Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

I know the feeling @lfa! :roll: Å finne bukser er noe dritt, passer de over rompa så er de garanter altfor lange eller for vide i låra osv osv... Stort sett så er alle for lange, kan jo føle seg som en pygme av mindre... :sur: Trodde 165 var nokså vanlig høyde jeg da,men neida her går vi støtt og stadig med flyssete nedtråkkete bukser.... :roll: Men det var så greit med den butikken jeg falt for i Aberdeen,der hadde de bukser som passet både i bredde og lengde. Hvorfor søren kjøpte jeg ikke flere?!!! Og hvorfor søren sender de ikke utenlands når de faktisk har nettbutikk?!!! :frustrert: Ok,ikke hisse seg opp... ;)

Det ble nå uansett ikke noe buksekjøp hverken i går eller i dag, Bamsen orket ikke.Men i dag har Bompi fått seg nye goretex sko,regntette votter, nattpose og søt kjole.Og så traff vi på mormor som hadde funnet noe fint på Lundex,om vi ville være med å se.Joda, så nå får Bompi en fin brun cordkjole og en nydelig lys strikkejakke også til bursdagen sin. :) Blir spennede å se hva hun får i gaver :) Blir vel mamma som må bli med å pakke opp litt ;) Kjempegøy! Så barnslig er jeg...

Ellers så var et ganske gøy i går,I`m bad to the bone... :sjarmor:

God mat, meksikansk salatdipsak å nibble på først, noe guaccamolereker til forrett,-veldig godt,grillet spareribs,mais,saus og poteter til hovedrett(Chief Breaking Wind grillet) og nydelig eplekake med vaniljekrem og is til desset.Og det var nå litt morsomt med rollespill,folk hadde kledd seg ut også :ler: , men det ble litt mange clue å holde styr på,litt utenom fjas fra diverse personer som hang seg litt opp i uvesentlige detaljer og litt langdrygt.Hadde det vart 2 timer så hadde det vært mer passelig synes jeg.Nå fikk vi jo ikke snakket noenting normalt med hverandre omtrent, for spillet varte fra åtte helt til tolv,og da var de fleste småbarnsforeldrene som vi er nokså skutt,eller måtte hjem til barnevakten... Bamsen gnålte en del om det på hjemturen :roll: Men det er nå en kveld i ditt liv sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ja tenk så kjipt... :hår:

Nå har vi vært på Bamsebuksekjøp.Han måtte bare sove bort rødvinshodepinen først... ;) Og så var vi innom mormor og morfar etterpå,der viste Bompi at hun klarte å krabbe opp trapp helt selv nå.Tippet det ja... Og så tok hun en svingom med morfar.Søtt par. Fikk et par sko som var for små til mor.Kjekt det.

Mor kommer på besøktil oss sammen med den ene tanta si i morgen, hun hadde så lyst å få komme.Koselig det.Tro om jeg skal lage den sjokoladekaka igjen?! ;)

Gamle damer liker vel sjokoladekake de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæl natt...

Bompi hadde to drittbleier på natta og holdt det gående fra 12 til 3...Ligger og puster tungt og så snur hun seg plutselig rundt for å se om mamma fremdeles er der, og har jeg listet meg ut så hyler hun,og har jeg ikke, så er jeg ganske interessant eller så kanskje puster hun litt til før hun snur seg igjen... Ble rimelig trøtt og sur ja...men jeg skulle IKKE ta henne med meg opp i senga... :roll:

Og nå har en ny tann tittet gjennom tannkjøttet... ;) Så det var vel kanskje litt av forklaringen...Hun spiste ikke noe spesielt i går tror jeg.

Nå venter vi bare på besøk,sitter på hver vår pc,Bompi sover,jeg har lagt klar søt kjole, vannbakkels og sjokoladekake er klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nokså lik natt,minus bleier,bare en rett i nattstellet...

Bamsen sier han sov 3,5 timer i natt, jeg har ikke peiling.I ørska..Gjorde et forsøk med å holde henne opppe litt lenger i kveld,får se om det hjelper.

Holdt henne hjemme i dag da for å unngå mulig tryning i barnehagen.Tanta lo godt da jeg ringte og sa hvorfor.Ikke noe gøy å ha skrubbsår på 1årsbildet vel?! :sur::ler: Blir spennende å ta bilder i morgen.Skal ha med tre kjoler,to bankers,og en ekstra, og kanskje et dongeribukseantrekk også,eller selebuksa? Ikke helt enig med megselv... Uansett tror jeg nok at det er et sånt naken overkroppbilde jeg vil ha på veggen...

ellers så ble jeg litt skremt i dag, våknet med vondt i nakken i tillegg til hosten min, tenkte jeg skulle prøve med sånn smertestillende krem på,og da jeg gned den inn kjente jeg en rund hard og øm kul på halsen :overrasket: Roet meg fort ned igjen da jeg kom på og håper at det er en lymfekjertel som er opphovnet...

Håper det..Må jeg til legen tro? Eller går slike ting over av seg selv.Kjøpte hostesaft i dag da.

I dag har Bompi og jeg trillet tur,kikket på gakker,vært på kafe,vært på apoteket,handlet gave(leketelefon og stilig bjørnelue) til en annen ettåring og sendt med posten,og handlet inn invitasjoner til Bompis dag.Har allerede invitert familien på søndagen per telefon,fullt hus ja, men til barneselskapet så syntes jeg vi måtte ha noen søte invitasjoener.Bompi var så kry da hun viste dem til pappa.

Bompi sovnet i vogna på vei hjem og jeg låste meg inn hos mor og far.Ville ikke at Bompi skulle våkne av motorsaga hjemme.For i dag har de saget ned den store lerka i hagen vår.To menn som gjorde det gratis mot å få veden.Utrolig hvor kjappe de var,fjernet det meste allerede, men der ligger litt grener igjen.Og så spiste de opp hele restene av sjokoladekaka... :forvirret:

Så spiste vi tomatsuppe med mormor og onkel,Bompi nektet å spise lapskausen sin så hun fikk litt skive med leverpostei, og så hadde badenymfen en tur i badekaret.

Ellers så har vi fått avtalt vaskehjelp nå :) Skal bli deilig å ha det igjen.Tvinger oss jo til å rydde også da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskehjelp høres greit ut. Jeg hadde nok vasket til vaskehjelpen skulle komme, så det hadde vel egentlig vært bortkastede penger... :ler:

Du må passe på den kulen din. Jeg hadde en halsbetennelse en gang som utviklet seg til en megavond kjempekul... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, klumpen er der ennå,men kanskje ikke fult så øm...

Nokså lik natt :tristbla:

Har tenkt å bare la hun ha en lur i dag.La henne hjemme og stakk bort til barnehagen med henne da hun våknet.Nydelig vær ute.

Å ta bilder er jammen litt stress både for mamma,pappa,fotograf og Bompi. Bompi følte seg litt utrygg der hun satt/sto,ville holde seg eller holde i mamma,men det ville vel helst ikke vi og vi maste nok litt mye,men det ble da noen smilebilder... Da må vi bare vente tålmodig i tre uker på resultatet.Utålmodig,neeeeiiiidaaa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi sovnet bang... :ler: Så gjenstår det å se i natt da...

Ellers så har jeg nettopp kvittet meg med bevismaterialet.Bamsen og jeg knaska noe enormt med Toms karameller mens vi så Extreme Makeover. Bamsen frykta litt at svigermor skulle komme på overraskende besøk... :ler:

Har tenkt Bompi skal gå sin første hele dag i barnehagen i morgen.Liker det ikke helt, men en gang må jo være den første... :sjenert: Skal jo snart på jobb igjen... :overrasket::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en god natt søvn. Her ser det ut til å bli en del ganger opp. Så langt har ho skreket opp av mareritt 2 ganger allerede :tristbla:

Ordensmannen får ta det i natt, jeg har tidligvakt, og da er det greit å være våken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, natta gikk kjempebra :) Hun "kvekket" litt av og til,men jeg måtte ikke ned før halv 5 og da var det bare å gi tytten og så sovnet hun igjen! Sov til 7!!!:hoppe: Utrolig herlig!Så jeg håper suksessen gjentar seg i natt.Spent på hvordan det går i barnehagen også i dag...

Har tenkt å ringe å få meg frisørtime i dag,litt vel langt hår nå.10 minutt til de åpner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styra litt på nedi kjelleren og tømte to søppelsekker med klær, da jeg kom opp igjen så jeg venninne M hadde ringt så jeg ringte opp igjen.Hun hadde vært på vei hit ,men snudd fordi jeg ikke svarte.Dumt for nå har jeg en hel kasse full med for små klær hun kan få om hun vil.Avtalte å treffes på kafe før klippen min da.Hun kjente på klumpen min og mente det ikke var lymfekjertelen,lå for langt nede,og hun bør vite slikt... :overrasket: Tror jeg skal spørre legen på Bompis kontroll i morgen om h*n kan se på den...

Det var herlig å få klippet seg litt.Farget øyenbrynene også,mange år siden jeg gjorde det sist,men det tror jeg jammen jeg skal fortsette med,ble kjempebra. :) Shoppa to bukser og to jumpre på salg etterpå...Fikk brukt litt peng i dag ja.

Akkuratt nå kriber det litt etter å hente Bompi altså... :sjenert: Holde ut litt til...Synes litt synd på henne.Håper hun har hatt det gøy,at hun har fått sove og ikke er helt utslitt og sytete når jeg henter henne.

Skal i klubb i kveld,blir nok kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi har antakelig falsk krupp :tristbla:

Var på kontroll og fikk vaksine, pluss var hos doktor og han mente det etter å ha lyttet på henne.Vi tok sjansen på å levere henne i barnehagen etterhvert, men i totida ringte barnehagen og sa at Bompi ikke var i form og hadde det trist og leit.Tror vi satte rekord i henting da,2 minutt så var vi der, og hun gråt og gråt.Tydelig i ulage i lang tid i dag.Kan godt være hun har vondt i foten sin etter sprøyta også.Ikke noe feber og ikke noe særlig hoste da,bare ganske hes i stemme og pust.Håper hun blir bra kjapt.Har vinduet oppe på rommet hennes..

Jeg har vært på 30 minutters barnevaktutrykking hos venninne i nød,og i mens hadde Bompi hylt hjemme,men roet seg da hun fikk kosemoset litt med pappa.Vi belager oss på en litt fæl natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natta gikk greit,men hun hostet litt og snorket noe aldeles... :overrasket:

Ammet i 5tiden og da sov hun videre til nesten halv 8 og så kom hun opp til oss,og der sovnet hun etterhvert på mammas arm.Nesten som i gode gamle dager :) Sov vel til nesten halv ni da.

Men hun er ikke god stakkars.Skikkelig sår hals,pusten er vanskelig av og til,men det hjelper om hun får frisk luft.Godt Bamsen hadde tatt seg fri disse to dagene,synes ikke det er så gøy med syk unge.Har vært på en trilletur i det fine været.Fått oss sånne søppelmerker( blir jo rimelig fullt i søplet med bleier i tillegg til alt det andre...),sett på gakker og vært på kafe.Og så kjøpte vi Baby Mozart dvden,håper hun liker den like godt som den med dyrene.Bompi var skikkelig sliten på hjemturen, lå og hang i vogna,kunne godt tenkt seg å sove ja.Var innom barnehagen og hentet hjem dressen og vinterskoene også.Tror ikke hun orket vinke til barna som vinket til henne en gang.Sjekket tempen hjemme,ikke populært,men det så ut som den var 38.2.Ammet henne og så sovnet hun med en gang,med åpent vindu.Håper hun blir bedre snart.Ikke noe særlig gøy når det er så lite en kan gjøre.Ringte helsestasjonen for å høre om det ikke var noe hostesaft å ta,men det var det visst ikke.Kan ikke gå på babysvømming i dag,men jeg tror vi tar en liten "spa" hos mormor senere.Vanndamp skal gjøre bra.

Må innom jobb også.Hekkan,hekkan... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe spa i går, gikk så sent bort,får ta en tur i dag i stedet.

Bamsen tok henne opp i senga vår i tretiden i natt,da hadde vi sprunget ned en 5-6 ganger siden vi la henne i syvtiden.Da hun først roet seg i senga så var det egentlig ganske greit,hostet litt innimellom,men roet seg raskt og greit i mammas armkrokSov ikke så bra,men det er jo bedre enn å fly opp og ned trappene i et kjør da.Men stakkars,det høres ikke godt ut. Feber på 38,5 i dagmorges.

Bamsen er på et selvvalgt kurs i hele dagen i dag og hele dagen i morgen.For et politisk parti jeg ikke kan fordra... :roll: Er jeg litt irritert eller?! Snøft! Fnyyys!Håper det er dødskjedelig og at han angrer hele greia.Morfar var innom i dagmorges siden det var så lenge siden han hadde sett Bompi.Syntes veldig synd på henne når han hørte hosten og pusten,og så lo han litt av Bamsen og over at jeg irriterte meg. Han mente jeg også fikk engasjere meg... Yeah right!

Kom nettopp hjem fra en tur innom venninne M, Bompi var så trett at hun hang og halvsov i vogna ,så da la jeg henne ned selv om det var litt tidlig.Er jo litt greit hun sover ute i frisk luft også.Er jo det som skal være bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på legevakta i dag siden hun er verre,mormor kjørte,-Bompi har falsk krupp OG ørebetennelse... :tristbla: Bompi likte ikke legen,illskrek.

Reiste inn til Stavanger for å få Efidrin eller hva det heter,da måtte vi jo se litt på gakkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker Bompi god bedring :)

Falsk krupp, er ikke noe GØY, nei. Og den feberen som går nå gjør ikke akkurat ting bedre. Feberen bare skyter i været, jo. Vesla har ligget på 39-40, når ho har hatt høy feber tidligere har den ligget på max 38,4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sexy: Hola,hola...

Takk Vimsevips! Dette er definitivt ikke gøy nei. :tristbla: Å våkne ørten ganger til natten av surklende, snørrende og hostende Bompi er langt fra gøy, spesielt når en hadde første arbeidsdag i dag...Følte meg rimelig uttafor.Har mått tatt henne oppi til meg også utpå natta i det siste,og å ha henne i kjelleren nå er i allefall uaktuelt.Glad vi har reisesenga. Men i dag virket hun litt bedre da,ikke feber,men så ble hun tettere igjen utover kvelden. Ikke vil hun spise særlig middag,grøt eller skive heller...Minimal matlyst.Sikkert vondt å svelge.Lurte i henne en fruktmos nå da og litt melk.

Jobb var greit nok.... :roll: Første timen veldig grei,neste litt verre ja. Noen navn lærer en fortere enn andre,noen opererer med falsk navn, og så sliter en kraftig før en kan navn... :roll: Skikkelig hodepine er bankers når en har sovet så lite og er rimelig stressa...Noen ganger lurer en veldig på hvorfor en gidder...

Bompi og pappa hadde hatt det ganske greit hjemme,fått sovet litt lenge i pappas armkrok og trillet tur til søskenbarn.På turen hadde hun plutselig nøset/hostet ut en ca 25 cm lang snørrklyse fra hvert nasebor akkuratt da pappa snakket med en han kjente...Snørr langt nedover dressen.Mannen lo og sa det var ingen tvil om at hun var syk.Litt sutring på mamma da.Godt jeg kommer hjem tidlig denne uka.Håper hun blir frisk snart.Kommer til å være rimelig dau om det fortsetter med slike netter. :eeeh:

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske navn? :overrasket:

Sånn type bytte-for-og-kødde-med-Tilde?

Var vikar en gang og hadde tre tvillingpar i samme klasse. :overrasket:

Eller klasse og klasse, liten skole så det var vel et par klasser som var slått sammen, men likevel...

To par var eneggede og knallike. Jeg så i alle fall ikke forskjell. Glad jeg "bare" var vikar... :ler:

Håper Bompi blir frisk snart, høres ikke noe særlig ut verken for Bompi eller Bompiforeldrene... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...