Vimsevips Skrevet 12. mai 2005 #1701 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg vil også reise på ferie langt av gårde!!lengre enn østlandet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #1702 Del Skrevet 12. mai 2005 Nokså pakket og klar! Var å hentet Smart lekene,må jo ha noe nytt å friste med på flyet.Håper det går greit altså... Bamsen har ikke pakket en skit enda og mener jeg er hyper og pakker for mye.Pfft! Han hadde tenkt å pakke med finsko... :o Ikke aktuelt! Vi har en felles stor koffert for alle klær, en liten trillekoffert med very important Bompistuff som håndbagasje,megatung stelleveske full av leker og dill, vogn og Bamsen skal ha Babybjørnen på seg... Jeg insisterer på å dra med soveskinnet.Bamsen mener det er tull,jeg tror det er det ALLER, ALLLER viktigste om Bompi og vi skal få sove.... Jupp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. mai 2005 #1703 Del Skrevet 12. mai 2005 Er det i morgen dere reiser? Sove er viktig, og hvis soveskinnet er garantert soving, så synes jeg det skal med! Holder med deg i det! Høres mer fornuftig ut med soveskinn enn finsko! God tur, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #1704 Del Skrevet 13. mai 2005 Takk! We are gone in 15 minutes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #1705 Del Skrevet 16. mai 2005 Vi hadde en fin tur til Køben Litt stress,men fin.Kjempefint vær,fint hotellrom og god mat.Fikk sett karnevalopptoget også.Og Bompi har fått en del flere leker.. Og en del kjærester på veien. En amerikansk dame på H.C. Andersen mente hun var "precious","lovely" og jeg vet ikke hva og ville stjele henne med seg hjem... Var litt glad når vi slapp unna hun hyperdama der. Tivoli var vi også på.Siste dagen gikk vi kjempelangt for å komme til Zoologisk hage,men det var meeeegalang kø utenfor så da gikk vi i parken og så på fontenen og blomster i stedet.Litt dumt,men hun skal nå alltids få gått i dyrehage med den barnslige mora hun har Og små hvite blomster er nå facinerende nok for Bompi de... Flyet ned gikk kjempegreit,Bompi sjarmerte. Hjemturen er et annet kapittel da... Måtte mellomlande i Oslo, og Bompi hadde ikke fått til å sove før flyet så hun var stuptrøtt og hektisk,illskrek etterhvert før hun nærmest besvimte i fanget mitt 10 minutter før landing.Jeg bar henne sovende av flyet og satt med henne sovende i armene mine i ca 40 minutt totalt...Det tok sin tid for Bamsen å få montert vogna igjen da...Rimelig gåen i armene...Så var hun blid og fikk mat da hun våknet.Men flyet videre hjem gikk da kjempegreit.Litt hektisk,men blid og sjarmerende igjen.Var vel på Sola halv elleve og i bilstolen fikk hun sove igjen.Våkna såvidt da jeg tok av lue,jakke og bukse hjemme.Stakkars liten... I dag stod vi ikke opp før halv 11. Slitne alle tre.Ikke bare bare å ha med baby på tur.Men litt gøy å ha gjort det også da. Rart hvor mye oppmerksomhet en får også når en har en baby med seg,er jo veldig positivt det da.Men ikke så gøy når det er rulling med øynene fordi ungen griner på flyet...Bamsen sjems,men jeg syntes heller synd på henne og dreit i de teite folka... Ikke så mye mer vi kunne gjort for henne, ikke akkuratt som vi ikke prøvde å stoppe det... I dag har vi hatt lekebesøk av mormor og etterhvert morfar.Mormor hadde savnet henne sånn. Helga er jo mormors Bompikosetid...Og så har vi vært på besøk hos Bamsens farmor og tante.Der var det stilig vovvov og puse... Ellers så aner jeg ikke helt hva jeg skal ha på meg i morgen...Eller jo,har noen alternativ,men jeg vet ikke om jeg har passende strømpebukse... (Angrer once again på å være teit fjortis som ikke ville ha bunad...) Og om det er likt vær som i dag så frister det ikke særlig å gå noe sted.Bompi skal ha bunad da,og sølja som mormor har arvet etter sin bestemor.Skal på frokost hos mor og far.Kake vanker det nok også. Hadde litt planer om å invitere folk hit på grilling,men tror ikke det nå... Uansett: God Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #1706 Del Skrevet 18. mai 2005 Vel overstått 17.mai! Ble positivt overraska av været da, så for meg rene syndefloden eller no etter de værvarslene.Men det var litt kaldt da,med sommerkjole og tynn jakke.Det som er veldig dritt er at jeg var litt for brystfager for den kjolen tydeligvis...Hørte spjærelyd da jeg bøyde meg for å ta Bompi på gulvet hos svigermor,men fant ikke ut hva det var før jeg tok kjolen av om kvelden..De tynne stroppene hadde revet opp stoffet fremme...Tror ikke jeg klarer fikse det.Sikkelig surt. Liker den kjolen. Ellers så må jeg fnise bare jeg tenker på i natt... Vakna av at Bamsen stod ved soveromsvinduet og kikka forskremt ut. DEt var noen skumle lyder der ute.Hva trodde jeg det var?!Han lurte på om det var noen utenfor?! Sikkert en katt sa jeg.Nei,det trodde han ikke.Stod å kikka litt til før han la seg igjen.Nå hadde han ikke gått ned i kjelleren om han fikk ti tusen engang sa han.... Så måtte han opp å kikke igjen.Etter en stund fant han ut at det snødde/hadde snødd og det var snøen som klaska fra taket og ned på terrassen... Har sendt melding og mobba i dag, fikk tilbake" Er det rart når det er et snøuhyre ute?!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. mai 2005 #1707 Del Skrevet 18. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #1708 Del Skrevet 19. mai 2005 Da har jeg "reddet" pusen igjen... Vet ikke helt hva det gjør for ryktet hans i gata,men... :oops: Stod å så på maktkampen lenge fra vinduet,men klarte ikke la være når jeg så det fløy hvite hårdotter rundt i gata da de gøv løs på hverandre og at halsbåndet hans var kommet på tvers over hodet hans.Mommy to the rescue! Kanskje litt såret stolthet ute og går...dvs sittende på trapppa,uten halsbånd,litt rufsete i pelsen... Får håpe den andre har stukket helt nå.Stod og lurte på 20 m avstand mens jeg godsnakket pus innover i gardsrommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 19. mai 2005 #1709 Del Skrevet 19. mai 2005 Snøuhyrer skal man ikke spøke med.... det er farlige greier..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #1710 Del Skrevet 20. mai 2005 Ja, de er kjempeskumle... Svigerinna mi kom på døra i dag "Jeg har noe til dere..." og inn kom hun med en svær eske med jenteklær i str 74-96 Masse fine kjoler, bukser, jumpre og jakker,til og med en bunad og cepe i størrelse 2 år. Så da har vi bunad til neste år også.Yeyh! Det var ei venninne av henne som skulle gi til Fretex,men så fikk vi det i stedet Det første vi har "arva"! Er jo bare gutteklær eller ingenting å arve hos oss... Dette var gøy! En annen gøy ting er at venninna mi og dattera kom på besøk i dag.Bompi var ganske stille først og bare så på med store øyne hva hun andre gjorde,men tødde litt opp etterhvert.Hun andre er vel 9 mnd større og babler som en foss,masse viktig kvaudervelsk og gestikulerer noe voldsomt Blir stilig når vi skal på ferie sammen i sommer. Håper forskjellene har jevnet seg litt mer ut da. Tredje gøy ting er at vi skal i matklubb i kveld.Skal visst være italiensk på menyen.Spennende.Mormor og morfar blir barnevakt.Håper det går greit.I går våknet Bompi og mista tytten ca 8-9 ganger :o Vanligvis er det ikke mer enn muligens en.Lurer på om det er tenner på gang,eller kanskje det var den pærepureen... Absolutt teiteste tingen da.... :evil: Tanta er tilbake Hun kunne holdt seg borte for evig og alltid spør du meg... Når Bompi våkner må vi bort på butikken og handle inn remedier. Grrr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #1711 Del Skrevet 21. mai 2005 Det gikk ikke så greit med barnevaktene i går... Bompi mista tytten ørten ganger igjen og var meget sur, og da tok mormor den ultrasmarte avgjørelsen å ta henne opp og inn i stua... Akkuratt det jeg hadde sagt de ikke måtte. :evil: Stakkars Bompi Hun skrek og skrek og skrek,og kikka rundt seg etter mamma og pappa.Den som hev seg på lånt herresykkel i oppheist langt skjørt i regnvær det var meg.Og da jeg kom hjem hadde hun sovnet av utmattelse... Gjett om jeg var irritert på uvettige besteforeldre... :evil: Men det var nå litt synd på mormor og morfar også... De innså nå litt betuttet tabben... Jeg hadde ikke bitten lyst å sykle tilbake igjen til selskap,men gjorde det etter masing,og da jeg kom dit igjen var Bamsen blitt rimelig brisen og insisterte på at han skulle hjem og passe stakkars Bompi :roll:As if! Jeg sendte da melding til mor og far at de IKKE fikk lov til å gå hjem selv om Bamsen sa det Jojo... Så jeg ble en time til vel før jeg reiste hjem. Utrolig god mat var det uansett... Lurer strekt på om det er tenner på gang altså.... I dag har vi hatt besøk av Bompis tante og søskenbarn.Rart å se hvordan hun ser og ser på folk,og blir litt stille og forsiktig.Hadde det vært bare oss,hadde nok vært mer lyd.Litt sjenert kanskje.Men hun tør nå opp etterhvert. Mormor ringte også og ville gå tur.Virka nå glad for å se henne da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #1712 Del Skrevet 22. mai 2005 Tok en time å legge henne i går også, men det hadde kanskje noe med å gjøre at hun dreit og måtte ha ny bleie... Skifta også dyne for hun herja sånn med den.Roa seg da med en gang. Var Bamsen sin tur til å stå op i dag.Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 22. mai 2005 #1713 Del Skrevet 22. mai 2005 Tilbake fra ferie Familie og slekt har nå fått nyheten, så nå er det bare å vente på at svigermor skal spørre. Vi er begge enige om at ho ikke bør få vite noe på en god stund ennå.. Ferien viste seg å komme akkurat i rett tid, så nå har jeg fått eksperimentert meg frem til hva som hjelper mot div. svangerskapsplager Ønsker deg en fortsatt god kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #1714 Del Skrevet 23. mai 2005 Velkommen tilbake Ca kl. 23.00 i går våknet Bompi av at pappaen drev og fiffet seg på badet vegg i vegg.... Etterhvert måttte jeg bare legge meg med henne.Halv 3 i natt flytta jeg henne over igjen.Og en time senere skulle hun ha pupp... Vakna halv/kvart på 7 som vanlig,men sov igjen til 8.Heldigvis... Fikk besøk av venninne med to barn i dag,en da hadde Bompi akkuratt lagt seg og sov godt i en hel time,så da de skulle gå våknet hun og ble behørig rundkysset av 4åringen Ellers så har hun vært på Dolly Dimpels og fått grøt,melk og en ballong,og på Obs og bare kikka og bitt i tyttelenka mens mamma og pappa fyllte opp korga.Og nå er pappa på lallings.Håper det går bra i kveld.Uvant for oss med dette styret...Har vært bortskjemt med sovejente før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #1715 Del Skrevet 23. mai 2005 Bamsen gav beskjed over babycallen" Jeg tror hun driter...Streder villt og det begynner å lukte..." Det er jo typisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #1716 Del Skrevet 23. mai 2005 Og enda en gang er det bevist,-småbarnsmødre snakker bare dritt... Hva har jeg blitt redusert til?!! Ellers så har jeg sååå mye jeg skulle gjort,men jeg eier bare ikke energi og tiltakslyst. Det blir bare sånn "kattevask" og halvferdige saker.Bamsen er frustrert over den udugelige hjemmeværende kona...Litt frustrert selv også faktisk, men jeg prioriterer Bompi egentlig. Aldri vært noe glad i husarbeid da,skal ikke skryte på meg det... Men nå synes jeg tiden går sååå fort.Vil helst stoppe den.Føler det ikke er lenge til jeg skal i jobb igjen,og hva med alt jeg skulle gjøre i permisjonen?!! Daffe dager lenge leve... Kanskje vurdere å venne henne helt av med nattpupp...?! :roll:Litt mer energi da?! Liker det ikke helt, er jo nesten eneste gang hun faktisk vil ha.Ikke lett med den lille nysgjerrige puppenekteren.Av og til lurer jeg på om hun får nok mat i seg...Ikke akuratt storspist synes jeg.Men hun har nå fått en god liten mage og dobbelthake.. Så hun lider nok ingen nød... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #1717 Del Skrevet 25. mai 2005 Helsesøster sier at en bør gi en kneipskalk å gnage på når babyen er 7 mnd... Har nå prøvd dette tre ganger med samme resultat: Det er gode greier,helt til hun klarer å suge av en stor bit eller to og setter de i halsen... Ikke særlig gøy! Inn med fingen og fiske ut biter,pluss snu ungen så ting detter ut... Tror hun skal få noen små biter jeg... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #1718 Del Skrevet 25. mai 2005 I dag traff jeg på det merkelige kvinnemennesket igjen... Lærerinda mi fra barneskolen. Først sa hun jo at Bompi var sååå fin osv, men så begynte hun å legge seg oppi saker og ting... Jeg burde ikke gå tilbake i jobb,hun burde ikke være i barnehage så liten stakkars, jeg burde være hjemme,eller jobbe deltid.... Greit hun kan ha sine meninger,men det liksom den belærende fordømmende måten... Dessuten burde jeg sette igang å få en til kjapt.Og som det ikke var nok,så filosoferte hun videre på vår økonomiske situasjon... "Ja,dere har jo et dyrt hus... Men dere sitter vel ikke så galt i det?! Dere hadde jo jobbet en stund,og hadde noe fra før ja..." Eeeh, hallo?!! Jeg sa stort sett bare ja og ha,orket ikke noen diskusjon... Sa hadet så kjapt jeg kunne. Ellers så har vi vært og lekt hos venninne M som var her den andre dagen da Bompi sov.Vi kom midt i middagen,og Bompi hadde med seg medbrakt så hun satt tilbords ganske så storøyd Pus hadde de også. Tror Bompi ble litt sliten etterhvert, hadde min fulle hyre med å holde henne våken på hjemveien... Et noe omvendt problem enn til vanlig.Kan ikke sove en time før leggetid... Ellers så jobber Bamsen masse nå igjen.Avtar forhåpentligis i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #1719 Del Skrevet 26. mai 2005 I dag har vi vært i barselgruppe igjen.Koselig Ganske morsomt og litt slitsomt for små bomper. Senere så fikk vi mormor til å kjøre oss til butikken.Hadde ikke lyst å trille avgårde så sent og rett etter grøt med Bompi fordi jeg reknet med jeg ville få samme soveproblem som i går... Så da ble det tur i mormors bil.Mormor spiste ogsså hvitløksbaguette hos oss før hun fløy på trening.Stinki stinki... Og til vår store overraskelse så kom Bamsen hjem 15 minutter før leggetid.Han hadde da ikke egentlig sett henne på to dager,og savnet henne sånn... Håper legging går greit i dag.Nå har hun vært oppe i 5 timer :o Var ikke så verst i natt egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #1720 Del Skrevet 26. mai 2005 I dusjen i dag så fikk jeg "Tre små kinesere på Høybroplass" på hjernen. Av alle ting Så begynte jeg plutselig å tenke på om den sangen egentlig er litt rasistisk eller ikke?! "Så kom en konstabel.." Hvorfor kom han liksom... Fordi de bare hadde en kontrabass? Hadde resten av instrumentene blitt stjælt? Eller mistenkte ham dem for noe? "Tri smi kinisiri.." og nå er den på hjernen igjen... Tror jeg kom frem til at den antakelig ikke er rasistisk,men jammen om jeg vet.... Rare tanker en får av og til. Nå blir det hvitløksbaguetter igjen.Glemte å slenge de i frysa etter handelen,så da får vi spise de i kveld... Ellerss så burde jeg virkelig ta kontakt md jobb igjen... Men jeg har så lite lyst!!!Men jeg BØR! Slik at de ikke setter meg til noe dritt... :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå