Tilde Skrevet 28. september 2005 Forfatter #1921 Del Skrevet 28. september 2005 05.40... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 28. september 2005 #1922 Del Skrevet 28. september 2005 Du har min fulle sympati og jeg trenger litt tilbake for Henning våknet kl. 05:15 i dag. Vil gjerne ha en baby som kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 28. september 2005 #1923 Del Skrevet 28. september 2005 Om jeg minnes rett hadde vi også en slik periode da Vesla var 10-13/14 mnd:sur: Har ingen annen trøst enn at det går over Nå får vi håpe Bompi ikke syntes det var altfor gøy. Da gjentar ho gjerne bedriften flere dager på rad.. Vesla synes fortsatt det er kjekt å "bade" joggeskoa Vi derimot er av en annen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 28. september 2005 Forfatter #1924 Del Skrevet 28. september 2005 Ja,jeg håper det går over! Alt før sju er rimelig tidlig spør du meg... Ellers så hadde hun bare sovet 5 minutt i barnehagen i dag, var visst noe bråk som vekket henne og da er ikke hun klar for noe legging igjen om ikke mammas pupp er i nærheten... Kubba med en gang hjemme da,rimelig sliten.Vakna etter en time og ville ha pupp,så sov hun en time til.Kanskje vi skal gå over til en lur på dagen snart?! Svigerinna mi med barn kom innom tidligere i dag akkuratt da Bompi og jeg var på vei ut for å gå til mormor på bading,det var litt dumt da,men de kom inn bittelitt og så på ny tv og ommøblering. Da vi kom til mormor herpa vi ringeklokka der, ikke med vilje da altså... Den begynnte å dure noe alvorlig og sluttet ikke, heldigvis var det en egen bryter for å skru den av i sikringsskapet.Skrudde av og på flere ganger men det nytta ikke.Lillebror visste ikke hva en kunne gjøre.Mor ba lillebror ringe en elektrikerkompis for å be ham komme å se på mysteriet... Skal kanskje på Charlie og sjokoladefabrikken i helga med et vennepar.Litt waste på en måte å bare ta en kinotur når en har barnevakt.Bør være en god film også da.Tipper jeg liker den filmen bedre enn Bamsen...Helst kunne jeg tenkt meg å gått ut og spist noe etterpå, eller før...Men så pleier vi jo ha hver vår store popcorn vi da... Er man på kino så er man på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 28. september 2005 #1925 Del Skrevet 28. september 2005 En stor popcorn ble litt i meste laget for meg... men man kjøper absolutt ikke liten popcorn på kino, altså. En perfekt kinokveld er: medium popcorn + 0.5 brus til filmen, og ut og spise etterpå! ...og nå gjorde du slik at jeg fikk lyst på krabbeklør midt på natta her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1926 Del Skrevet 29. september 2005 Til pass åt deg :kgblunk: Helt enig i pefekt kinokveld, men plusser på en M da. Liker popcorn og M kombinasjonen jeg ;-) Bompi hadde et skrikeanfall halv 5 i natt,skikkelig krakilsk sa Bamsen.Jeg var rimelig nær å styrte ned med puppen,men klarte la være og Bamsen klarte roe henn til slutt.Så sov hun til 7.Jippi!Tror hun var litt redd tordenværet også kanskje. Rart vær i dag da,regn og sol,opphold,styrtregn,sol... Bompi hadde likt seg i barnehagen i dag,fått lekt masse med de andre,sååååå blid jente sa de.Poppis hos de store jentene også Har en liten kul i pannen da...Litt knall og fall for tiden. Så at de hadde halv pris på Ole Brum gåbil på Toys,det er jo det vi ønsker oss!! Sendte melding til mor og opplyste.Bare sånn i tilfelle hun handler for lillebror også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. september 2005 Forfatter #1927 Del Skrevet 30. september 2005 Nå har jeg vært flink! Rydda og vaska opp alt dill som stod på kjøkkenbenken,gått ut med papiravfallet, rydda bort alle bøker,papir og blader i seksjonen i stua,satt et glassfat der i stedet, satt ting inn i permen til Bompi, flytta en stol ut på gangen,flytta den stygge stolen som stod der innpå soverommet,flyttet trimsykkel fra tvstue til soverom, satt på en vask,hevet ting til vask, hengt opp tre små bilder og en knaggrekke på Bompis rom og ja,det var vel det så langt... Må ta litt rot hver dag nå fremover skal det bli klart til to besøk i uka nå. Først får vi besøk av hun som var dagmammaen min da jeg var liten,hun hadde så lyst å komme og se Bompi, og så skal jeg ha barselgruppe. Hva gjenstår tro: -vaske og stryke duk til spisebord -rydde mer i stua og kjøkken -flytte ting og planter i vinduene(noen er kanskje enda mer klåfingra enn Bompi) -støvsuge og vaske(et must..) -rydde bort post,som vi slenger over alt -få ut det som står i gangen nede -rydde bort malingspann på terassen -burde også tatt malingsflikking her og der...æsj... -støvsuge sofaen der pusen har lagt seg et reir -låne barnestoler hos mor og svigerinne? -finne ut hva en skal servere... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 1. oktober 2005 #1928 Del Skrevet 1. oktober 2005 Nå har jeg vært flink! flytta en stol ut på gangen Solly, måtte bale. :blunke: Du har vært flink! :icon_razz: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 2. oktober 2005 #1929 Del Skrevet 2. oktober 2005 Så god du har vært! Kjenner ryddeånden begynner å komme over meg også, men først: lunsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #1930 Del Skrevet 3. oktober 2005 Superflinkis her Er ikke så veldig flink ellers så må jo skryte litt nå Fart rundt som en liten vind(eller kanskje en mellomstor vind når jeg tenker meg om...)Men nå har jeg vondt i ryggen igjen.Det er jo typisk da.... Var hos kiropraktor igjen i dag,han gjorde noe nytt, masserte eller hva du kan kalle det.En fing brukte han.Ganske vondt iallefall.Det var en muskel som sto i helspenn, sa han.Men nå har han gitt meg to uker "fri" for å se hvordan det går, for nå håpte han at jeg snart klarte meg uten ham, sa han og flirte...Han er litt morsom også. Ellers så var det gøy på kino om jeg nå kunne spare meg litt for de dansende humpalumpaene og Deppen...Aldri forstått hva som er så bra med ham.Gikk ikke av skaftet for filmen altså,litt koselig da. Charlie var søt.Var på Mexico etterpå,kjempegod mat,men vi slet litt alle sammen med å spise opp.Bompi hadde vært eksemplarisk med mormor.Hadde vært litt intressert i tatten hennes da I dag har hun skrapt seg noe alvorlig opp på nesa i barnehagen.Fra før har hun fått to blåmerker i pannen der.Får virkelig håpe hun blir fin igjen til ettårsbildet... Men sår har nå grodd fort til nå ialllefall. Ellers så er nå dagmammabesøket unnagjort,veldig koselig,og Bompi fikk noen kjempefine klær med Minnie Mus og Snoopy på.Løksuppa slo an også. Bamsen kommer visst til å jobbe sent hele uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #1931 Del Skrevet 4. oktober 2005 Urolig Bompi i natt, tipper hun har litt hardt i magen igjen. Ikke min tur heldigvis, hadde propper i ørene.Er blitt totalt avhengig av propper i ørene... Skal til fysioterapeauten med Bompi senere i dag, tipper hun får skryt når han ser hvor flink hun er til å krabbe nå.Glad vi ikke trengte å styre på med pute under brystet og greier likevel jeg De vil ha besøk på jobb også så vi får vel ta en tur dit også en gang i uka. Ellers så er jeg rå i halsen.Begynte å hoste litt i går.Vil ikke bli syk nå Proppa i meg solhatt og c vitamin.Møllers dobbel fant jeg også en halv boks igjen av i skapet fra min sunne graviditetstid Får vel begynne å ta litt igjen.Bør jo egentlig ta sånne ting fast.Jupp.Skjerpe seg.Tanta lar forressten vente på seg,irriterende, men på den andre side litt spennende... As if! En annen ting er at jeg ikke må sitte så mye, for det gjorde det verre sa kiropraktoren.Hmmm, skjerpe seg der også.Har blir mindre aktiv nå med disse ryggplagene mine,men det er visst ikke veien å gå... Tror jeg går å legger meg nedpå litt til jeg må hente Bompi.Kjenner jeg har litt sånn holder på å bli syk hode.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #1932 Del Skrevet 4. oktober 2005 Barnehagetanta fortalte at Bompi hadde stått i vinduet og vinket og vinket til alle som kom i dag,en flirende mor hadde visst syntes det var en riktig så koselig mottakelse hun hadde fått Hos fysioterapeauten fikk hun skryt,men han mente jeg måtte prøve å strekke ut albueleddet av og til.Virket litt strammere på den siden. Avtalte ikke ny tid,men at han skulle ringe meg om ca 3 uker.Ikke fått innkallelse til sykehuset enda... Fint vær i dag da, tok en ekstra liten sykkelrunde i skogen før vi syklet hjem.Noen gakker fikk vi også sett. Bildet mitt er nå klar til henting sa rammebutikken,men Bamsen skal jo jobbe sent hele uken... Tror ikke jeg får det bildet under vogna altså.Mor var også superbusy og skulle bort med jobb i morgen.Spørre svigerinne?! Har veldig lyst å få det nåååå... Har en helt tom vegg bak tvn fordi jeg ikke kan henge opp noenting før jeg har det bildet... :icon_neutral: Æææææh...what to do?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. oktober 2005 #1933 Del Skrevet 4. oktober 2005 Taxi! Svigerinne, som du selv har foreslått. Svigers? Venninne? Kjøpe større vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #1934 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det ble svigerinne Men fytti grisen for en rammepris!Greit nok det var et stort bilde ,men 1015 kr?! Æsj... Etterpå ble de med her og spiste sjokoladekakerester fra igår,og så ble vi med til lekeplassen hos dem.På vei hjem sykla vi innom mormor,bompi og mormor lekte ute mens jeg gikk på butikken. å hive mormors klesklyper utav boksen er kjempegøy,lengst mulig vekk altså.ikke stappe oppi nei, hive ut... Fikk overraskende besøk av ei venninne i kveld,kjempekoselig.Hun måtte rømme huset pga av besøk og jeg var alene hjemme så det passet jo godt.Brus,te, snop, cookies og skravla går... Rart med de venninnene du har hatt siden første klasse,du er liksom "der" med dem alltid om en ikke ser hverandre så ofte.Har to slike.Der er på en måte ingenting en ikke kan si på en måte...liksom.. Nå kom Bamsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #1935 Del Skrevet 6. oktober 2005 Overstått barselgruppe,-yeyh! Jeg hadde kanskje laget litt for mye mat,men sånn er jeg alltid...Må ha det,kanskje ingen liker det, da må jeg ha noe annet i tillegg,og så det ogå just inn case osv osv...Men de skrøt nå også da,og det var jo gøy.Og så har jeg bl.a masse salat og sjokoladekake igjen.Hva skal en gjøre med det tro?! Bamsen kommer hjem så sent at jeg burde nesten invitert bort noen,men tror nesten ikke jeg orker mer besøk i dag.Merker ungene er blitt mer aktive ja,kravler rundt og reiser seg opp over alt. Bamsen tok taxi hjem i går og taxi til jobb i dag.Liker litt de nye retningslinjene jeg.Synes ikke noe særlig om at en knalltrøtt fyr kjører hjem i elleve-tolv tiden på kvelden... Bompi har i dag forsynt seg med drue og eple fra fruktfatet og mold ifra en plante helt selv...Tror ikke den molda smakte noe særlig da. Masse slim og gørr.19 grader ute, men rått egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. oktober 2005 #1936 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kan gjerne hjelpe deg med både salat og sjokoladekake. Jeg er også sånn... lager alt for mye mat... Men flaut hvis det er for lite og like flaut hvis ingen liker det du lager... Viktig og helgardere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #1937 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Nettopp! Utrooolig god sjokoladekake forressten.Du skulle tatt deg en tur @lfa. Da har vi vært på lekeplass,hatt to rare bleier uten å gå mer i detalj om det,og fått sjokoladekakebesøk av venninne M med familie.De skulle egetlig låne den gamle grillen vår til matkvelden i morgen,men de tok ikke sjansen på å ta rustholken i bilen,så de ville heller kjøpe seg en billig sak. Blir spennende i morgen da.Ny vri på matkvelden for vi skal spille mordgåtespill fra ville vesten har vertskapet bestemt.Et slags rollespill, jeg skal være Elvira Lynn ett eller annet, en populær madam... Antrekkforslag var korsett og mammelukker, troooor ikke jeg har det altså,så jeg får vel stille i noe utringet noe... Bamsen skal være en avdanket lovmann som har startet hesteranch.. Får håpe det blir gøy. Vet om to kverulanter som kan gjøre ting litt langdrygt kanskje... En ting som irriterer meg med meg selv: hvorfor kan ikke jeg kjadre slik som kvinnfolk gjør?! Altså jeg kan jo... Men i forsamlinger så lytter jeg mer,og noen ganger er det er nå jammen ikke lett å komme til orde alltid heller...Altså,det er ikke det at jeg ikke våger å si noe,men jeg hører hva de sier og så sitter jeg å tenker og før jeg får sagt noe så har noen andre sagt noe,så sier noen andre noe,og så er de plutselig på noe helt annet så det passer ikke det jeg ville si og så er det på an igjen... Greit nok på jobb når jeg kan be alle om å holde kjeft... Privat er jeg vel litt for høflig, eller treig i avsparket... Men altså irriterende,for jeg tenker av og til på at folk må jo tro jeg er helt treig,at de ikke kommer innpå meg, eller kanskje de tror jeg er dyyyp... Jaja... Tror jeg skal se det der bonderomantikkgriene...kanskje... Endret 6. oktober 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. oktober 2005 #1938 Del Skrevet 6. oktober 2005 @lfa liker utrooolig gode sjokoladekaker.... Rollespill hørtes morsomt ut. Her i s@uefjøset blir det forhåpentligvis også rollespill i morgen. H@nnsauen skal være den barske villfarne som endelig har sluppet unna all slags farlig farvann, og returnerer hjem for og redde den skjønne jomfru i nød... Eller noe sånt... Jeg er også mer som en lytter i større forsamlinger... I alle fall i forsamlinger der jeg egentlig ikke kjenner noen... Synes heller ikke jeg er så veldig treig av meg, men har ikke behov for og være midtpunkt når jeg ikke har lyst til og være midtpunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1939 Del Skrevet 7. oktober 2005 Wow,en skjønn jomfrusau i min dagbok?!! Ikke verst! Etter to dager med mamma var Bompi glad for å komme i barnehagen virket det som Det var en onkel som tok i mot i dag, og han skrøt av at etter at han hadde begynt å ta imot henne på mandagene så ville hun bare komme til ham,og det var han ganske fornøyd med... Tydelig at hun liker ham da,helt villig til å gå til ham,ikke en lyd.Kanskje Bompi også synes han er ganske kjekk?! Da jeg hentet henne hadde hun visst også vært med en annen onkel en del.Er jo koselig det at det er mannfolk i barnehagen synes jeg. Der ringte Bamsen.(Jeg fikk mesten ikke sagt noe,nesten ikke stemme,-kremt kremt...) Men han var iallefall på vei hjem,skikkelig gira og klar for helg! Avtalte å reise å handle mat, pluss han ville se etter ny bukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. oktober 2005 #1940 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg skulle også hatt ny bukse... eller flere bukser er det vel det mest riktige og si... Hater buksekjøping, finner aldri noe som ser greit ut... og så er alle buksene for lange i beina... osv osv... Ha en fin helg, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå