Tilde Skrevet 7. september 2005 Forfatter #1881 Del Skrevet 7. september 2005 Bompi fikk ikke sove, dessuten ringte de fra barnehagen midt i leggingen for å si at de hadde feilinformert litt i går.Ble da enige om at de kunne prøve å legge henne etter samling og mat.Vi trillet bort,Bompi fikk på seg utedress og ble med i sandkassen.Så sa hun hadet til mamma i porten.Stakkars,hun forsto hva som skjedde.Gråt litt,men jeg hørte ikke noe hyling da jeg gikk.Tror hun klarte å avlede henne med sang slik jeg anbefalte. Ikke gråt jeg heller... Stoler på at de behandler henne bra og kan sine saker,og at hun har det gøy.Så spørs det da om hun vil sove...og ikke lager baluba for de andre ungene... Sitter nå her med mobilen klar. Tror jeg skal begynne på den store "stryke-på -ørten-navnelapper" oppgaven Var innom nettsiden og bestillte klister også.Burde ha bestillt det også i førsteomgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. september 2005 #1882 Del Skrevet 7. september 2005 Å, ok. Har ikke fått med meg den jeg, men bladde gjennom et par sider nå og skjønner hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. september 2005 Forfatter #1883 Del Skrevet 7. september 2005 Jupp.Hadde jeg hatt angst så hadde jeg iallefall fått angst av alle folkene som mente noe om meg og prakket meningene sine på meg. Ikke for det, jeg ser det er i beste mening fra de fleste,men det blir litt feil og misforstått hele greia...En kan ikke "kurere" syke personen over nett. (Får lyst å si noen sannhetens ord,men tror jeg skal la være...) Bompi hadde nesten ikke grått da jeg gikk.Ganske fornøyd med å ha en så trygg og tillitsfull unge egentlig... Nå sover hun her hjemme.Hadde bare sovet en time der, ute i vogn.Inne ville hun ikke. I morgen skal vi i barselgruppe så jeg vet ikke helt hvordan det blir med barnehagen da.Om jeg skal ta sjansen på at de får henne til...De hadde lyst å få til den første hvilen hennes der.For da sover ingen andre...he he... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. september 2005 Forfatter #1884 Del Skrevet 8. september 2005 Bompi har sovet i barnehagen!! Og hun var så flink da jeg gikk,gråt ikke. Men da jeg kom tilbake så var det en liten sånn bivreleppe da hun så meg.Fikk masse kos da. Etterpå var vi i barselgruppe i et kjempeflott nytt hus... Angrer jeg litt på gammelt hus kjøp?!! :icon_neutral: Fytti grisen altså! Den som hadde hatt mye peng.... Men jeg får vel drømme om parkett i gangen og nytt bad jeg da.Kom jo ganske beleilig Vi i Villa og baderomsreklame i posten i dag.Har siklet allerede... Men en viss realist har sagt at vi nok ikke får låne mer penger til bad enda.Bad er jo sååå dyrt... Nå ligger Bompi ute og sover.Var skikkelig sliten etter barnehage og barselgruppe.Har på seg ei kjempesøt kattelue.... Neste gang er det meg til å ha barselgruppa hjemme hos meg...O`skrekk... Da må det ryddes og vaskes og bakes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. september 2005 #1885 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har også lyst på nytt bad... Tror nesten jeg bare må begynne og produsere småt@ss igjen. Nå er jeg jo inne i en god periode angående selskapeligheter og barselgruppe høres koselig ut... Bale tullel altså... Så flink Bompi er i barnehagen, da! Synes nesten det er litt imponerende når de som er så små, tilpasser seg så godt. De er jo ikke akkurat store tassene... :icon_smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. september 2005 Forfatter #1886 Del Skrevet 9. september 2005 Ja,jeg er også ganske imponert over hvor flink hun er.Men i dag gråt hun litt da.Ikke noe fæle hylegreier,men litt sånn sytete "jeg vil ikke du skal gå mamma",men jeg tror hun ble avledet kjapt.Hun er sååå forveten!!Følger med på alt som skjer Tantene sa de hadde lagt merke til at hun ble litt redd høye lyder som noen større gutter lager da. Det advarte jeg dem om på forhånd også.Kanskje ingen har snytt seg enda?! For det er hun også redd...Mamma er kjempeskummel når hun snyter seg. Nå lurer jeg på hvordan det gikk i dag og om hun våknet til lunsj,og om de kanskje er ferdige med lunsj snart,og på hvor lenge jeg skal vente med å hente henne... Har vært superflink nå mens hun var borte da.Støvsuget,vannet blomster,bært ut pappekene etter tvbenken,vasket bad oppe, ryddet i stua,tatt bort en del overflødige pynteting og satt de i trappeavsatsen, sprunget ut med papiret da jeg så søppelbilen kom...og sett litt av Oprah... Skikkelig husmortendenser?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. september 2005 Forfatter #1887 Del Skrevet 9. september 2005 Jackass!!! Jeg ler så jeg griner! Det er en sånn ting som lillebror og jeg digger å se...De er jo helt sprø de folka.At de vil seg selv så vondt... Og så kameramannen som spydde da Har sett det før,men det er ganske morsomt å se en gang til ja... Bompi hadde kost seg i barnehagen, var riktig så populær visst blant de store jentene... Var på babysvømming for første gang på lenge i dag.Koselig.Bompi syntes det var kjempegøy, masse nye baller og sånt også.Dukket henne tre ganger også,ikke et knyst.Men da mamma gikk i garderoben så var der lyd, og da hun ikke fikk komme til mamma kjapt nok når mamma kom ut igjen var der også lyd.Liiitt mammadalt ja... Stakkars Bamsen egentlig.Må nok være litt sårt at hun så tydelig vil til mamma hele tiden. Bamsen har begynt å se mørkt på når han skal være hjemme alene med henne.Gruer meg litt til å reise fra henne jeg også da.Må nok ringe hjem litt... I kveld la vi henne i pose igjen.Ganske mye syt,men nå klarte hun ikke reise seg! O`lykke!! Tror hun vil roe seg mer ned etterhvert når hun bare blir vant til pose igjen.Får ikke håpe hun finner ut en teknikk for å reise seg.Er en liten smarting nemlig... Ellers så kommer mormor og morfar hjem i morgen.Det blir bra.Tror nok Bompi blir glad for det.Mormor er jo den store helten. Tipper de er rimelig brune... Jeg har egentlig ikke særlig bikinimerker engang...hmpfr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. september 2005 Forfatter #1888 Del Skrevet 9. september 2005 Plutselig er det over 30 stk som har vært innom dagboka min på bare få minutter... Lurer på om mange kjeder seg i kveld?! Jeg kjeder meg iallefall,Bamsen har gått og lagt seg ,tror jeg skal gjøre det samme. Ah! Kom på det at i morgen skal vi hente en del innrammede bilder.Så kan vi endelig henge opp bilder igjen etter at vi malt.Hadde ikke lyst å begynne å spikre hull før jeg hadde alle bildene våre. "Motlys"( eller hva det nå het) av Ezer Afacan som Bompi fikk i dåpsgave gleder jeg meg til å få opp for eksempel.Kjempefint. Var inne på fineart i forgår og bød på et bilde igjen(år og dag siden sist) og så fikk jeg det! Kvinne i åpent landskap av Jonny Andvik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. september 2005 Forfatter #1889 Del Skrevet 10. september 2005 Ble ikke no henting av bilder i dag, var for sent ute. Trillet tur til byn med Bamsens søsken og tantungene mine.Kunne ikke akkuratt ta de under vogna.Nyyydelig vær ute da. Bompi sov begge hvilene sine i vogna. Mormor og morfar har vi hentet på flyplassen også.Det var gøy.Stor gjensynsglede.Ble med hjemom og spiste grøten sin der.Både vovve og onkel var der også. Og så har vi ENDELIG flyttet Bompi ned på eget rom i kjelleren.Spent på hvordan natta blir.Var ganske greit å legge henne nå når vi har funnet frem posen igjen. Men det er litt trist på en måte å ikke ha henne der ved siden av meg da...Men det er jo på tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. september 2005 Forfatter #1890 Del Skrevet 11. september 2005 Gikk ganske bra å legge Bompi nede.Sovnet greit(takket være pose I`m sure) og jeg måtte opp ca 2 og ca 5 og stappe tytt og amme.Sovnet med en gang etterpå.Så våknet hun igjen kvart på syv,da tok jeg henne opp i vår seng og overraskende nok så sov hun litt til der.Så stod vi opp,spiste frokost og rocket litt blant annet.Morsomt når hun danser,svikter i knærne og rikker på rompa Da det var på tide så la jeg henne nede og gikk og la meg igjen oppe.Hun sov ca en time til litt over ti,jeg tok henne opp og så sov hun videre utrolig nok ved siden av meg.Sov til 11 Så ringte i til mormor og lurte på om ikke hun ville ha selskap slik at mamma og pappa kunne slappe av litt Jupp! Da hun kom hjem derifra var hun selvsagt trøtt som en strømpe og sovnet på en to tre. Så ble vi invitert på middag også senere og Bompi på bading.Vi syklet bort.Mormor syntes hun var så stilig med hjelm at det måtte dokumenteres.Og nå har hun startet både rederi og zoologisk hage i mormor og morfars badekar.Morfar badet etterpå og lekte med båten hennes... Legging gikk greit nå i keld også.Bank i bordet... Mormor og morfar er gode på å slite ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. september 2005 Forfatter #1891 Del Skrevet 12. september 2005 Ikke noen særlig bra natt,var nede ca 4 ganger... trøtt i trynet. Og så gjorde jeg tabben å sette på oppvaskmaskinen litt før Bompi skulle legge seg.Det bråkte for mye på hennes rom så hun våknet igjen etter 10 minutt.Supersmart... Måtte få henne til å sove før fysioterapien i dag(Jaaaaa, jeg husket den!) så da var det ut og trille tur.Traff på den gamle nabokona og fikk høre om hennes flere dager lange fødsel... Smalt bekken og stor unge,hun kunne ikke sitte på en måned og ikke løfte babyen på lang tid etterpå.Skrekk og gru...Smalt bekken har jeg nå ikke akkuratt,men Bompi satt nå fast for det... Bompi fikk skryt hos fysioterapeuten da.Flink og aktiv.Men hun er litt lite aktiv med ene foten når hun åler/krabber,drar den etter seg samtidig som at på den skadde armen bruker hun albuen,og ikke håndleddet på å dra seg frem.Så jeg lurte på om det kunne være noe virkning av skaden...ikke noe klart svar på det,men han viste meg hvordan jeg kunne stimulere dette.Men nå er hun jo en del oppe på alle fire også nå da,men det går foreløpig for treigt så hun slipper seg ned og åler seg som oftest.. Etter fysioterapien gikk vi på shopping,Bompi fikk ny jakke og dongeribukse,koste seg med rundstykke på kafe og så kikket vi litt på fiskene.På vei hjem sovnet hun i vogna og da hun våknet halv tre så trillet vi til barnehagen og spurte om vi kunne få være med og leke.Det fikk vi Fiskeboller til middag var ikke noe særlig,men mamma og pappas pai var ganske digg. Etter middag reiste vi og stemte,og så ned på Obs.Pappan ble litt provosert over forhengene foran ølet men Bompi var blid for hun fikk ny nattlampe med Ole Brum på.(Bare et hekkan at den kontakten mamma vil ha den i står feil vei...) Bamsen presterte nettopp og si at han syntes det var sååå greit å amme henne i lenestolen vi har tatt inn på Bompis rom... Da han begynte å bortforklare så sa han det jammen en gang til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. september 2005 #1892 Del Skrevet 12. september 2005 Litt av en utvikling dette, Tilde. Min h@nnsau får livmorbetennelse og din Bamse ammer. Hvor skal det ende? :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1893 Del Skrevet 13. september 2005 Ja,hvor går verden hen?! I dag er jeg jammen ikke sikker på om ei venninne med barn var her og banket på døra, og jeg kikket ut vinduet og lot være å åpne opp i ørska, eller om jeg bare drømte det... Gikk og la meg under Bompis første hvil i dag nemlig... Trooor og håper jeg drømte det... Da Bompi våknet halv 11 så spratt vi opp,skiftet bleie og klær og raste ned til barnehagen for å rekke samlingen et kvarter senere.Gikk greit det. Men tytten var bortevekk fra hylla hennes, heldigvis hadde jeg en i vogna. Spent på hvordan legging går i dag.Kanskje jeg bør investere i en pose til barnehagen også?! Og hvorfor har jeg en følelse av at ene barnehagetanten ikke liker meg?Går jo an å smile litt når folk kommer...Men de andre er jo veldig koselige da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1894 Del Skrevet 13. september 2005 Uæææhhh... Nå angrer jeg litt.Ringte og fikk kiropraktortime i dag.Bare litt over en time til. Scary! Håper han ikke er forsinket som vanig for jeg vil helst hente Bompi litt kjapt.. Jaiks! Det kom jeg på at nøkkelknippet mitt er i bilen til Bamsen.Da har jeg ikke sykkelnøkkel... ARG! Da må jeg lete rundt etter nøkkel nr 2 tror jeg... Uff... Dette var ikke så lurt likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1895 Del Skrevet 13. september 2005 Fant sykkelnøkkelen i en korg på gangen "Her var det noe ja!" sa han og lurte på hvor lenge jeg hadde hatt det slik. Alltid føles det som nå... Gikk ganske greit å bli knekket egentlig, knakk meg i nakken også denne gangen. Men som vanlig gikk det ikke der jeg er verst.Veldig stivt, mente han, siden jeg hadde gått lenge med det.Men han skulle gjøre meg bedre før helgen mente han.Skal komme tilbake igjen i morgen... Bompi hadde ikke hatt det så greit i barnehagen da.Vanskelig å få til å sove,gråt masse.Hadde bare sovet en halvtime... Burde ha sovet minst en time. Hadde vært blid våken da.Gråt litt for å bli tatt opp da jeg kom.Vinket og ville gå... Ellers så traff vi på farmor på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 13. september 2005 #1896 Del Skrevet 13. september 2005 Så godt at Bompi trives i barnehagen Og Bamsen kan amme.., lurer på hva Ordensmannen plutselig får til i januar..? Har vært ordentlig slapp til å legge igjen meldinger hos deg i det siste. Ting begynner å roe seg litt på jobb nå, så nå skal du se at jeg kommer til å prioritere dagboka di mer etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. september 2005 Forfatter #1897 Del Skrevet 14. september 2005 Hei på deg Vimsen! Ja jeg er glad at hun ser ut til å trives,men dette legge-seg-i-barnehagen-greiene er litt styr... Kom på en ting i dag da,spurte om de hadde sprinkelbeskytter(kunne ikke huske helt hvordan den senga var),for hun pleier jo å ligge helt oppe i hjørnet.Men nei,det hadde de ikke.Da er det kanskje ikke så rart at hun ikke får sove... Jeg sa jeg kunne kjøpe,men "tanta" sa at hun skulle snakke med styreren først så kunne kanskje de ordne noe.Hadde med den gamle posen til de da,så får de se om det hjelper. Bamsen var også med i barnehagen for første gang i dag siden vi skulle levere tidlig.Tenkte det var greit han fikk "trene seg" litt... Jeg gikk hjem og la meg igjen.Våknet av telefonen.Spratt opp og trodde det var barnehagen,men det var fysioterapeaten vi var hos i går.Han hadde ringt til hun på sykehuset og fortalt om hvordan det gikk med Bompi.Hun hadde vært ganske fornøyd,men hadde foreslått ting som gjorde at han måtte ringe meg. Hun var litt bekymret for den innover roterte armen hennes når hun kryper, vi burde prøve å legge en pute under brystet hennes for å stimulere og hjelpe henne mer til å komme seg opp på alle fire. Pluss at vi burde legge leker litt langt ute til høyre slik at hun må strekke skulderen for å nå de. Han sa vi kunne få komme innom igjen kjapt hvis jeg ville,men jeg sa vi kunne prøve hjemmme først. Ser litt for meg at hun blir frustrert av den puta da... Informere de i barnehagen også tro?! (Vil jo ikke være masete...Har en liten følelse av at jeg er det... ) Tror jeg skal teste det der putestyret hjemme først da før jeg får dem til å begynne å bekymre seg over hvordan de skal få til noe slikt. Nå må jeg spise litt frokost og tørke håret før jeg sykler til kiropraktoren.Føler meg litt verre i grunn.Litt øm på en måte. Mor maste jo på at jeg må begynne å trene da hun hørte jeg hadde vært til kiropraktor igjen. Jaaadaaa... Det er et ork og meget lite lystbetont,men ja jeg burde nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. september 2005 Forfatter #1898 Del Skrevet 14. september 2005 Rart hvor lite empati enkelte folk her inne har. De ignorante mangler tydeligvis evnen til å ignorere... Litt provosert.Men jeg gidder ikke engasjere meg mer når det tydeligvis er så mange rare folk i Norges land... Ellers så klarte han å knekke meg på tredje forsøket i dag.Litt øm da ja.Men føler meg litt bedre nå,mer bevegelig. Bompi var litt lenge i barnehagen pga de ville ha henne tidlig og timen min.Hun begynte å gråte da hun så meg og jeg fikk skikkelig rundkos av henne,suss på munnen og greier.Hun var meget klar for å gå og vinket.Tanta sa hun hadde virket litt utrygg i dag,stakkar. De store guttene er visst litt skumle også.Men hun hadde sovet 1,5 t og spist godt da. Litt koselig med de store jentene i barnehagen som kommer og spør og graver om ting da. Nå i kveld syklet vi bort til mormor og Bompi spankulerte rett ut på badet.Hun skulle nemlig bade Stor stas.Da vi skulle ta på ny bleie fikk mamma sjokk.Oppi bleia var det en edderkopp!!! Kan jo få hjerteattakk av mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. september 2005 #1899 Del Skrevet 14. september 2005 Virker fornuftig å prøve hjemme først. Da blir det lettere å forklare hva du mener til barnehagen også Og kanskje du finner enkelte ting som fungerer bedre enn andre ting, i så fall vil jo det være lurt å kunne tipse videre om Edderkopp i bleia? Det hadde ikke jeg heller likt.. Noe slikt har jeg aldri opplevd, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 15. september 2005 Forfatter #1900 Del Skrevet 15. september 2005 Enig der,Vimsen. Prøvde med en pyntepute i går,men det varte jo ikke lenge før hun krabbet ifra den da... Ikke helt optimal størrelse heller.Litt for flat og for stor.Burde kanskje finne en litt kortere og høyere pute og muligens binde den fast?! Det vil jo se litt rart ut da... Kanskje jeg skal få en ny time uansett? Synes kanskje det er litt "hyper" å gjøre dette med puta da... Hun er jo oppe på alle fire litt,sikkert ikke sååå lenge til hun klarer det.Meeeen på den andre siden så vet jo fysioterapeautene best... Fytti! Der ringte venninna mi.Hun har problem med passet.Gått ut på dato så hun bestillte nytt i hui og hast, og de mente hun skulle klare å få det til vi reiser,men så nå sier de at de MÅÅÅÅ sende det i posten.Først snakket hun med ei som sa at hun kanskje kunne ordne at hun fikk hente,men så traff hun på en skikkelig bitch... Det er ferdig og ligger ute på Forus,men de nekter henne å få hente det. Så firkanta!!Får jo ikke noen post før vi reiser i morgen tidlig vi.Nå må hun kjøpe nødpass og det er jo like dyrt.Hadde hun visst dette kunne hun jo bare tatt nødpass i første omgang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå