Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Verdens verste natt hittil...Våken ca hver time.

Pluss at hun våknet en time etter hun hadde lagt seg i gårkveld og holdt det gående i 2 timer før hun endelig sovnet...Det eneste som var godt nok var mammas pupp...

Kom til å tenke på ørebetennelse i dag.Kanskje... Har bygget opp sengen igjen nå,har planer om nesedråper og dentinox også før hun legger seg... Ellers ganske fin form i dag ser deet ut til.

Heldigvis stod bamsen opp med henne i dagmorges, ellers hadde jeg nok vært helt skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grei natt egentlig, halv 4 til halv 5 er vel ikke så galt?! he he...

Vi fikk iallefall sett dvd i nokså fred og ro i gårkveld,Collateral, for Bamsen ble det som vanlig veeeldig rolig etterhvert...Han sovnet typisk nok på slutten.Det er ikke mange slutter han får med seg...men han påstår jo at han bare manglet litt...Yeah right!

Mormor ringte også i går og inviterte Bompi på frokost,det var såååå lenge siden, men da hun innså at Bompi stod opp litt vel tidlig så ble det ikke så lett... Så vi kom etter første hvil.Bamsen måtte på utvasking av søsterens leilighet.Men Bompi hadde det kjempegøy hos mormor og morfar.Fikk masse oppmerksomhet og fikk vist alt hun kan. Nå kan hun vise hvor stor hun er, riste på ting når vi sier "rist", klappe kake søte, gi kos, spille på tromme, slå ting sammen, spise kjeks selv og gå når hun blir holdt i hendene, noe som er stoooor stas! Og så fikk hu bade i mormors store badekar igjen.Morfar fikk også være med å se på denne gangen.Det var gøy. :smile:

Etterpå var det hjem å sove før vi reiste bort til tantes nye hus, spiste pastasalat og lekte på terrassen.Trampolinen fikk hun også prøve,og jammen måtte mamma også oppå,ellers så var hun visst en pyse... Tror noen småtroll av noen tantebarn ble litt skuffa av at jeg ikke datt eller duma meg noe særlig ut.. ;)

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke så verst @lfa! Dessuten var det Bamsens tur å stå opp!!

I dag har vi handlet in maling og diverse og satt igang stueprosjektet.Veggene blir dun og vinduene eggehvite.Mormor kom og passet Bompi ute på terrassen/hagen,og Bamsen og jeg satte i gang med taping og maling. Og etter 3-4 timers innsats,bare avbrutt av hvitløksbaguettspising og en og annen øl, så er første strøk på veggene lagt. Ser veldig bra ut så jeg er fornøyd. Det verste blir jo å male vinduene....Skrekk og gru... Et dobbelt,et stort,et mellom og et lite... Bamsen sa at vi burde kalle inn forsterkninger i morgen for nå orket han snart ikke mer.Så vi får bare håpe de gidder og kan. Synes ikke vi kan spørre de samme som har hjulpet oss så mange ganger før heller.

Ellers så var det au-mjau-kattesjau ute nå nettopp,jeg tok meg en titt,og riktig nok,der var pus i kamp med den store fæle svarte i naboens hage...kjente igjen ulyden.Mummy to the rescue!! Gidder ikke ha flere turer til dyrlegen pga den samme teite katten.Den katten ser skikkelig evil ut...Nå er jo min katt også ganske stor da,men denne er større,dessuten er pus blitt en gammel herremann...Er vel 60 i menneskeår sånn cirka.

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi lillebror og Bamsens storebror ble med og malte i dag, og dermed er nå veggene ferdige :lol:, og Bompis kusiner var med Bompi og lekte inne pga stygt vær.Bestillte pizza etter endt dyst. Vinduene skal Bamsen og jeg ta alene.

Mormor kom og hentet Bompi klokka fem og da startet det prosjektet... Pirkearbeid.Nå er grunninga lagt.Må vel ha to strøk til... :roll: Ble ganske lyst og fint da,virker større nå når det er lysere.Kunne godt tenkt meg å malt taket for utseendets skyld,men det orker jeg ikke gjøre nå selv,så jeg tror jeg bare skal holde kjeft om det...Bamsen har begynt å haaaate vinduene... ;) spurte mor da hun kom tilbake med Bompi om hun hadde noen forslag til kontrastfarge jeg kunne hatt på endeveggen med tapet,men hun sa bare"Nå mååå du gi deg!" Hmpfr! :roll: Ingen som liker mine ideer?! ;) Har litt lyst å male tvstuen også....Tralalalala... :icon_lol:

I morgen skal jeg på lunsj med M kombinert med gaveshopping til M2s 30 årsdag. Bare så dumt jeg ikke får gå i festen pga familietingtangting. Kan jo være vi får sneket oss til det om vi stikker fra.Bompi skal ligge borte for første gang.... Hos farmor.Mamma gruer seg.... :sjenert: Hadde følt det litt tryggere om hun skulle ligget hos mormor.Hun kjenner henne bedre.Men men... Bamsen snakker om at om ikke Bompi blir bedre på nettene fremover så skal han heller reise hjem utpå kvelden.Vi får se.

Ellers noe stiv og støl ja...Går som ei gammal kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet til s 243 i Harry potter and the Half-Blood Prince (som garantert er Voldemort...) Jupp! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på kino!!! Mormor og morfar tilbød seg å være barnevakter og det sa vi gladelig ja til.Så nå har vi klamret oss tilhverandre når det ble sånn passe skummelt under "Klodenes kamp"... :icon_lol:

Men før det så grillet vi sammen på terrassen og Bompi krøp rundt på terassegulvet og ble rimelig skitten på bodyen.Sånn passe inspirert av det(og det gfaktum at Bompen faktisk vokser..) så raste vi innom H&M før filmen og kjøpte nye Bompiklær.Bamsen sa"Kjøp det du vil!!" En farlig ting å si....:kgblunk: Plutselig ble kinoturen nesten 700 kr dyrere... Kjøpte 3 kule bodyer med Mikke og Snopy på(2 var vel til gutt egentlig),en kuuuul stripete hettejakke med Mikke på(gutt), stilig dongeribukse og kjempefint dongeriskjørt med Snopy på.I morgen skal Bompi flotte seg altså! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at dere kom dere på kino! :icon_razz:

Hvem har bestemt at det bare er gutter som kan ha Mikke på klærne? Sikker på at Bompi kler Mikke kjempegodt! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert kler hun Mikke!! Litt kjedelig med alle de rosa jenteklærne. Ville ha noen kuuule klær. Gleder meg til i morgen... Jupp, mamma er et fjols! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi passer definitivt Mikke :kgblunk: Men de er litt store enda da.

Skjørtet gjorde iallefall stor lykke hos mormor...he he...

Ellers så har jeg gått over vinduene igjen i går,brukte over to timer alene,rimelig støl i dag.Nå har vi gått over vinduene med barberblad for det ble jammen litt søl der også gitt.Bamsen har også gått over deler av golvet med sandpapir... HVEM er det som søler så mye?!! Trooor ikke det er meg... :sjenert:

Eller så funderes det nå på hva jeg skal ha på meg i kveld.Ikke for fint og ikke for vanlig.Skal på grillparty og kanskje også stikke innom en 30årsdag...Bompi ligger å sover så jeg kan ikke gå å prøve ut ørten antrekk heller.Har to nye sommekjoler, men begge er forkastet tror jeg.Litt mye legger(ikke brune nok nei) og "klividsj"... Dessuten må jeg helst ta noe jeg kan ha flate sko til.Orker ikke gå hele kvelden på høyhælte sko...Svat bukse og topp?! Ville helst hatt dongeri,men det går nok ikke an...Kunne også hatt langt skjørt da...Skal ikke Bompi våkne snart?!! :ler:

Har pakket Bompis sekk også.Fikk sin egen lille toalettmappe til første overnatting uten mamma og pappa. Gruer meg enda,synes litt synd på henne ja... Når hun våkner i natt og ikke får mammas pupp... :tristbla: Men en gang må jo være den første.Mormor har også lyst å ha henne en natt,hun har ferie nå.Så kanskje det blir en gang til før vi reiser på ferie.

Eyh! I dagmorges sa hun helt klart "mamma" to ganger!!!! :):):)

Da måtte hun jo bare få komme opp i sengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig familiesak, mye god mat også,og jammen fikk vi stukket avgårde og besøkt 30årsdagen også.Gikk tidlig hjem da,litt slitne. Bompi hadde vært sååå flink hos farmor.La seg i syvtiden,våknet tolv,fikk mer melk og sov til 6.La seg igjen halv ni,men våknet av en dum klokke klokka ni... Vi kom å hentet henne elleve og så reiste vi på familiefrokost stellt i stand av amerikanerene og canadierene. Kjempegode pancakes!!! Bompi digget dem.Men hun var rimelig trøtt,trillet tur litt hver med henne slik at hun fikk sove.Så var det potetløp,fotballkamp og håndballkamp og så et lass med kaker.Etterpå var det hjem for å ha litt ferieplanleggingsmøte med venneparet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Finner ikke fotoapparatet!!!

Enten stjålet eller gjenglemt(og sikkert stjålet) på familiesak.... :sur:

Ååååh, så suuuurt! Og så rett før ferien!

Har ringt til en fyr da og han skal sjekke om det er gjenglemt i morgen... Sååå utrolig kjipt! Saken er at jeg ikke er heeelt sikker på hvor jeg hadde det sist, men jeg mener at jeg la det i stelleveska som hang på vogna ute i gangen,-skulle ikke tro at noen ville stjele der liksom... Men så kan jeg ha vært og hentet det,eller så kan det ha fallt ut på stellerommet... Håper han finner det. Digitalt og dyrt også... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tilde!

Vet at du liker dikt, her er et som jeg nettopp kom over på nettet:

Ta våre tomme timer, fyll dem med håpets bilder, fyll dem med kjærlighet. Bær dem dit kalde vinter truer en nysodd jord, vern med de varme hender svake små spirer som gror.

- L. Norderhaug

GOD FERIE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Nå er jeg tilbake! Og i løpet av helga, har vi visst

PC igjen også. Ihvertfall ser det slik ut akkurat nå.

Akkurat det gleder jeg meg veldig til!

Stua høres ut til å ha blitt kjempefin!

Håper du har funnet kameraet, og at dere får en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk! Og så et fint dikt! :)

Jeg har funnet kameraet.... Rensket utav stelleveska i dag nå for å klargjøre til ferien,og jammen,i en liten lomme under dingsbomsting så lå det... :sjenert: :grine2: Både Bamsen og jeg hadde lett i den så det var jammen ikke lett å oppdage. Meeeeen...,- Bamsen kjøpte nytt kamera i går!!! :ler: Han var med broren som skulle kjøpe nytt,og ble jammen litt revet med,god pris,masse finesser og bra tilbehør fikk de også siden de kjøpte to... Så nå skal vi selge det gamle til mor. Hun ble helt gira over tilbudet :ler: Nå kan hun knipse Bompi i vilden sky....

Hadde besøk i dag av to av Bompis venninner,koselig.Spiste rips i hagen og så på vovven som mormor kom bort med. Senere var vi med et vennepar til McDonalds.Ble litt småkvalm etter stor meny og sundae...

Ellers så skal jeg brunes i morgen ;) Derfor har jeg nå skrubbet og smurt...så spørs det hvordan resultatet blir.

Reisefeber har jeg også litt av... Pakket i dag. Bompi ligger hos mormor og morfar.Hadde visst ikke hatt så lett for å sovne,tror hun var litt overtrøtt.Pluss at hun visst dreit to ganger etter hun hadde lagt seg...Er nok litt min feil siden jeg gav henne masse sviskesaft pga hard mage tidligere i dag.Men det måtte jo ut...Iallefall så fikk mormor brynt seg litt... Hihi... ;) Lurer på hvordan natta blir...Håper det ikke blir så altfor galt iallefall,vil gjerne ha barnevakt flere ganger.

Ellers så er mensen veeeldig seeeeen...Nesten så jeg vurderer en test :roll: Typisk at jeg får den på ferie da :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du koser deg i ferien :)

Og barnevakt pleier sjelden å være et problem. Vesla hylte 2 timer hver kveld og våknet et utall ganger hver natt. Naboen sitter allikevel fortsatt barnevakt for henne.

Selv om de nå innrømmer at det er mye mer givende nå, når ho legger seg fint, og stort sett sover hele tiden ;)

Vi er uansett evig takknemlige for at de var trofaste barnevakter de 2 første årene når søvnproblemene var størst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake fra Danmark!

Hadde en ganske grei ferie,men humøret var noe labert i gjengen til tider siden solen glimret med sitt fravær og regnet ofte plasket ned... Da blir det litt tett i et feriehus med to smårollinger,som hadde ganske ulike sovetider også...Men vi reiste nå ut på ting da, var f.eks i Løveparken, Legoland og var i badeland.Og så var vi jo på 2 hotell i tillegg,så det var jo litt avveksling.Men det er dritt når været skal ødelegge slik.Vi hadde jo det feriehuset med flott terrasse og uteområde med disse og sandkasse...

Og så shoppet vi jo selvsagt... Bompi kom godt utav det som vanlig. Hun fikk ny 3hjulsvogn, Carena til halv pris(yeyh!) ny utedress til halv pris(Yeyh!) , ny Legoryggsekk som hun kanskje kan bruke i barehagen, 4 nye jumprer, malefrakk,smekke,en gryntende grisehånddukke, en stor Tussi, Lala og Poo,en bok,to nye tyttilenker, en løve og sikkert en hel drøss med ting som jeg ikke kommer på i farten.Til meg selv ble det en ny jakke, en bordlykt, snop og vin.Og mormor som fyllte året fikk Dior øyenskygge, Bioterm øyenkrem og en søt figur fra Bompi.

Ellers så har vi vært hos legen med Bompi i dag. Jeg ble ganske redd i dagmorges nemlig.Vi hadde den beste natta på leeenge,for Bompi sov nemlig...Og sov og sov og sov.... Vi la henne på båten kl 20,hun sovnet bang,hun var våken ca en time da vi kom i land,sovnet på vei hjem,sov da vi bar henne inn og sov til kl 7 i dagmorges( vanligvis våkner hun før 6 nå),kom opp i vår seng og sov til 9/halv 10,og kunne sovet lenger... Jeg syntes det var merkelig.Hun var så slapp, orket ikke stå, ble ikke glad for å se pus,smilte ikke f.eks.Og da jeg gikk på stellebordet med henne sovnet hun der også... O,skrekk!

Tenkte jeg måtte få i henne noe mat for hun har vært veeeeldig vrang i maten de siste dagene har ikke villet ha noe, eller bare veldig lite.Har vært en del bekymret for det. I går fikk jeg vel i henne ca 200 ml mme,litt vann,et halvt middagsglass, litt tomat, noen smuler brød og en halv kjeks.... Fikk i henne ca 200 ml mme,litt fruktmos og ammet henne.Og da sovnet hun igjen.Leste i noen greier og fant ut at om babyen er slapp og søvnig så skulle en kontakte lege.Der var det lunsj.Ringte til helsestajonen og ble rådet til å kontakte legen.Så fikk vi komme til legen da,tok blodprøve og Cprprøve, hun hadde for lav blodprosent, 10,8, den burde vært over 11,1. Men legen sa hun ellers så bra ut,hun hadde da kviknet ganske godt til etter maten og en lur.Han mente at det nok var det uvante med reising,soving(hun holdt jo et hekkan natten før...) og mat som stresset og gjort henne slik, underernært og nok litt dehydrert. Vi skal komme tilbake på fredag og ta ny blodprøve, om den ikke var gått opp så måtte vi snakkes igjen. Men jeg tror det går bra,hun har blitt betraktelig bedre i løpet av dagen. Da hun sto opp orket hun ikke stå,orket ikke leke,ikke gå, men på legekontoret spankulerte hun bortover gangen og hos mormor så herjet hun rundt på gulvet, og hun har fått matlyst igjen.Hun har spist et helt middagsglass, litt mer enn en fruktmos, litt skive, litt kake hos mormor,litt rips i hagen, ca 500 ml mme pluss at hun ble ammet.Tror det går rette veien.Var nok deilig for henne å komme hjem.Syntes det var ganke herlig selv faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferieturer kan være slitsomme, både for store og små. Godt at Bompi virker sprekere nå i alle fall! :icon_smile:

Kjipt at været ble så dårlig. Man må visst reise litt lenger av gårde hvis man skal være garantert sol og varme... og gjett om det frister... :sur:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med været :tristbla:

Håper Bompi kommer seg fort igjen, det høres i hvertfall ut som om hun er på bedringens vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...