Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Værsego! :P

Og de har de på Smak i langgata om du vil kjøpe de.169 kr for 25 stk tror jeg det var.Utrolig masse annet fint også i den butikken da... Skulle hatt masse peng!

Ellers så var Bompi en ramp i natt,fikk pupp 4,så dreit hu seg ut,nattposen også...Og så var det sprelledukkeshow i vogga etterpå.Sååå gøy å sparke dyna av seg... :roll: :evil: Tok henne opp til meg i 5-halv6 tida tror jeg.Så totalt ganske så lite søvn ifra 4 til halv ni.

Tok hunden med meg på tur,men den bjeffet på alle hunder den så,så da fikk den gå hjem igjen.Så var vi innom mormor en tur,og Bompi tødde litt opp mot lillebror og kjæreste etterhvert.Lillebror fikk gi henne litt banan og tok tilogmed en svingom... :wink: Vel hjemme igjen fikk hun grønsakpure for første gang,hverken jeg eller Bompi syntes det var noe særlig...

Pappa fikk også sett hvordan Bompi hyyyyler og tårene spruter når hun er redd i dag.Bamsen hadde satt Bompi i vippestolen oppe på kjøkkenbenken,og så skuttet han den litt lenger inn mot pus som lå der.Hva som skjedde vet vi ikke helt,men jeg tipper pus fikk en klem på halen sin eller ble sint,for iallefall så satte han i et fælt knurr, reiste seg og stakk,og Bompi ble livredd...Stakkars!Så fælt når hun blir slik,klamrer seg til meg i flere minutter og hyyyler... :-( Heldigvis var hun ikke redd pus neste gang hun så ham.

Og så satt hun ganske lenge selv på pappas fang og i lekegrinda i dag :P Er nok ikke lenge før hun kan det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Nå hadde dagboken min 21021 visninger...

Synes det er litt stilig og rart med slike tall jeg.Når jeg ligger våken om natta og ikke får sove og kikker bort på klokka og den lyser 23.23,23.45,00.00, 01.01, 01.23 osv, det er liksom litt rart... :wink:

Tror Bamsen gikk og la seg.Bør vel følge etter.Håper Bompi sover til mornings, men det er nok for mye å håpe på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi fikk melk en gang og ble gynget i søvn de 2 andre gangene hun kvekket og hadde mistet tytten. bleieskift ca 8 og mer melk,etter det prøvde hun iherdig å sove ved siden av meg,men våknet hele tiden.De stod opp halv 10.Pappen tok ut på tur 10,men det var ikke noe clue(som jeg fortalte på forhånd...) for Bompi var meget misfornøyd i ca 40 minutt før hun endelig sovnet,og da hun hadde bare sovet ca et kvarter så gaulte en nabo som bBamsen snakket med,og da var øynene bling-våkne.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg meg en tur på Smak i morgen. Har fri da, og har en mengde små ærend å løpe, men en tur dit skal jeg fint klare å prioritere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed hvilke du kjøper da! :P *nysgjerrig*

I dag har vi hatt besøk av farmor,hun ville måle Bompi for hun hadde begynt på en ny kjole til henne :hoppe: Men da hadde Bompi akkuratt sovnet,så vi kikket litt på kjolebilder på dataen og målte litt på en annen kjole som nå begynner å bli i minste laget,og så gikk farmor. Men hun ble stående og snakke med Bamsen og broren som mekka på motorsykkelen i garasjen så lenge at da Bompi våknet,så var jammen farmor der enda.. :ler: Så da fikk vi målt skikkelig likevel,og farmor og Bompi fikk leke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bamsen er i Skottland og Bompi og jeg styrer hjemme. Dagens ekspedisjon gjaldt spesielt dopapir , og litt annet ting og tang, men jammen glemte vi ikke av fysioterapien... :-? Får ringe i morgen og bekjenne våre synder. Ellers har vi inspisert nabolagets lekeplass og funnet ut at det var begredelige greier,noe vi egentlig visste fra før.To disser, en sandkasse med lite sand og totalt overgrodd ellers. Lurer på om jeg skal sende mail til kommunen og klage...Teknisk etat tro?! Det er jo mange små barn i gata nå.

Jentekveld i går var veldig koselig.Kjempegod pastasalat og diskusjon rundt fødselsopplevelser...

Ellers så har jeg funnet ut noe lurt,jeg legger Bompi inne i ett-to tida og når hun våkner så ammer jeg henne i senga og så sover hun videre i minst 30 minutt til. :P Det er tydeligvis veldig populært å lalle med mamma på dagtid.

Fikk mormor til å komme å leke litt også,tror Bompi blir ganske utslitt da.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr! :evil:

990 kr for å fornye passet og passbildene jeg tok i dag ser jo selvsagt særs bra ut... :roll: Fotografen"Så du skal være alvorlig på dette da?!" "Fnis,fnis... Nei det klarer jeg jo ikke når du sier slik.." :roll: :oops: Men håret var ikke så verst da... Fikk sneket meg til en dusj mens Bompi hadde første hvil i dag.Måtte bare,skikkelig bad hairday,og jeg nektet å ta bilde slik. Var noen smartinger på jobb hos Bamsen som påstod at når en tok fly til Danmark så måtte en vise pass... :roll: Jeg spurte dama på politistasjonen om vi trengte pass til Bompi for å reise til Danmark,men hun sa at en ikke trengte det.Men hun trenger nå uansett når vi skal til Hellas da,men godt det kan vente litt,tror det var 460 sure kr. Men hun er knallsøt på passbildet sitt da :ler: Munnen på vidt gap og tunga ut... :ler: hun er skikkelig gira på linsedekslet som dinglet.... :ler: Både mormor og farmor har fått hver sitt til pengetaska og fnist godt begge to.

Bamsen hadde visst handlet noen klær til Bompi,blir spennende å se.Håper det var en Disneybutikk på flyplassen f.eks. Jeg prøvde å bestille en kul badedrakt til henne,men det spørs om han har funnet. Han kommer ikke hjem før sent i kveld.

Bompi gaper nå villig vekk når skeia kommer.Har fått dreisen på dette med spising nå.I dag satt hun så kry i Bamsens gamle stol, en sånn som du kan "brette ned" og få bord til. Kjempestas med eget lekebord! Jeg kunne tilogmed springe avgårde på do uten at hun oppdaget at jeg var borte fra kjøkkenet. I dag fikk hun litt potetmos med grønsaker i tillegg til grøt og banana.Gikk ned det også,selv om hun så litt skeptisk ut. Hun har ikke nektet noe enda egentlig.

Ellers så har jeg tatt sommerdyna inn i voksien.Det var jo litt av et prosjekt . Oppdaget da jeg skulle knytte igjen at jeg ikke hadde tredd en tråd da, men det var nå ingen krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kan tenke meg hun var søt på passbildet sitt ja.. :ler:

Hællandussen..

Heldiggriser som skal til Hellas, forresten.. :roll:

Satser på gevinst på vikinglotto i dag vi, så kan det bli noe annet enn ferie på campingvognen til svigers til sommeren.. :tommelsmil:

Ha en fortsatt fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nok Bompi er søt på det passbildet, ja :kul:

Vi har sett litt mer på Wallies på nettet og har kommet til at de aktuelle er tropical fish, Dolphins, flere delfiner og gamle fly.

Vesla elsker vann, men ethvert fly er også veldig interessant. Gleder meg til Flymuseet åpner for sesongen. Vesla kommer til å juble høyt i det ho oppdager hva de har der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... :kul:

Penger ja, skulle fint vunnet i lotto altså.Men det forutsetter vel at en har spilt... De der passfornyelsepengene var virkelig sure altså :-x Men jeg får nå igjen på skatten heldigvis! :P

I dag har jeg vært på gynekologisk undersøkelse på sykehuset.Dette fordi jeg revnet så mye.Veldig koselig lege, hun ville jeg skulle komme inn igjen om 6 mnd igjen for å se da.Hadde noe arrvev hun ikke syntes var så bra så hun penslet det med noe.

På vei hjem var vi innom morfar på jobb. :P

Ellers så hadde Bompi fryktelig hardt i magen i dag.Kan trygt si at vi har hatt første "drålt"... :-( Stakkar.Tror det er en kombinasjon av introduksjon av risgrøt og banan.Tror jeg kutter ut risgrøt i morgen, går over til maisen igjen.Dessuten kanskje prøve sviskesafta jeg har kjøpt inn.

Bamsen hade kjøpt to fine sommerkjoler og tre disney nattaser til Bompi,og jeg fikk et smykke.Kjolene var skikkelig fine,og så fulgte det med en matchende truse... :ler: Kommer til å bli så fin.

Fikk besøk av svigerinne og barn også i kveld.Jeg sendte henne noen Bompibilder på mail,og da var hun visst så nusselig å så stor at svigerinna mi måtte komme bort en tur og se henne. Hun kom med et kjempetips også da. :P Bompi har såvidt begynt å sitte selv,men vingler av og til faretruende,så hun foreslo å sette ammeputa bak henne.Da er det bare farlig å tippe forover, noe som er lite sannsynlig da det helst er sidelengs hun tipper. Bompi var så kry da hun kunne sitte i lekegrinda og leke med lekstasjonen helt selv,og etterhvert så fant hun ut at hun kunne ligge ganske så behagelig og sparke på den også... :ler:

Ellers så hadde vi råstekte poteter og kyllinggryte igjen.Nommi! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi holdt gangen fra 3 til ca halv 5 i natt... :( Tror det var en kombinasjon av magevondt og for stor nattas.Da jeg skulle sjekke bleia oppdaget jeg at føttene i nattasen hadde rolset seg til,var nok litt frustrerende,så da fikk hun på sokker.Så gikk det vel 1,5 time,og så dreit hun.... Heldigvis var det nokså normal konsistens igjen.(hi hi...Småbarnsmødre snakker bare dritt... :wink: )Tre bleieskift før 9 i dag...

Tilbake til maisgrøt!!!Eller iallefall, mer malt! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsen måtte på legevakta i kveld.Han har vært svimmel i noen dager,men på vei hjem fra jobb i dag så han dobbelt og var skikkelig dårlig.Måtte stoppe 3 ganger.Han har visst virus på balansenerven, og har nå forbud mot å kjøre...

Og kommer fjolset plutselig på at det er vårslepp på søndag og begynner å syte og legge planer... :evil: Sikkert frisk til det... Hvis han ikke er snill så ringer jeg mora hans!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har han heldigvis innsett selv at kjøring ikke er så smart.Han er litt dårlig i dag også,men har nå begynt å ta tabeletter.Vi var innom mora hans på besøk i dag,og hun gav han nå også kjøreforbud... :wink:Pluss jeg sendte melding tidlig i dag for å rotte meg sammen med broren hans som er deleier i mcen...

Ellers flott vær,og jeg har planer om å ta meg et raid i hagen nå mens Bompi sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det visste jeg!! :P

Ellers så har vi oppdaget melbiller i skapet her... :o :-? Etterhvert forstod vi jo hvorfor,var noen melposer som gikk ut i 2002 f.eks...Hadde jo innflytnings- og utpakkingshjelp da vi flyttet,så jeg hadde ikke helt kontroll,og har ikke hatt ork eller i det hele tatt tenkt på å sjekke i skapet nå i ettertid.Men joda,et par biller var der.Ekkelt! Så da heiv vi en masse dritt.Heiv masse bare for i tilfelle rottefelle liksom.. Plutselig har jeg kjempegod plass i skapene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fæl natt igjen.Tror Bompi fikk vondt i magen av meksikansk pizza...

Ellers så har folk invitert seg selv på grillparty på vår terrasse i dag. Jaja, blir vel koselig.Får ta noen tabeletter før den tid. vondt i hodet.Sikkert pga natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21212 visninger... :o :wink:

Koselig dag.Bompi skoggerlo da hun fikk være med mormor og ungene å spenne fotball :ler: Kanskje hun også syntes mormors footballferdigheter var noe rare,5 meter fra den hun sikter på og skeive sleivspark rett inn i buskene f.eks :ler: Og jeg har det på film... :hoho: Sleip som fy satte jeg også i gang en konkurranse for de tre jentene om å ha størst konglehaug og rareste kongle.Tipper det blir litt lettere neste gang vi skal klippe plenen :wink:

Bamsen blir visst hjemme i morgen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi skoggerlo da hun fikk være med mormor og ungene å spenne fotball :ler: Kanskje hun også syntes mormors footballferdigheter var noe rare' date='5 meter fra den hun sikter på og skeive sleivspark rett inn i buskene f.eks :ler: [/quote']

:ler::ler::ler::ler:

Det skulle jeg likt å sett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var litt av et syn :ler:

Ellers så har jeg vært i Smart leker selskap i dag.Det var egentlig masse geniale og dyre leker... Klarte å begrense meg litt da, kjøpte 3 puslespill;Noahs ark,Rødhette og en bondegårdsak(halv pris), en aktivitetsrangle med sugekopp til å feste i gulvet og en smokkholder.Trooor det var alt... Og så skal hun sende meg melding i morgen når hun vet hva smekkefrakkene koster...Tror det kan være rimelig kjekt å ha siden Bompi og mamma søler en del... :wink:

Bamsen skal nå bli hjemme hele uken virker det som.Tror han kjeder seg litt, må jobbe litt innimellom... :ler: Men det er jo ganske koselig å ha ham hjemme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...