Tilde Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #1681 Del Skrevet 6. mai 2005 Takk for svar Får høre med de hva som er normalt.Har ikke hørt noe fra barnehagen enda. Her har vi grunnet hagemøblene i dag og fått litt vondt i ryggen begge to Skal male i morgen tipper jeg.Tenkte å få mor til å trille litt mens vi gjør det. Ellers så våkna Bompi i 2tida og i 5tida i natt, men hun sov 2 timer i strekk i første hvil på dagen :o Hadde vært ganske greit det om hun hadde en lang hvil. Badedrakta har hun også prøvd ut for første gang i dag, og papppaen syntes det var skikkeligt stilig å se henne dukke.Han har ikke sett det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #1682 Del Skrevet 6. mai 2005 fnise smilehender røsker i hår birrelepper med ny stilig lyd bfffsss siklet renner bffsssrr røsker litt til fnise senere: liten hånd om tutten bang bang i voggeveggen cirka 5 stilig lyd bang bang mammas trøtte fjes over kanten bang solstråleglis mamma må også smile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 7. mai 2005 #1683 Del Skrevet 7. mai 2005 Så fint dikt Synes jeg ser deg i 5-tida, glad det ikke er meg akkurat nå Selv om det sikkert snart blir det igjen.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #1684 Del Skrevet 7. mai 2005 Takk Vimsen Ble ikke maling på meg idag,men Bamsen har tatt et strøk,trenger tid å tørke. Arg! Kom på nå at jeg kom uti med jakken og fikk maling på da jeg skulle ut med vognen.Håper det går bort i vask.Fikk mor med meg på tur og leverte gave til konfirmanten. Så var vi en tur inno og Bompi testa stolen som morfar har kjøpt til henne.Greit å ha en stol der også.Lillebror er hun nå ikke redd lenger.Han fikk gi henne litt kiwi og lekte med henne i dag.Det er jo bra,for det er ikke noe gøy at unger er redd en når en har lyst å kose med de.... Ser på BigBrother karaoke... Tror det blir en stund til jeg synger karaoke....Selv om det er veldig gøy da.Kanskje litt for full de gangene jeg har gjort det.... :oops: Utenom den gangen på Rhodos da jeg ble "tvunget" med på duett av showfyren og Bamsen, en kjærlighetssang jeg ikke kunne.Det var på et annet hotell enn der vi bodde,det virket gøy der så vi strena inn, og vi kjente ingen så jeg gav litt beng...Kan faktisk ikke ha vært så verst heller for en fremmed engelsk dame kom bort og skrøt av at det var såååå rørende og fint etterpå... Litt morsomt siden jeg aldri hadde hørt sangen før,men da måtte jeg jo lytte veldig på melodien og følge han der fyren.. Har hørt den radio etterpå da.Mimre mimre.... Bamsen er ute med en kompis i dag.Og er dermed henvist til kjelleren i natt... Ellers så har Bamsen bestemt seg for å sage ned det store treet som drysser kongler og greiner over hele hagen og ut på veien.Jeg prøver på å bare få det til å bli noen greiner,har ikke lyst å ha en stubbe i hagen,dessuten er det litt fint,gammelt og ærverdig liksom.Men han har visst bestemt seg.Jeg trengte ikke prøve meg mer... Han og svigermors sambo tok noen greiner i dag,og på mandag skal de visst ta hele treet.Litt redd det skal treffe huset jeg altså.Det er sikkert 25 meter. Ellers så må jeg tenke litt ut hva vi skal ha med til København: soveskinnet et teppe 2 flasker termos 4 skeier 2-3 smikker plastskål engangsskåler? oppvaskkost og zalo Nan 2 ferdigpakker,-hvor mange tro?! 5-6? grøtpakke sviskesaft 3 middager BabyBjørnen(tenkte Bamsen kunne ha henne i den på flyplassen) bleier, ca 12? leker kamera Vannkoker kunne vi låne og mikro var der i baren.Tenkte på å pakke det allernødvendigste av Bompis ting i håndbagasjen slik at vi har kontroll på det liksom.Det som er dritt er at vi må vente i 2 timer i Oslo på hjemveien,og det er sent på kvelden.Får vi Bompi til å sove der? Og på flyet?! I bilen? Det kan bli ganske fælt... Hun er ikke akkuratt vant til å sove på fanget lenger.Jaja,vi får prøve å ikke stresse oss opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #1685 Del Skrevet 8. mai 2005 Bamsen føler seg dårlig igjen.Hvorfor det mon tro? Fikk melding av svigermor at Bompis gardiner nå er ferdige,så da må vi bort dit en tur når Bompi våkner. Gledr meg til å få dem opp Drittvær ute.Sånn typisk vær jeg blir værsjuk av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 8. mai 2005 #1686 Del Skrevet 8. mai 2005 Drittvær ute.Sånn typisk vær jeg blir værsjuk av. Da er vi to :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #1687 Del Skrevet 8. mai 2005 Jupp! :-? Men for et sjukt vær da!! Først regn,så sol,så regn,så kjempestore hagl, så opphold,så sol og regn samtidig osv,osv og nå et forferdelig tordenvær... Fikk problem med å få Bompi til å sove Godt Bamsen renska takrenna i går for nå har himlens sluser åpnet seg... Ellers så har vi gjestet oss på kaffe hos farmor og kjøttkaker hos mormor i dag.Gode greier Bamsen har vært dårlig og svimmel i hele dag,men han har visst tenkt seg på jobb i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 8. mai 2005 #1688 Del Skrevet 8. mai 2005 Vi hadde ei her også som ikke ville sovne i tordenværet. Ho sovna etter at Ordensmannen hadde fortalt om den fineste dagen mamma og pappa har opplevd. Den dagen ho ble født Da han var ferdig så ho på han, og sa: Det var min fineste dagen min også! Etterpå la ho seg fornøyd på puta og sovna før han hadde gått ut av rommet,- tror vi skal benytte oss av den historien igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #1689 Del Skrevet 8. mai 2005 Det der var egentlig ganske rørende, Vimsen... Hver alder har sin sjarm,men jeg gleder meg til Bompi kan begynne å si søte/rare/morsomme ting.Selv om jeg gjerne vil beholde den deilige babyen min lengst mulig da... Det virker iallefall som jenta har humor Ser på meg med de erteøynene og fniser fornøyd, elelr skoggerler når mormor spenner fotball og når pappaen mister tytten i gulvet.. Blir rart å se hvordan hun blir,hva slags personlighet hun har.De fleste besteforeldrene tipper hun blir en ganske så bestemt ung dame om hun slekter på mamma og pappa og utfra de sinnahylene de har hørt allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 8. mai 2005 #1690 Del Skrevet 8. mai 2005 Ja, absolutt hver alder har sin sjarm. Jeg krysser fingrene for at ho ligner dere. Det må jo være kjedelig om ingen av foreldrene klarer å kjenne igjen noen av sine egne trekk i barnet sitt Tror dere har rett alle sammen, jeg. Latteren da mormor spilte fotball tyder på god humor. Og en idé om at fotball spilles på en litt annen måte De sinnahylene høres ut som Vesla, de hadde ho også tidlig.. Og bestemt og selvstendig det er det ingen tvil om at ho er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. mai 2005 #1691 Del Skrevet 8. mai 2005 Merkelig vær her også, men først utpå ettermiddagen. Var faktisk ikke så ille tidligere på dagen. :-) Sinnatagg? Det kjenner i alle fall ikke jeg meg igjen i.......... :oops: Poden her i huset har visst arvet mammaen sin på det området... Like sta og like mye sinnatagg. Men han har jo arvet flere av mine egenskaper også da, som snill og søt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #1692 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi har vært i barnehagen!!! De ringte meg på mobilen i dag for å høre når vi ville ha oppstart,men da var jeg bare 30 meter unna(Bompi og jeg testa lekeplassen på vei hjem fra butikken) så jeg spurte om vi ikke heller kunne komme innom. Så da har Bompi fått kikka litt på uteområdet i barnehagen og jeg fikk høre litt om hvordan de har det.Ble enige om at jeg bare kunne ringe og avtale oppstart, og at vi kunne stikke innom i en litt lengre periode kanskje.Tilvenning pleide visst ikke være mer enn 3 dager,kanskje noe lenger for de små...Det syntes jeg hørtes litt lite ut.Så jeg var glad for å høre at vi kunne komme innom.Veldig koselig hun jeg snakket med da.Har gått i klasse med broren hennes, kjenner halvsøstera,og halvsøsteras søster...Tror nok det skal gå veldig bra.Bompi syntes det var litt skummelt med alle barna som ville se og ta på henne da,men innimellom så smilte hun og strakk seg også mot hun jeg snakket med,fikk komme,men så var det litt skummelt igjen. Fikk også vite at det ble tre ettåringer og totalt 8 på småbarnsgruppa.Hun ene ettåringen kjenner jeg pappaen til,de bor vel 300 meter fra oss og hun ble også født i oktober Hun andre bor visst bare 50 meter unna hun også. Koselig om de blir venninner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 9. mai 2005 #1693 Del Skrevet 9. mai 2005 3 dagers tilvenningen er normalen, ja. Det pleier som sagt å gå kjempe bra Bompi vil allikevel tjene godt på at dere besøker barnehagen både i åpningstida, og etterpå for å leike på uteområdet deres Så flott at du fikk et godt førsteinntrykk, det er så viktig og ikke minst avgjørende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #1694 Del Skrevet 9. mai 2005 Ja,gode førsteinntrykk er bra Får nå håpe jeg ikke virket helt rar da Kunne absolutt ha vasket håret... :oops: Må ned å ta meg en dusj snart.Skal på fysioterapi med Bompi i morgen,kan ikke gå slik til kjekke unge menn... Ellers så har jeg hengt opp gardinene på Bompis rom og ryddet litt der nede,har stua inn litt ting og tang der.Burde ha bretta de klærne som er for små sammen og sortert de,ligger i en kasse ,men jeg får ta det i morgen heller. Bamsen har hengt opp babydisse,luka,lånt bort trillebåre til naboen og malt hagemøbler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. mai 2005 #1695 Del Skrevet 10. mai 2005 Blir spennende med barnehage, og i alle fall når førsteinntrykket er bra. Slikt er viktig. Gøy at de andre barna i gruppen bor like i nærheten, da. Venner på fritiden er også kjekt. I alle fall når de blir større. :-) Min tass skal begynne på skolen, han. :o Synes ikke det er sååå lenge siden den første dagen i barnehagen..? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 10. mai 2005 #1696 Del Skrevet 10. mai 2005 Du som er så glad i lyrikk Tilde' date=' har kanskje oversikt over Arnljot Eggens dikt? Jeg er på jakt etter et kjærlighetsdikt som jeg hørte i dag, som jeg ikke vet navnet på - men lurer om det heter Valg... Mulig jeg er helt på jordet nå...[/quote'] Nå har jeg fått tak i det nydelige kjærlighetsdiktet som vi hørte i en vielse for en stund siden! (Det hadde ikke den tittelen jeg trodde). Dei talar og talar Dei talar og talar om alt dei skulle og ville Men vi er stille Dei jagar og jagar som gjaldt det å få dei tilmålte timane unna Men vi held med varsame hender den skøyre og kostbare stunda Du fanst, kan vi seia kvarandre Du fanst og er nær Vi treng ikkje jaga lenger Vi treng ikkje tvile Vi er - Arnljot Eggen - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #1697 Del Skrevet 10. mai 2005 Kjempefint dikt Bompi fikk masse skryt hos fysioterapauten i dag. Armen virker helt fin Er så glad for at det ikke ser ut til at hun får varige mèn.Så trillet vi en tur bortom svigerinna mi,de hadde piknik på lekeplassen,så da ble vi med litt der før vi trillet videre hjem og lallet inne.Trikset med å amme og så sove videre en time til funka i dag.Men å ble problemet at det ikke funka å legge henne en gang til før leggetid.. Så den som var noget overtrøtt, hyper og sur var Bompestompen... Ellers meget glad det snart er lønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #1698 Del Skrevet 11. mai 2005 Leste hva fighteren skriver i dag om å kjempe mot kreft...Uff,jeg håper det ikke skjer med meg eller noen i min familie... Dessverre så har det skjedd med kona til en av Bamsens kompiser,hun er bare et år eldre enn meg og har to barn.Det er hemmelig da,så jeg skulle egentlig ikke visst det,jeg vet ikke så mye og jeg må late som jeg ikke vet noe... Fælt,for det betyr at en ikke kan spør noen om hvordan det går heller.Jeg håper det er ganske så ufarlig,men det vet jeg altså ikke...Kjenner jeg får helt..., ja jeg vet ikke...men så redd jeg hadde vært om det var meg....Kanskje ikke fått se Bompi vokse opp... Det måtte vært det verste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #1699 Del Skrevet 11. mai 2005 Vi har kjøpt bunad til 17.mai! Mor passet Bompi mens Bamsen og jeg hadde storhandel på Obs,og der hadde de barnebunader... Kjøpte størrelse 80 slik at vi kanskje kan ha den til jul også.Mor og jeg testa bare kjolen på hjemme sammen med et sånn blondeskaut og hun ble bare såååå søt :hjerter2: Til å spise opp rett og slett... Da Bamsen fikk se henne sa han"Jeg angrer ikke et sekund på det kjøpet!" Nå håper vi bare på fint vær... Ellers så har vi fått bestillt overnatting i Hellas også til 22 euro natta.Samme sted som mor og far har vært 2-3 ganger før, uten svømmebasseng... Jeg vant ikke helt frem med ønskene mine der... Synes det er stress med saltvann og sand mellom tærne og overalt. Bassengdyr,det er meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #1700 Del Skrevet 12. mai 2005 Reisefeber... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå