Vimsevips Skrevet 15. september 2005 #1901 Del Skrevet 15. september 2005 Så surt! God tur Hvor lenge blir du borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshine-t Skrevet 15. september 2005 #1902 Del Skrevet 15. september 2005 Heisann!! Ville bare hilse på en torsdagkveld jeg! :D Det er torsdag, sant? Går jo så surr i dagene!! I dag klarte jeg til og med å si god jul til en kunde når jeg skulle si hade!! Så SÅ smart er jeg Håper du har hatt en flott dag sånn alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. september 2005 Forfatter #1903 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Good morning sunshine!! Tidlig jul du har da.... Jentetur er gøy! Fikk shoppa masse,tror vi har ganske så svart belte alle tre nå. Første dagen handla vi bare til småttigsene for vi fant en kjempeflott barnebutikk Next, der vi virkelig led valgets kvaler... Bompi fikk sånn roughly tre bukser,en kjole og 4 gensrer.Så da bestemte vi at neste dag måtte vi først handle noe til oss selv ør vi fikk handle noe til de små. Det ble 4 par sko,3 bukser og et skjørt for min del. Slet litt med å finne utav riktig buksestørrelse da, teite størrelser der.Men på Dorothy Perkins fant jeg noe likandes. Så var vi jo innom Disneystore Bompi fikk Ole Brum, Ole Brum genser, Ole Brum tøfler og en stilig Ole Brum bok med lyd og lys i.Den slo veldig godt an!Eneste stort glis på jenta. På flyplassen hadde de to for en,så da fikk hun jammen Nasse Nøff og Tigergutt også.(Tussi har hun jo fra før.)Ble også litt Bompiklær på Marks & Spencer, 4 jumprer,en bukse og 3 nattaser.(Tror mamma egentlig har kjøpt bursdagsgave nå...) Første kvelden var vi på en indisk resturant som het Blue Moon, kjempegod mat og veldig søte kelnere.Etterpå ble det ikke noen pub som tenkt for hun ene var noe syk og vi var alle slitne.Herlig å få sove litt.Kvelden etter var vi på et spansk tapassted.Skikkelig god mat.Nydelig sjokoladedessert Spurte servitrisa om hun kunne anbefale en god pub,jupp i en kirke like ved.Javeeeel,tenkte vi.Og jammen stod det ikke noen svære dørvakter utenfor,og det var ganske stilig inni.På prekestolen stod DJen.Spesiell atmosfære da med de glassvinduene.Soul het den,ganske populær plass virket det som.Vi traff på en drilling engineer, en farmer og en fashionmagaszine writer, men det ble ikke de mest givende samtalene.Venninna mi fikk høre "You are pretty" ca fem ganger fra drilling engineeren,og det var alt han sa, jeg er nok ikke så pretty for jeg fikk litt mer utav ham... Så ville vi danse og gikk på Tiger Tiger og startet opp dansegulvet der. (Kjente godt jeg hadde ristet litt vel mye på rompa dagen etter Kanskje ørten bæreposer også hadde noe med saken å gjøre...) På vei hjem fikk vi et uanstendig forslag fra en gjeng unge skotter som stod å hang rundt noen biler i veibanen.Hele gjengen stoppet opp og glodde, og da vi var nesten forbi ropte han ene "Any of you guys want to come for a pizza and a fuck?!" Tror ikke det nei."Do you like pizza?!" Jaa... Syns det var litt morsomt jeg da... Det gikk ganske greit å være borte fra Bompi da,for min del.Fikk litt dårlig samvittighet når jeg hørte at hun hadde grått masse bare de nevnte meg og ropt på mamma både fredag og lørdag. Da jeg ville snakke med henne i telefonen bare gråt hun på fredag.Lørdag ble hun helt sjokka visst.Søndag gråt hun da hun så mamma på bilde så Bamsen måtte bare slutte med det.Bamsen hadde også hatt hylekonsert i en og en halv time første natta og ca halvtime andre natta... Måtte ta henne oppi senga for å roe ned til slutt. Litt fælt å høre hun savnet meg slik da, men jeg visste jo at de hadde litt godt av det begge to. Bamsen mente også de hadde fått et litt nærere forhold i helga så da er jo mission ganske så accomplished... Nattpupp er også unngått i natt da,Bamsen var nede i ca 40 minutt.Hadde mått snu i trappa tre ganger visst. Men så sov hun til sju da Skikkelig kosete I går var Bompi og jeg en tur til mormor og morfar.Litt sytete og ville bare gå da.Mor mente hun oppførte seg mye bedre da hun var med pappan... Valpen til onkel var litt skummel,måtte gråte litt da den slikkket henne i fleisen.Mormor og Bompi gikk opp litt senere også og da burde hun nok ha bært Bompi og ikke latt henne gå i hundehøyde...Jeg vet ikke helt hva den gjorde,men heldigvis var de kjappe med å hive den ut på terrassen.Den hunden stoler jeg ikke på nei, noe vill og hyper, og så er den jo mye større enn den beagelen.Ikke rart Bompi ble redd.Og jeg er litt redd den skal tro Bompi er en leke eller no... Var og leverte henne i barnehagen i dag, som vanlig er tytten bortevekk fra hylla.Grrr...Har to tytter der,nå klarte vi å lete frem den ene.Tror jeg må kjøpe inn et arsenal og ha der. Hun gråt heftig da jeg gikk... Skal til kiropraktoren snart.Er det forverring etter helga tro? Endret 19. september 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 19. september 2005 #1904 Del Skrevet 19. september 2005 Hørtes ut som du har hatt en helt toppers helg! Ikke så uvanlig med hyl og skrik på mandag morgen, særlig om foreldrene har vært borte Har blitt forkjøla med en ekkel tørrhoste. Håper den gir seg snart, men har bange anelser om at den ikke gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. september 2005 Forfatter #1905 Del Skrevet 20. september 2005 Meget toppers helg :pippi: Er litt bedre i halsen jeg nå da.Var litt dårlig i Skottland. Holdt Bompi hjemme i dag jeg.Trenger vel ikke gå i barnehagen hver dag vel?!! Hun våknet klokka 6, kom og kosemoset og drev brystvortetortur frem til 7.Jeg orket ikke stresse med å stapppe i henne mat og få henne i barnehagen til sovetid når det øsepøset ute.Så i dag har vi en kosedag hjemme. Var flink å legge seg igjen i natt også. Bamsen var nede i totiden og det tok bare ti minutt visst. Juuuhu! Skal på første foreldremøte som forelder i kveld.Lurer på hvordan det blir... Har ikke tenkt å la meg velge til noe FAUgreier i allefall.Det får bli Bamsen heller...Farmor skal være barnevakt, og det er rett i leggetid,så jeg lurer litt på det også.Men kanskje hun er blitt litt mere vant med at ulike personer legger henne nå. Fikk telefon fra en kollega i dag,lurte på om jeg ville ha noen billige blader.Måtte jo det da.Og så mente han at han hadde blitt litt sjef over meg nå.Hah! Liksom! Jeg sa han fikk kalle meg inn på teppet da om jeg ikke oppførte meg... Og så sa han det var blitt litt bedre på en kant,men at jeg ikke måtte forvente så mye fra en annen kant.Det har eg jo allerede oppdaget da, uten å ha truffet kanten en gang... "Jei senner meiler, men jei fåkke no svar,jei synes ikke at han er no til kar..." eller no sånt... Nei,må vel rydde litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. september 2005 Forfatter #1906 Del Skrevet 21. september 2005 Farmor syntes det var rart at noen kunne være så rasende uten å sprikke... De hadde lekt godt,Bompi hadde vært flink å spise grøten sin,skoggerlo av farmor av en elller annen grunn, men å bli lagt av henne,-DET var ikke aktuelt altså! Vrei seg som en makk,gråt og nektet å ta flaske.Skikkelig sint.Hadde da sovnet nokså kjapt likevel siden hun var så trøtt.Men en tid etter vi hadde komt hjem så våknet hun, skrubbsulten. Tenkte meg det ja. Natta gikk bra da, våken en gang i 4 tiden og så sov hun til halv 7. Bamsen synes det er forferdelig for tiden,han ligger på vent liksom, hadde fulgt med omtrent hver time i natt. He he, sånn hadde jeg det før...Nå kan han se hvor gøy det er. Etter foreldremøtet i går,som foressten var veldig positivt, spurte Bamsen om han kunne få levere i dag for nå visste han hvordan alle tantene så ut og var litt kjent liksom Selvsagt kunne han det.Så i dag fikk jeg gå å legge meg igjen ganske kjapt etter frokost.Sov godt bortsett fra en fæl drøm om krig. Fått tatt meg en dysj også.Herlig avslappet morgen. Men nå gruer jeg meg for en telefon jeg nok bør ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. september 2005 Forfatter #1907 Del Skrevet 21. september 2005 Da har jeg bestilt tid for ettårsbilde. Antrekk?! Antrekk?! Skal iallefall ha ene kjolen jeg kjøpte i Aberdeen,og litt "toppløst", men så da...?! Stilig med dongerikjole kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. september 2005 Forfatter #1908 Del Skrevet 22. september 2005 Kiropraktor igjen. Ømt altså.Og jeg er dessverre ikke lettlurt... Skulle gitt en del for å klare å slappe av slik at han får knekt meg rette stedet. Regnet også da jeg kom ut.På med klam regnbukse... Ellers så tror jeg Bompi fikk vondt i magen av kjøttboller.Litt baluba i natt.Da blir det ikke flere av de glassene.... 11 måneder i dag!! Stooor jente! :grine2: Tenk om en måned så er hun 1 år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. september 2005 Forfatter #1909 Del Skrevet 22. september 2005 Da har vi fått 42 tommeren Bamsen bestillte mens jeg var i Aberdeen... Typisk han å kjøpe ting uten tillatelse.Liten gutt på julafta her,driver å skrur på understellet nå, så vi har ikke fått innviet vidunderet enda... Hører noen banneord så det er nok ikke så lett... Bompi fikk skryt av de i barnehagen i dag,så flink å klappe og danse.Men ikke så lett å gjøre samtidig,så hun datt og klappet videre på gulvet... Hun virket også tryggere mente de,klaget ikke lenger om hun syntes hun fikk for lite oppmerksomhet,krabbet istedet bort til de andre ungene og ble med. :icon_razz: Sulten.Ikke spist middag enda.Har kyling og potetbåter i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 22. september 2005 #1910 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg kunne også godt tenke meg og kjøpe 42 tommer uten tillatelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 22. september 2005 #1911 Del Skrevet 22. september 2005 42" det hørtes utrolig fint ut. Hadde ikke gjort meg noe om Ordensmannen kjøpte det Tror i stedet han kjøper noe verktøy, fint det og, men 42" hadde vært hakket bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. september 2005 Forfatter #1912 Del Skrevet 22. september 2005 Guuuuuuuddd shit! Joda, er fornøyd jeg! Men greit å få være med i bestemmelsen da...Men jeg er litt mer forsiktig med penger enn Bamsen da.Hadde nok f.eks prioritert tørketrommel,ny lenestol og nytt bord før tv liksom...Har jo to tv fra før,skal gi det ene til tantungen min til kombinert bursdag og julegave har vi bestemt. Måtte ommøblere litt da, måtte blant annet ha ene sofaen foran vinduet for å komme på riktig avstand fra tvn.Kanskje litt lurt også,nå kan ikke Bompi rive ned pyntetingene i det vinduet i allefall.Lekegrinda og lenestolen måtte også skifte plass. Blir stilig å se hvordan Bompi reagerer på forandringene i morgen tidlig. Kanskje sette på favoritt dyredvden hennes og se hvordan hun liker det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. september 2005 #1913 Del Skrevet 23. september 2005 11 måneder i dag!! Stooor jente! :grine2: Tenk om en måned så er hun 1 år.... ← Artig å lese om lille Bompi... Prøver å se for meg vårt lille etterlengtede barn når h*n er like gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 24. september 2005 #1914 Del Skrevet 24. september 2005 Bare en måned igjen til ett-årsdagen? Jammen... det er ikke såå lenge siden.....? Tror kg tiden går raskere enn rl tiden, for jeg synes virkelig ikke Bompi kan være mer enn 4-5 måneder.... Husker t@ssens første bursdag... *mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. september 2005 Forfatter #1915 Del Skrevet 25. september 2005 Hadde Bompi vært 4-5 måneder nå så hadde hun jammen vært en superbaby!! Tror ikke så små raller rundt med gåvogn og gjør omgivelsene utrygge... Bompi fikk nemlig gåvogn i går og den visste hun jammen hva hun skulle gjøre med,-DET brede gliset og så satte hun så kry av gårde i raserfart over stuegulvet.Så fort at mamma hadde problem med å få tatt bilde kjapt nok.Ene bildet var bare toppen av hodet og noen skikkelig gira øyne, fotografen ble rett og slett kjørt ned Tror hun må ha observert godt i barnehagen hva som gjøres med slike vogner jeg... Må nesten høre på mandag om hun har tjuvtrent noe der. Men å snu er ikke så lett,har klart det da,men oftest så kommer det noen sure lyder for å få mamma til å hjelpe å snu... Ellers så må jeg ramse opp litt hva hun kan si,så jeg ikke glemmer det: mamma pappa pus gakk tatte theii( titt tei) giiiisss (gris) bæ bø hadet (har kommet en sjelden gang) Trooor det var vokaularet.Mormor påstår at hun sier mormor,men mamma tror det nok er mamma hun sier... Men hun forstår masse da! Peker også stort sett på riktig person når hun blir spurt hvor de er hen.Søt liten pekefinger... Nå er hun ute på tur med mormor.Og mamma og pappa har hengt opp en masse bilder.Men vi har ikke hengt opp de tre "viktigste" som skal bak tvn, pappaen hadde så vondt i ryggen at han orket ikke kave på baki der.Dessuten så tror jeg det nye bildet ,"Kvinne i åpent landskap", skal få være med på den veggen og det er ikke innrammet enda.Det var utrolig fint forressten Hentet det på posten i går og ble positivt overrasket, visste ikke det var så stort.Et kupp for 672 kr. Håper jeg kan få rammet det inn litt kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. september 2005 Forfatter #1916 Del Skrevet 25. september 2005 "Skulle ønske det var sånn at alle måtte gå toppløse en dag,da skulle jeg tatt en tur rundt og bare kikket..." Bamsen så på reiseprogram der noen afrikanske damer var toppløse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 25. september 2005 #1917 Del Skrevet 25. september 2005 Tror jeg skulle holdt senga den dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. september 2005 Forfatter #1918 Del Skrevet 25. september 2005 Ja,jeg hadde iallefall ikke gått på jobb... Meeeget syk og sengeliggende den dagen tipper jeg. Var en tur hos svigermor i kveld.Litt hyper mammadaltete Bompi som bare ville røre alt utenom lekene... Hekleduker,stereoanlegg og blomster og sånt er mye kulere Ellers så har jeg vondt i ryggen.Og sitter ikke særlig lurt heller her merker jeg.Kanskje ikke så rart. Tror jeg får gå og kapre godstolen for kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. september 2005 Forfatter #1919 Del Skrevet 26. september 2005 Bompi var på og av fra 01 til 03... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. september 2005 Forfatter #1920 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Bedre natt men stod opp 6. Jeg var hos kiropraktoren igjen i dag, han rister på hodet og mener jeg er et vanskelig tilfelle... Men han og jeg er fornøyd med at han klarte å knekke meg "der nede" i dag. Så han gav meg en uke "fri" og så håpte han på bedring. Var og leverte bildet til innramming,sa det hastet for jeg vil gjerne ha bildet på veggen innen jeg skal ha barselgruppe her (gru og skrekk...) Så vi avtalte at hun skulle ringe meg når det ble ferdig.Tror dama trodde at jeg er litt yngre enn jeg er, for da vi diskuterte ulike rammer kom hun med en kommentar om at jeg var så ung enda og jeg ville sikkert få flere bilder etterhvert... Ikke at jeg ikke skal ha flere bilder altså...men det var noe med hele holdningen på dama...Sterk følelse av at hun ville jeg skulle tatt den andre rammen ja.Pytt pytt,sikkert genseren som gjorde det. På vei hjem var jeg innom og kikket etter BabyBorn dukke,men det var de tomt for.Tenkte Bompi kanskje kunne ønske seg det til bursdagen av farmor,ville bare sjekket pris liksom så vi ikke spurte etter noe knalldyrt. Ellers så tror jeg Bompi ønsker seg Ole Brum gåbil (onkel kanskje?!!), søte bilder til rommet,duplo og klær. Bondegård får hun av mormor og morfar. Og så kjøpte jeg krabbeklør Har slafset i meg halvparten, Bamsen ville heller ha rester av pastasalaten. Bompi hadde vært ute i regnet i dag og plutselig mistet støvelen sin i en pytt, så hun hadde nye klær da mamma hentet. Skulle likt å sett trynet Endret 27. september 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå