jobb etter endt studie 😊 begge gode jobber og fast. Åpna mange muligheter for meg så tok jeg og master senere mens jeg jobba. Første jobb var innen ped og andre jobb var ikke innen ped, men samfunnsfaglig og noe pedagogisk relatert, hvis man ser på det store bildet, kontorjobb(uten å gå på detaljer). Angrer ikke et sekund Hvilken type jobb var dette? Arbeidsoppgaver osv? Ser svaret ditt er gammelt, men hadde vært til hjelp om du svarte 😊 Anonymkode: b9cc0...9dc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (På 18.6.2019 den 15.42): Har master i ped og mine medstudenter og jeg har fått jobb innen ulike departement, noen saksbehandlere, noen i BV, noen konsulenter, en del rådgivere, veiledere, studieveiledere og karriereveiledere. Både privat og offentlig. Og så er det de som ikke evner å formidle sin egen kompetanse som ender i stillinger assistenter i sfo/skole/bhg og lignende. Jeg ville satset på master. Evt saksbehandler i nav eller lignende om jeg hadde kun bachelor. Anonymkode: bea42...84d Hva slags type jobb får man i nav med master i pedagogikk? Anonymkode: 702aa...fff
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Skrevet 29. august 2024 Veileder, jobbspesialist, saksbehandler/rådgiver, oppfølging av aap, ungdom utenfor arbeidslivet etc. Anonymkode: 60c1e...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå