Gå til innhold

feminister motsier seg selv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De mener de er for likestilling, men egentlig er de for å heve seg selv og undertrykke menn.

Anonymkode: f0a5c...5ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De mener de er for likestilling, men egentlig er de for å heve seg selv og undertrykke menn.

Anonymkode: f0a5c...5ce

Kjedelig fredagskveld?

Anonymkode: 6ee18...5f9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig fredagskveld?

Anonymkode: 6ee18...5f9

vi kan si det slik..

Anonymkode: f0a5c...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står fritt til å mene hva du vil. 

Anonymkode: efb9e...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt ærlig så burde de ikke kalle seg feminister i det hele tatt. Det er virkelig ikke det samme. Litt som å kalle alle tyskere for nazister. 

Anonymkode: 8acd2...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, Stakkar men som blir likestilling med kvinner. Dere lider virkelig 

Anonymkode: 4ecf6...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd de fleste kvinner ikke kan forskjellen mellom 2dre generasjons feminister fra 60/70-tallet og dagens 3dje generasjons "feminister". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker, menn, kvinner, feminister, ikke feminister er hyklere som motsier seg selv.

Hykleri  er en del av menneskets natur.

 

Noen er det selvsagt mer og andre mindre. Men vi er alle til en vis grad hyklere

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De mener de er for likestilling, men egentlig er de for å heve seg selv og undertrykke menn.

Anonymkode: f0a5c...5ce

Gammelt nytt!      

Anonymkode: c9f9b...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herremann skrev:

Synd de fleste kvinner ikke kan forskjellen mellom 2dre generasjons feminister fra 60/70-tallet og dagens 3dje generasjons "feminister". 

Jeg var aktiv i likestilingskampen fra tidlig 70-tall.  Da var det i hovedsak kvinners stilling i arbeids- og samfunnslivet som måtte løftes.  Mye er gjort, og i dag er norske kvinner de mest likestilte i verden.  Virkemidler som bl.a. kjønnskvotering og %krav om kvinnerepresentasjon i bedriftsstyrer.  Å ansette kvinnelige ledere ga et pluss for bedriftens omdømme. 

I dag er det mannen som sakker akterut.  Det gjelder i skole og utdanning, og fortsetter inn i yrkesliv og familieliv.  Barna er ikke felles, men mest mors når skilsmissen er et faktum.  Det er hun som bestemmer.  

Som feminist og kvinneaktivist mente jeg aldri at kvinner skulle ha varige fordeler.  Likestilling er at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen den viktigste saken er å hjelpe de muslimske kvinnene ut av elendighet og slaveriet de lever i, til og med i Norge, den dagen tror jeg mer på at det er likestilling de driver med. 

Sånn likestillingen er i dag, handler ikke i hovedsak om lik menneskeverd mellom mann og dame.

De fleste kvinner som kjemper for likestilling har større problemer med hvite norske menn enn med psykisk og fysisk misbruk fra muslimske menn. Av en eller annen grunn har feminister noe til felles med muslimske menn. Det er bare noe som ikke stemmer. 

Her er en sang på youtube fra en som har fått med seg det samme. Den er litt morsom, og satt på spissen, men viser vel det jeg prøver å si.

 

Anonymkode: d1b0f...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme er enkelt og greit det samme som mannsjåvenisme.

Personlig er jeg for likestilling. Dermed hater jeg både feminister og mannsjåvenister. Alle som slåss for ett kjønns rettigheter er skadelige for samfunnet.

Anonymkode: acfa1...859

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 14.6.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Jaa, Stakkar men som blir likestilling med kvinner. Dere lider virkelig 

Anonymkode: 4ecf6...250

Hvilke menn er det kvinner vil likestilles med? De med lavest status i samfunnet, de som er ufør, ikke har stort av valg? Eller de rikeste, de som har arbeidet hardt for å nå dit der de er?

Anonymkode: 4ad91...30e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev:

De mener de er for likestilling, men egentlig er de for å heve seg selv og undertrykke menn.

Anonymkode: f0a5c...5ce

De fleste motsier seg selv. Hvem har egentlig kontroll på alle de hundre millioer tolkningene alt kan ha, når man allerede vet hvor lite man ‘ser’ med det blotte øyet. Hvis man tenker at bakterier egentlig har en ganske stor størrelse. 

Anonymkode: 68618...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mange misforstår begrepet "feminisme", men igjen: det er jo kun et begrep. Det som omsider er gjeldende, er hvordan behandlingen foregår ovenfor menn i forhold til kvinner. Historien har presisert et negativt menneskesyn hvor kvinner har vært det misbrukte kjønnet, og det er klart at en slik holdning ikke lenger bør praktiseres i vårt moderne samfunn. For meg, slik jeg oppfatter det og definerer begrepet, er feminisme troen på at menn og kvinner bør være likestilte, både i samfunn, i hjem og i alle mellommenneskelige relasjoner. Det er en naturlighet som også burde vært i praksis til nå.

Dessverre er det mange menn som har misforstått dette, som tror at oppreisning av kvinner betyr fallet til menn, noe det ikke gjør. Å starte med å fremlegge kvinnen i et større lys, er nødvendig fordi de alltid har stått i skyggen. Det har vært gjort store endringer siden 1800-tallet, men mye tyder på at kampen enda ikke er over. Samfunnet klarer seg ikke uten oss kvinner, og ei heller ikke uten menn. 

Konkret forståelse av et begrep er ikke så viktig, så lenge vi alle er enige om at både menn og kvinner har krav på like muligheter og rettigheter. Uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...