Tilde Skrevet 10. august 2005 Forfatter #1841 Del Skrevet 10. august 2005 Takk for det! :icon_razz: Bompi er mye bedre,ganske så aktiv faktisk, i gårkveld hos farmoren var hun rett og slett hyper. Skulle gå heeeele tiden,var ikke i ro et sekund og ble skikkelig sur om hun ikke fikk det som hun ville.Jammen glad hun ikke er slik hele tiden altså,da hadde jeg krepert... I dag har hun vært mer normal,men har stappet i henne litt sviskemos da pga hard mage... Har hatt to klumpbleier i dag... Mormor var å lekte og gav kveldsmat i kveld, og hun gav henne masse sviske, så jeg håper det ikke blir noen bleie i natt... Ellers så har det blitt vanskeligere å legge henne, hun ruller seg bare over på magen,for det er visst det store nå,men så får hun det ikke til for seg,så da blir det baluba...Er ganske søtt om morgenen for da prøver hun iherdig å legge seg til på armen min... Hadde jo planer om å flytte henne på eget rom nå etter ferien,men Bamsen som skal ta den mulige støyten, har fått kjempevodt i ryggen nå etter at vi kom hjem, så vi må iallefall vente en dag til.Tror mye av grunnen er den harde danske sengen,ugunstige bleieskiftposisjoner, det punkterte hjulet som måtte skiftes og det at han har bært Bompi mer enn han pleier... Iallefall så ble ryggen veldig vrang nå etter at vi kom hjem. Jeg og broren hans har overtalt ham til å få time hos kiropraktor om han ikke er bedre i morgen... Han er livredd for "knekket", at han kommer til å brøle eller drite på seg eller noe...hi hi! Tipper han kommer til å påstå at han er myyye bedre i morgen... Ellers så har jeg planer om hagerydding og husvask i morgen.Så får vi se da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. august 2005 Forfatter #1842 Del Skrevet 11. august 2005 Grmmmfl!! Fra 01.50 til 03.40...... Til slutt stod jeg opp og lagde melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. august 2005 #1843 Del Skrevet 11. august 2005 Off... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. august 2005 #1844 Del Skrevet 11. august 2005 Glemte denne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 11. august 2005 #1845 Del Skrevet 11. august 2005 Grmmmfl!! Fra 01.50 til 03.40...... Til slutt stod jeg opp og lagde melk. ← Det hørtes ut som en slitsom natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. august 2005 Forfatter #1846 Del Skrevet 11. august 2005 Takk! Slitsom natt ja.Håper det var et engangstilfelle... Men så sov hun lenge på andre hvilen i dag da heldigvis.Rimelig kaputtski.Sååå typisk når det er min tur å stå opp :icon_mad: Skikkelig slitsom å legge også for tiden pga de der rulle-over-til-magen-greiene hennes... Så ligger hun der på kne,stanger med hodeti kanten,skyter rumpa i været og hyler... Hun som var sååå grei å legge før,rullet over på siden og sovnet.Vi vurderer sele seriøst.Men det selger de visst ikke lenger... What to do?! Får håpe hun finner utav det snart.Tror ikke det blir noen flytting på eget rom i den nærmeste fremtid likevel jeg.... Ikke med Bamsens vonde rygg og dette styret... Bamsen fikk foressten kiropraktortime i dag,grudde seg noe fælt,men det gikk visst rimelig greit om det var ekkelt.Ikke noe spesielt bedre da.Mens han var der så var Bompi og jeg hjemme hos mormor og morfar og tyvlånte badekaret deres.Gode greier å teste ut ny båt der syntes Bompi.Ringte mormor på jobb etterpå og sa"Gjett hva jeg har gjort i badekaret ditt?!!" He he, hun ville gjerne ha vært med. Vi var også en tur hos Bompis oldemor i dag,det var stas.Fikk masse skryt,spesielt av de store blå øynene og over hvor flink hun var å gå.Hun gikk en god del runder der ja...Pus og vovve var også gøy å se.Var innom hos morfar alene hjemme på vei hjem også, han mente han hadde hatt Bompiabstineneser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. august 2005 Forfatter #1847 Del Skrevet 12. august 2005 Yeyh! Plutselig lønn! Og det virker ikke som de har trukket meg noe for Bamsens permisjon,men det kommer kanskje neste måned?! Lurer på å kjøpe meg ny sykkel så dette passet jo godt.Kjøpte sykkelsete til Bompi i dag,men det går ikke på min sporty herresykkel,er noe sånn eh..spiralvippedempergreier i veien, kommer søren ikke på hva det heter...Får vel kjøpe meg en konesykkel med korg og greier.Bamsen mente jeg bare måtte innse at jeg var en kone...grrmfl! Tror vi må ut på litt shopping i morgen.Trappegrind og Tripptrapp har jeg også et akutt behov for... :blunke1: Så spørs det hvordan Bamsens form er da til slike ekspedisjoner.Han er nemlig ute med kompis i kveld. Bompi sovnet ganske greit i dag.Jippi!Jeg har sett Live8 på tv,knasket smash,digget og felt noen tårer. Og ikke fått vasket håret. Nå er det doktor Dolittle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. august 2005 Forfatter #1848 Del Skrevet 13. august 2005 Sliten.Too much shopping and too much Bompi... Ganske grei dag egentlig,gøy å shoppe,men ja,jeg blir litt sur når en viss person er dårlig og ikke kan gjøre noenting hele dagen... Trillet tur med mor,og hun trillet Bompi hjem til seg da hun sovnet og så gikk jeg amok i butikker... 2 nye bukser,et belte, en dongerijakke,en topp, en genser,en leppestift, 2 Rødhette-jumprer til Bompi, adidas sko til Bompi, pannebånd,sokker og lue til Bompi.Jupp, det var vel det. Og nå er eg sliten.Bamsen skulle legge Bompi,men hun slo seg helt vrang og hylte på mamma.Noe motvillig så fikk hun viljen sin...Skal ikke læres til at det der går an. Var i barnehagen og lekte også i dag og da fikk hun også et ganske bra utbrudd da mamma ville gå hjem, ikke i hennes planer. Det er krutt i den der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. august 2005 Forfatter #1849 Del Skrevet 14. august 2005 Nå har jeg bestillt verdens søteste musematte! Bamsen så hva jeg drev på med,og jammen skulle han ha en også.Gleder meg til å få den i posten altså :icon_razz: Ellers så har det vært en travel dag,først fikk Bompi besøk av mormor og morfar som ville leke,så sov hun og ble vekket av to jenter som ville leke,og 10 minutter etterpå kommer det to jenter til."I dag vet vi når vi må hjem, klokka fem!!" forkynte de. Og da var klokka nesten tre... Jeg var faktisk litt glad at vi allerede hadde avtalt å reise til fugleparken sammen med mormor. 4 jenter i 7-8 årsalderen klarte å endevende huset og Bompi ganske godt på den halvtimen de var her.Men for all del det er koselig også, i litt små mengder... Etter fugleparken var vi på resturant og spiste før vi reiste hjem til mormor der Bompi fikk bade i badekaret, så var det hjem til grøt og bysselalletid. Og Bamsen har remjet i hele dag om hvor mye han gruer seg til å gå på jobb i morgen... "Ich habe Angst!" sier han nå ute i stua. Og jeg måååå ikke glemme Bompis fysioterapi i morgen..Da kan jeg bare grave meg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 15. august 2005 #1850 Del Skrevet 15. august 2005 Er du og Bompi hos fysioterapeuten, eller har du gravd deg ned? Sitter og grubler på om jeg skal reise til Toys'en og lete etter gave der, eller om jeg bare skal "nøye meg" med utvalget her.... What to do... kanskje jeg like godt kan grave meg ned i stedet.... takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 15. august 2005 #1851 Del Skrevet 15. august 2005 Stakk til byen, så jeg slapp og grave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 15. august 2005 Forfatter #1852 Del Skrevet 15. august 2005 Hehe! Vi har bare gravd litt i sandkassen borte hos tante i dag,for vi husket nemlig fysioen! (Hadde på både klokkealarm og mobilalarm,pluss at Bamsen ringte og påminnet..) Fikk masse skryt der da, men han anbefalte å strekke armen litt utover pga krabbemåten hennes.Trengte ikke være noe problem,men greit å gjøre. Dessuten har vi vært og sett på gakker,Bompi har fått en ny mobil(denne kunne ta opp mammas stemme så den måtte vi jo bare ha...),vi har vært på besøk hos Bompis venninne og så har vi vært hos tante og søskenbarn og lekt i sandkassen.Sandkasse er det kuleste Bompi vet...Å ligge langflat og bare grave er kult.Å smake litt på sanden er visst ikke så galt likevel,men å gå derifra er ikke så gøy... I morgen skal vi kanskje på Ikea med tante. Ellers så registrerer jeg at jeg ikke har fått innkallelse til plandager... Javeeeel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. august 2005 Forfatter #1853 Del Skrevet 16. august 2005 Sendt mail,så får vi se.... Ble ikke noe Ikea på oss i dag.Bompi våknet 5 og kom oppi til meg,sovnet ikke før etter 6,men sov da til ca 8. Så da passet det ikke å være med fordi det kolliderte med andre hvilen.Orker ikke ha en hyleunge med der uten mulighet til å komme meg hjem kjapt...Ikke skulle jeg ha noe heller egentlig. Så i dag har vi bare vært en tur på lekeplass og i hagen,og Bompi er helt ram på å gå.Har blitt ganske flink til å syte seg til det... Noen ganger kan hun bare ikke få viljen sin heller.Blir jo helt gåen i ryggen av å bøye meg forover for at hun skal få gå.Nå er hun heldigvis ute med pappaen, di skulle på butikken,kanskje innom mormor og kanskje innom dissene og sandkassen i barnehagen.Vi fikk litt troa på å trette henne kraftig ut før leggetid i går, da sovnet hun bom etter å ha lekt borte i sandkassen hos tante. Kan jo håpe det funker i kveld også.Er så lei av at det tar ca en halvtime å legge henne nå for tiden. Må få ny sand til sandkassen vår og få tømt ut den gamle.Håper far har tatt med sekker hjem.Og skal vi ha presenning over eller satse på å spikre noe dekke?!Vet ikke hva som er best.Best hadde jo vært å få sånn som blir til benk når du åpner da.Men hvordan får en til det?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. august 2005 #1854 Del Skrevet 16. august 2005 Best hadde jo vært å få sånn som blir til benk når du åpner da.Men hvordan får en til det?! ← Man kjøper en som er ferdig, eller snoker hos noen som fører den/har den i hagen og ser hvordan den er laget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. august 2005 Forfatter #1855 Del Skrevet 16. august 2005 Har vært inne på tanken om snoking ja... Men da må jeg først finne noen å snoke hos Kanskje overtale mormor og morfar om å kjøpe seg en sånn?! Mormor nevnte nemlig at de kanskje skulle hatt en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 17. august 2005 #1856 Del Skrevet 17. august 2005 Det synes jeg hørtes ut som en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. august 2005 Forfatter #1857 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg også... Så en tråd om grinebøker her og kom til å tenke på at jeg har noen rare grinesanger også.Var nede i kjellerstua i dag og lekte med Bompi da jeg fant en bok med sanger, hadde litt problemer med å fullføre " Vi har en tulle med øyne blå"... Det har jeg alltid hatt da for jeg synes den sangen er så fin, bestemor omdiktet litt på den til konfirmasjonen min,men nå passer den såå godt på Bompi... To tenner nede og alt... :grine2: Ellers så er Lillebrors vise en sikker tåreperse(jeg klarte meg helt fint i bryllupet mitt helt til lillebrors sang...),og det samme er Bolla Pinnsvin som skal på skolen... Vet ikke helt hva det er med Bolla,men den er bare så fiiin og koselig... Mange Prøysen sanger som er det. Håper jeg får bilder i posten i dag.Bestillte fra Eurofoto denne gangen istedet for FotoKnudsen, håper de er bra. Ellers en litt fæl natt igjen.Bompi våknet litt før 4,fikk etterhvert komme oppi til meg,rumsterte rundt,fingret på brystvorter,i nese og i øyne og i det hele tatt i 1,5 time, før vi krøp til korset og Bamsen gikk og lagde melk.. Da sov hun nesten til 8 etterpå.Irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. august 2005 Forfatter #1858 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Ellers så blir vi nå kanksje tre stykker på husmorferie i Aberdeen :enig_anim: Hadde vært veldig koselig det! Endret 18. august 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. august 2005 Forfatter #1859 Del Skrevet 18. august 2005 Aktiv dag. Først lekte vi masse hjemme,så gikk vi på butikken,etter det fikk vi med oss søskenbarnet på lekeplassen,så ringte mormor.Hun var utenfor hos oss og ville hente noe, hjemover til henne.Utenfor traff vi nabogutten som er ca 9 mnd eldre,og han syntes Bompi var sååå fin at han måtte rundkose henne.. Det var ikke måte på omfavnelser og koser.:grine2: Det blir godt mobbemateriale tipper jeg etterhvert...Så spiste hun litt og så på bilder sammen med mormor.Så kom Bompis venninne fra barselgruppa på besøk,fartet rundt på gulvet og herjet sammen og plutselig stod farmor og bestefar på terrassen.De ville så gjerne se Bompi før vi reiser på ferie igjen. Og Bompi sovnet bang Jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. august 2005 Forfatter #1860 Del Skrevet 19. august 2005 Koselig dag. Vi ble med barselvennine i åpen barnehage,og der traff vi flere kjente.Bompi likte seg godt, spesielt under samlingen.Sang og musikk er svære greier.Etterpå gikk vi på handlesenter sammen og det ble ganske storshopping egentlig, skulle bare ha en til solhatt,men jammen hadde de en Reimadress på tilbud,det måtte vi jo bare ha, og så en body,en strømpis og sokker..... Så brukte jeg også 500 kr på apoteket på diverse nødvendig Sydenstuff.Og så måtte jo Bompi få seg en ny bok til flyet,og så måtte jeg handle Nan osv osv.Ble en veldig full vogn,så jeg måtte låne litt plass under hennes vogn. Og da pappan kom hjem så reiste vi ned og spiste, og handlet litt kattemat og sånt. så var vi innom mormor for å gire oss opp litt til i morgen.Og Bompi øvde seg på å gå med å holde i bare en hånd.Ganske mykt å dette på mormors mose.Mormor har egentlig ikke særlig plen,det er mer mose...Mormor mente Bompi kom til å gå innen en måned.Vi får nå se... Hadde vært greit egentlig å slippe å få så vondt i ryggen.Så reiste vi til vennine M for å hente reisestolen. Etter det har jeg stor sett pakket,og pakket og pakket...Og barbert legger. Hørte lyd ute på gangen.Der var pus med ei lita mus... Nå remjer han og klorer på døra for å få den igjen.Den er nå nemlig bortevekk.Bamsen kødder med at de har det ganske likt de to guttaboyz,begge vil ha mus... Ikke lett å være mann eller pus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå