Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jupp! :sjarmor:

Da er vi hjemme igjen ifra en herlig ferie i Hellas sammen med mine foreldre. Ganske avslappende ble det til tider også siden mormor og morfar mer enn gjerne var barnevakter for Bompi. Vi måtte jo stå opp med henne og legge henne,men etter det så tok de en god del over... ;) Om det ikke passet at Bompi ble med ut og spiste ,så byttet vi på å gå ut.Bamsen og jeg fikk tilogmed gått på utendørs kino en kveld :)

Og Bompi stortrivdes der nede da! Sååå gøy å få bade! Også få sååå masse oppmerksomhet da! ;) Hun sjarmerte masse på stranden,grekerene,italienerene, alle gamle damer og kelnere osv syntes jo hun var sååå søt,og hun lærte seg fort å vinke og smile til alle og enhver... Litt bortskjemt nå ja...

Gå fikk hu jo også mye,siden det var flere rygger å dele på... En ny tann tittet også frem i varmen.Så nå har hun tre,to nede og en oppe.Så deilig når hun biter til... :forvirret: Rene puppemonsteret ble hun også der nede.Nektet flaske en del,bae mammas pupp som var god nok :roll:

Men jeg tror hun savner mormor og morfar en del da.Det var liksom gøyest å være med dem ;) , men når hun var trøtt og sliten da trengte de ikke prøve seg, da er kun mamma, eller muligens pappa godt nok :ler: Mormor prøvde seg på å legge henne en kveld, og det passet seg ikke nei...Bompi ropte på både mamma og pappa. :ler: Mormor måtte slukøret gi opp...

Flyet hjem var litt stress da,siden mormor og morfar skal være i 2 uker til så ble det ikke mye avlastning på flyet.Heldigvis fikk vi et ledig sete ved siden av oss.Hade ikke overled uten....Og hun var våken alle 4 timene... (På turen ned passet det seg slik at hun fikk begge lurene sine på flyet også...)Vi var rimelig slitne av lille Miss Hyper da vi kom hjem.Det var litt godt å komme hjem også.Til egen seng,pus,gulv Bompi kan krype på og større område å bevege seg på i det hele tatt...

Herlig med ferie,men herlig å komme hjem. Tror ikke det hadde vært særlig herlig uten mormor og morfar da....Lurer på om de er med oss på tur neste år også?!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, her er det minst like fint og varmt som i Hellas.... :ler:

Hørtes ut som det var en god ide og reise sammen med mormor og morfar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @lfa,-og det har nå ikke vært så verst de to siste dagene heldigvis...

Ellers så er bompi,og nå jeg, noe halvsyke.Snufsete og tufse.Tror den airconditionen den siste natta på Santori gjorde utslaget for Bompi... Og i dag er jeg også skikkelig uggen.Sår i halsen,vondt i hodet osv. Hjelper ikke helt på formen at Bompi sliter med snue og fortann nr 2 og ikke sover så bra på natta.Kom oppi til meg i 5tiden i dagmorges.

Ellers så har jeg fått meg konesykkel.Skikkelig nostalgisk konesykkel fra Obs med korg og greier, Bamsen spanderte.Så i går hadde Bompi og jeg jomfruturen ;) Dro til byn med svigerinna mi og Bompis søskenbarn,Bompi syntes det var skikkelig gøy.Gliste fra øre til øre var rapporten fra svigerinne,litt vanskelig å se der bak selv... Men hjelmen er litt stor da.Tror hun er ca 47-48 rundt hodet,og hjelmen er fra 50.Jaja.Svigerinna mi hadde kanskje en mindre vi kunne prøve. Var på tur i dag også da.Skulle på posten og hente en pakke,men jeg gav det opp.Først var det å finne et sted å parkere sykkel... :roll: Få Bompi utav på en noenlunde trygg måte... :roll: Bære Bompi til posten... :roll: Gi opp pga av kø og varme... :roll: Tenkte at det sikkert var en stor pakke (selv om det nå bare er ei bukse inni pakken) som jeg nok ikke ville klare å balansere sammen med Bompi...Så da gikk vi på kafe og på apoteket i stedet.Da jeg kom hjem oppdaget jeg at den flytende paraceten hadde knust oppi posen så nesesprayen osv var bløte... :roll: Jaja, var visst ikke meningen vi skulle prøve det...

Kikket såvidt innom en skobutikk også,kom på at Bompi nok trenger flere sko til barnehagen,men jeg orket ikke bære på flere ting enn Bompi,var sååå varm, så vi får ta det en gang vi er på trilletur heller.

Vondt i hodet altså...Slapp.Har tatt en paracet.Virker ikke enda iallefall.Hvor lenge til skal Bompi sove?! Litt utenfor rytmen i dag.Sov lenge på første hvil.Nesten 2 timer.Nå er det snart 1,5 t på andre hvil.Ikke at jeg ikke er glad hun sover for det er jeg... ;)

Ellers så funderer jeg på ny tvbenk.Lyst på ny ja,som skjuler alt for Bompi... ;)

Deeer våknet hun.Jupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som stod oppreist i senga og gliste stolt da jeg kom ut?!! :ler:

Visste at hun kunne da,men hun måtte jo finne det ut selv... Får ikke håpe at hun reiser seg opp etter jeg har lagt henne fra nå av... :roll:

Ellers så kom Bamsen hjem litt sent selv om jeg hintet om at jeg ikke var i form... :sur: Han hadde vært å kjøpt seg sykkel til 6000... Kostet 8000,2000 i avslag, og da slår jo han til... :roll: Gave til seg selv.Fortjent da,men...Jeg ser nå ikke helt vitsen i så dyr sykkel. Så får vi jo håpe at den blir brukt og ikke blir stjålet.... Tror han kommer til å ta min gamle når han skal sette den igjen på stasjonen ja.

Nå gir han Bompi grøt for første gang på leeeenge... Tror ikke noen av dem er sånn kjempehappy for det ;)

Halsen min kløøøøøøør..... :frustrert: Nyser gjør jeg også.

Det er no dritt.

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille Bamsen er hjemme i dag med syk kone og barn...

Sov dårlig i natt,opp og harke klokka 4 f.eks og Bompi våknet halv 6... Tok tempen,men den er ikke mer enn 38.1. Nå er de ute på handletur og jeg tror jeg skal ta meg en dysj.

Mormor og morfar rigte Bompi i dag.De er på Serifos og hadde gått en kjempelang fjelltur.Klappe kake søte sang de også.. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylteagurk.

Da har vi handlet trappegrind og Tripp trappstol.

Bompi og pappa tok akkuratt ut på sykkeltur.Hørte hun sutret litt i svingen da hun så jeg forsvant så jeg håper det går godt.

Hehe, der ringte ene tantungen min og spurte om å få komme bort.Fint at foreldrene ber dem gjøre det, og veeeldig greit å avverge besøk akkuratt nå... :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi og pappa er ute på tur, og nå har jeg god samvittighet for en ting iallefall, for jeg har ringt to venninner som bor langt borte og kjadret i minst en halvtime med hver... :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på Ikea og kjøpt ny tvbenk,Bonde.Har planer om å kjøpe en til for å dekke den veggen liksom,men nå i første omgang så kjøpte vi bare en for å se hvordan det blir.

Har også sendt svarmail til amerikanske slektninger,så da har jeg god samvittighet for det også ;)

Nå må jeg bare lage ferdig Bompis barnehageblomst med bilder av oss og besteforeldre på,også er jeg litt mer i mål... Irriterende liten blomst da,vanskelig å få bildene til å passe.Orker ikke helt tenke på alle bildene jeg også burde ha limt inn i album da....Håper inspirasjonen tar meg en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: YEEEEEYYYHHH!!!

Mine innlegg er tilbake!!!

:hoppe::danse::enig::tommelsmil::enig:

En meeeget savnet funksjon! Myyye lettere å følge med i de tråder jeg vil nå :)

Ellers så bør vi kaaaanskje sette sammen den tvbenken i morgen når Bompi er våken...Bamsen hamret litt nå,våknet ikke enda heldigvis. Men det er noe skikkelig dritt med Ikea bruksveiledniger da.Kunne ikke det vært litt nummerering å litt tekst istedet for bare kryptiske mikroskopiske tegninger?! Får jo bakoversveis...

Men når en ser på delene så er det jo stortsett bare en ting de kan være,og en plass de kan være...Heldigvis... Hadde vært greit å fått den ferdig i kveld da(og å slippe å kalle inn Bamsens bror som hjelpemannskap..) :blunke:

Lurer på om jeg skal telle banneord?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De samme tankene om Ikea beskrivelser hadde jeg i går også. Vi har måttet ommøblere en del på rommet vårt, slik at det blir plass til sprinkelsenga etterhvert. Har ikke planer om å sette den opp helt ennå, men ommøbleringa er i full gang. Så blir det heller ikke så store fysiske endringer for Vesla rett oppi jula og terminen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvbenken var egentlig piece of cake når Bamsen bare kom i gang :)

I dag var første barnehagedag,og det gikk kjempebra! De andre var på tur da vi kom ,men vi fikk kikka oss litt rundt, hengt opp den fine blomsten og lagt klær og slikt på plass, og så gikk vi og møtte de andre.Etterpå var vi med inn på samling og mat, og så lekte vi litt.Søt gjeng smårollinger.4 gutter og 5 jenter på avdelingen.Bompi er minstemann,men hun ene er bare noen uker eldre da. Bompi likte seg kjempegodt og personalet mente at dette gikk jo flotters for hun var jo så tillitsfull og blid :) Det gjenstår nå å se hvoran det går uten mamma da... Skal igjen i morgen, da skal vi ha samtale med pedleder også.

Ellers så presterte jeg å oppdage at lommeboka lå igjen hjemme da jeg handlet etter barnehagebesøket...Første gang i historien faktisk,utrolig egentlig siden jeg er et stort rotehue. Dama i butikken satte det til side og lurte på når jeg kom tilbake,jeg sa jeg kunne egentlig vært der på 10 min, men nå var Bompi trett og jeg måtte legge henne så det var jo et lite problem...Ja,men hun håpte jeg kom før fire iallefall.Jupp.Men da jeg kom hjem tenkte jeg at det var nå kjapt å bare snu i døra,ta på Bompi hjelm og ta sykkelen bort og hente varene.Så da gjorde vi det.Butikkdama takket voldsomt... Litt rart egentlig...;)

Men da vi kom hjem ble det et hekkan å legge Bompi.Hun bare reiser seg i senga!!Jeg blir GAAAAAL :frustrert: Legger henne ned,så reiser hun seg, gir litt melk, så reiser hun seg igjen, gir litt pupp, så ligger hun og jeg koser litt på ryggen, går ut, et minutt så er det lyd igjen, legger henne ned,stapper i tytt og slik holder vi på... Men så kjente jeg en viss eim etterhvert da... Ut og skifte bleie.På an igjen.Til slutt la jeg meg i senga med henne, to minutt og så sov hun.... :roll: Lirket meg ut og la dyner rundt og på gulvet sånn just in case.Tok en telefon og så gikk jeg ut på soverommet igjen og lå og lese The Da Vinci Code i lyset fra vinduet. Etter en time så reiste hun seg i senga og så rett på meg to ganger før hun hev seg nedpå og sov videre i en rar stilling.Glad jeg gikk ut igjen for hun kan kravle ganske godt rundt i søvne,og iallefall når hun våkner...Kjempeblid og kosete da hun våknet igjen da.

Etterpå var vi på grilling hos svigerinna mi.Farfaren var der også.Et sjeldent syn. Fikk melding av mormor og morfar mans vi var der,de lurte på når Bompi skulle ringe og fortelle om første dag i barnehagen.Så da måtte vi jo ringe når vi kom hjem.Stor stas. Såå gøy å snakke i telefonen!

Så brukte jeg vel en halvtime på å legge henne igjen...Skikkelig tøft å stå og henge og slippe tytten på gulvet.... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte vekke Bompi for å rekke samlingen i barnehagen i dag også...

Var gøy i barnehagen da, Bompi sitter med de store øynene på samlingen,og jammen spiste hun ikke litt bedre i dag.En av tantene matet henne.Etterpå lekte hun masse og så ikke noe særlig etter meg :-) Veldig fornøyd med det.Tenkte meg at hun ville like seg.Men så datt hun og slo seg,ramaskrik. Grein også litt da jeg var på samtale,vet ikke hva det var.

I natt våknet hun 12 og 4.Måtte til med melk klokka 4... Veldig irriterende for da er hun mett til frokost, så vi burde nok ikke gitt den melka,eller iallefall mindre.Men standhaftighet der er ikke så lett når en er dautrøtt,ungen hopper i senga og en bare vil sove...

Første hvil i dag la jeg meg etterhvert med henne for at jeg skulle være sikker på at hun fikk sove noe iallefall før vi skulle gå.Fikk seg vel 50 min...

Etter barnehagen så tenkte jeg at jeg fikk teste å legge henne i vogna igjen.Der kan hun jo ikke sprette opp akkuratt.Meeeget avslappende faktisk i forhold til sengeligging...Ja,jeg kjenner jeg blir noe sliten av hele opplegget. Sovnet ganske kjapt også.

I morgen skal de prøve å legge henne i barnehagen.Spent på hvordan det går. I kveld spratt hun opp en del,men sovnet nå iallefall innen en halvtime.

Så Ladder 49 i går,trist syntes både meg og Bamsen.Vi ser bare triste og rørende ting vi.Extrem oppussing er tåreperse her i huset...:icon_lol:

Ellers så var Bompi og jeg på en sykkeltur til I med gave fra ferieturen,og så ble hun og pappaen med på sykkeltur for å se på gakkene.

Bamsen er på jobb.Måtte visst hjelpe en stakkkars nykomling.Har ikke spist middag.Vurderer å ta ei pølse i microen bare...Lagde bruchetta med masse hvitløk i går,håper jeg ikke stinket for mye i barnehagen...

Søren.Har klær som må henges opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er det jeg mener.

Ellers så driver jeg og funderer veldig på om jeg skal legge Bompi før barnehagen eller ikke... Vi skulle komme ca halv 11 og så skulle de legge henne ca ett,men så er vi utenfor skjema som vanlig. Hun våknet 2 i natt og jeg hadde bestemt meg for å ikke gi melk.Sovnet igjen ca 3.Sov til halv 7,kom oppi til meg og sov til kvart på 8... Det var ikke helt planen.Så nå skal hun "ideelt sett" sove kvart på 10,men det er jo veldig tett oppi barnehagen... Skal jeg ikke legge henne kanskje?

Arg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...