Tilde Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #1961 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jupp, bytte for å kødde med Tilde... Kult Tvillinger kan være rimelig tricky ja I dag hadde vi avtalt at jeg skulle være hjemme, men så er Bamsern også blitt syk, så vi er hjemme alle...Nyser, hoster o har vondt i halsen selv også,men det er ikke så kjempegalt.Bompi virker også bedre selv om hun hoster og har snue til tusen,ikke så galt i natt f.eks.Har fått time hos lege for å sjekke henne senere i dag.Hun kan jo ikke akkuratt fortelle selv om hun har vondt her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #1962 Del Skrevet 19. oktober 2005 Bompi er sykemeldt Jeg skal være hjemme resten av uka med henne,ørebetennelse enda.Kunne komme tilbake på fredag og sjekke om vi ville ,men uansett skal vi tilbake og sjekke om 6 uker.Blir vel ikke noe babysvømming på en stund nei... Ellers så er det rimelig kjipt med grumpy mannfolk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 19. oktober 2005 #1963 Del Skrevet 19. oktober 2005 Sliter med mannsen du også, ja... Hjalp og fore min med mat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #1964 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja, det er jo en ting som hjelper... Bompi hadde god konsert i ca en time da vi la oss i gårkveld,feis litt og sånn,men så sov hun til kvart på sju etterpå! Yeyh! Halv ni måtte vi rømme huset pga vaskehjelpen,så da stakk vi en tur til venninne M som også er dagmamma for ei som er en måned eldre enn Bompi.Hun kunne gå.Så kan en jo håpe på at Bompi også slipper seg innen en måned... Er skikkelig pysete enda da. I dag tapet jeg for luftehullene ved peisen,kommer så kald luft inn i stua.Håper de oljefyrfolka snart kan komme og fikse slik at vi kan få gang på den fyren. Har ikke tenkt å begynne å fyre med ved i år jeg,helst ikke iallefall.Litt sikrere å la være for da kan ikke Bompi brenne seg der iallefall.Har ikke innført noe særlig "nei-nei" på peisen enda. Så ringte de fra barnehagen i dag,de hadde laget krone og lurte på om Bompi ville komme innom i morgen og bli feiret.Selvsagt vil vi det!!Og så får mamma også vært med og se hvordan de gjør,-yeyh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 20. oktober 2005 #1965 Del Skrevet 20. oktober 2005 Nå må du vel snart komme opp i 100 sider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 20. oktober 2005 #1966 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ikke det, nei... Bompibursdag i barnehagen blir stas, da. :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #1967 Del Skrevet 21. oktober 2005 Veldig stas med Bompibursdag i barnehagen! Skikkelig koselig å få være med å se hva de gjør da.Luksus kan en nesten si.Bompi fikk kjempefin krone på hodet,fikk se segselv i speilet,de tente lys og hadde flagg på bordet,noen store var også innom på besøk og så sang de flere sanger,hadde Bompis regle og så på Bompis familieblomst.Mamma knipset bilder Tror nok Bompi forstod hun ble gjort eksta stas på.Var så kry av krona si.Oh-oooh, sa hun hele tiden.Det er den nye lyden, alt er oh-ooooh spennende.På vei hjem ble hun litt sur da,skikkelig frekt at mamma testet krona på sitt hode og at hun ikke fikk holde den selv.Mamma var litt redd den skulle gå i stykker nemlig... Prøver å få lastet opp de fine bildene så jeg kan få sent de til pappan på jobb,men maskinen er vrang... Må snart starte kakebaking til selskap på lørdag og søndag.Om absolutt alt av stort og smått kommer så blir det 20 ene dagen og 17 andre dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1968 Del Skrevet 23. oktober 2005 Og vi feirer tre dager til ende... Fredag i barnehagen, lørdag med barneselskap pluss litt familie, og senere i dag med familie.Har fått fine gaver Den flotteste var fra farmor og bestefar, hun fikk sånne klassiske røde barnemøbler,et bord og to stoler.Kjempebra! Vi har tenkt på å kjøpe noe slikt selv, så nå slapp vi det.Ellers så fikk hun en Ole Brum bok, en bondegård, en dyrehage,en hund som går og bjeffer og en keyboardsak. I dag vet jeg hun får en stor bondegård,men det er alt jeg vet. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 23. oktober 2005 #1969 Del Skrevet 23. oktober 2005 Til Bompi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1970 Del Skrevet 23. oktober 2005 Takk takk sier Bompi Hun har vært så flink disse to dagene,så fin i kjole og med krona ganske lenge på hodet,litt skeptisk av og til,bivret litt med leppa av noen stakkarer som bare ville kose bursdagbarnet da... Stakkars,det er jo litt synd på dem.Men det er jo ikke så rart,masse nye folk og mye lyd.Men hun har hatt det gøy også da,kjekt med besøk og nye lekekamerater. I dag fikk hun litt klær også,litt greit siden jeg nå syntes det ble litt mye leker,spesielt leker med lyd.Merket godt det når søskenbarna setter i gang med flere lydleker på en gang... :roll:Lekehunden var skikkelig masende ja. Jeg gav "beskjed" om at nå ønsket hun seg klær til jul... Enkelte lo godt da,så hvor mye de tar det til etterretning spørs.Merket at lekehaugen økte betraktelig i løpet av helga. I dag fikk hun stor bondegård, en hoppegris, en kjole, tre strikkejumprer, to jumprer,tre bukser,en bamse, badelekesett og 300 kr. God fangst! Men utrolig hvor herlig det er når sistemann går ut døra... Og nå må jeg sette meg ned og forberede morgendagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 24. oktober 2005 #1971 Del Skrevet 24. oktober 2005 Gratulerer til og med Bompi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #1972 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Takk Zianta Nå er vi i gjenge.Bompi er begynt skikkelig i barnehagen og mamma har begynt skikkelig på jobb,-igjen... De to første dagene i sist uke føles meget fjerne,jeg var iallefall ganske uttafor av søvnmangel føler jeg.Rene zombien på jobb, disse to dagene har vært bedre ja.Begynt å lære meg en del navn også nå, "namedropping" er ganske greit... Og morsomt hvor morsomt det er når noen har fått tak i kondomer. Tror helsesøster hadde delt ut noen...En fyr som ville selge til de andre for 5 kr pr stykk, jeg mente det kanskje var en litt stiv pris.En som sa"Ååååh! Så du har kjøpt kondomer?!!" Litt action ble det også. Men i natt da! Fytti grisen for en vind!!!Må ha vært mer enn kuling... Da var jeg ganske glad for at det store treet var borte egentlig.Bompi våknet jo så kjekt klokka 5...Og lå og drev brystvortefikletortur i en time minst før hun endelig sovnet,men da skulle jeg jo snart stå opp... Lot henne sove da sammen med pappa mens jeg stellte meg og laget matpakke til henne.Spiste frokost i barnehagen i dag. Ellers så har jeg noen megafloker i underhåret.... Hva er det som skjer? Ny shampo?! Og i morgen skal jeg bort på seminar med jobb.Bamsen gruer seg for å sove hjemme alene.Bompi er der jo,så han er jo ikke helt alene da... Endret 25. oktober 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #1973 Del Skrevet 29. oktober 2005 Trøtt i trynet, har nettopp sovet litt,var meg til å stå opp i dag.Burde ha hoppa i dusjen,men jeg venter til Bompi har våkna av naturlige årsaker.Bråker litt når en skal barbere legger og hele greia.Håret er iallefall fett.Føler meg rimelig ekkel.Men da er det jo ekstra deilig å dusje... Vi skal i 30årsdag i kveld og Bompi skal ligge over hos mormor og morfar.Og alle parter gleder seg... Får håpe det går bra. Mormor ble advart om fiklemanien,men sa hun visste om den fra før... Ellers så var det greit nok på seminar,kjempegod mat,sånn passelig opplegg og greit nok sosialt, ting var stort sett som før,og sikkert helt greit at jeg gikk og la meg da jeg gjorde etter to vin og en drink...Hørte et samtaleemne jeg var med på etterhvert utartet litt,skulle likt å hørt noe av det da,bare for gøy,men men.... Og så lurer jeg fælt på om jeg gidder gå på det dyre julebordet Ikke det altså,mange kjekke folk,men det er liksom litt...ja,sært kanskje... Utrolig lyst på sjokolade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #1974 Del Skrevet 29. oktober 2005 Da er jeg klar. Ny sort bh (fordi toppen jeg hentet i dag var så gjennomsiktig, men så ville jeg ikke ha den på likevel, vurderer å sende den tilbake...),nytt sort tyll lag på lag skjørt, ny strømpis og gammel sort paljett topp.Jepp.Da får vi bare håpe det blir gøy.Ikke mange vi kjenner. Jaiks! Dramatikk i heimen til venninna mi som skal kjøre, katten hadde hatt prematurfødsel, en død kattunge til nå og blod overalt,og jentungen hylgriner for hun skulle jo ha kattunger... Fæle greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #1975 Del Skrevet 30. oktober 2005 Formen er ikke den beste... Tung i hodet,rar i magen og slakk.Tok zyrtek da jeg kom hjem,hadde ikke drukket så mye heller.Kanskje jeg ikke tåler være oppe så lenge lenger?! Bompi hadde visst holdt gangen fra 01 til 03 hos mormor, ropt på mamma og pappa...Da jeg ringte bort i 11tiden hadde mormor gått og lagt seg igjen, og morfar og Bompi spiste lunsj.Så trillet morfar henne hjem.Da vi la henne så måtte vi vekke henne etter 2 t og 40 min, så Bompi var nok ganske trett selv etter natta. Har vært på Orrremessen i dag sammen med svigerinne og barn.Stress,trengsel de luxe,masse folk og veldig varmt.Ikke stedet å gå med barnevogn.Men Bompi likte seg godt, fikk smake på masse,fikk ballong,fisket en lekefisk og kjøpte to barnesangcder.Ene barnehagetanta traff vi også, da skjems hun litt. Vasker Bompis ullkær nå.Tok sjansen og hev de rosa ullbodyene sammen med de lyse, så får vi se da... Og så har jeg selvsagt ikke forberedt en dritt hele helga... Smart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #1976 Del Skrevet 31. oktober 2005 Klør og klør i halsen.Tørrhoste i evigheter nå... Noe dritt. Bompi holdt gangen fra 1 til over 2 i natt, da hun våknet til igjen før 6 en gang føltes det som om jeg bare hadde lukket øynene litt.. Vet ikke hva det går i for tiden.Nye tenner igjen?!Håper det holder med to slike netter.I dag skal jeg iallefall legge meg i 11tiden.Var så teit at jeg satt oppe og så "When a man loves a woman" i går, har jo sett den før. Hatt ganske grei dag på jobb.Kanskje det ikke er så galt å være lærer likevel? Kanskje teste-ny-lærer-perioden er over?! I wish... Bompi og jeg syklet bort til mormor og spiste middag der i dag, ene onkelen min og tanta kom også bort med gave til Bompi.Kjempefin hjemmestrikka ullgenser,lue og votter Er en del leker igjen hos mormor etter helga,tenker de kan være der en liten stund,har masse leker hjemme uansett så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. november 2005 Forfatter #1977 Del Skrevet 1. november 2005 Fikk en halvtime ekstra med å ignorere Bompi i 5tiden i dagmorges...Så virket det ikke lenger. Heldigvis la vi oss ganske tidlig. Jeg måtte levere Bompi i barnehagen også i dag,vanligvis Bamsens jobb,men han skulle på kurs tidlig i dag.Så da ble det sykkeltur på henne.Tanta mente hun så ut som en liten racerkjører med hjelmen Virket som hun var litt skuffet over at det ikke var lengre tur. Og i dag sier hun "Møøøø!" Var Bamsen som oppdaget det da han ga henne grøt,plutselig svarte hun klart og tydelig Lurer på om de har øvd i barnehagen også?! Hun har jo sagt bæ/ba og gakk lenge,men litt forsiktig,nå er det meget selvsikkert og høyt I dag får jeg besøk av to venninner.Har funnet frem litt babyklær som hun ene kan få om hun vil.Om vi nå er så heldige å få en til så er det jo aldri sikkert vi får en jente,så da har jeg plukket ut litt rosa klær.Hun har gutt fra før så det liker hun nok.Men skal innrømme at det var en del søte små klær der jeg ikke klarte å kvitte meg med ja.Sentimental verdi absolutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. november 2005 Forfatter #1978 Del Skrevet 1. november 2005 Da var de gått.Med en pose babyklær og en pose voksenklær.Haugen til Fretex minket... Litt greit å kunne hjelpe litt også når en vet folk ikke har alll verdens råd. Jeg har jo bare sååå masse klær,men ingenting å gå i... Hehe, den ene t-skjorta hun plukket med seg tror jeg er bortimot 10 år.En en lekker nattkjole trodde hun var kjole, som den jo selvfølgelig også kan brukes til, om en vil... Nå tror jeg det er bysselalletid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. november 2005 Forfatter #1979 Del Skrevet 2. november 2005 Fant dette i en skuff,det vil si Bompi fant det og knødde det litt, og så så mamma hva det var etterpå... Endelig er vår tid komen eller i allefall på veg i eit brev i ein prøve i blod,svette og tårer for ein stad langt inne i oss lev draumen om deg som endeleg endeleg kan koma ut og eg har lyst å ropa høgt -no kjem ho! men det er enno for tidleg i mellomtida ventar me og gler osss og ventar kanskje litt for mykje på eit brev på ein samtale på ei sprøyte på alt eller ingenting på deg Det er utrolig hvor heldig en er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 2. november 2005 #1980 Del Skrevet 2. november 2005 Så fint! :icon_razz: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå